[Happy ride] Genarp

[Happy ride] Genarp
Jag och Christian körde första delen av dödskalleturen (jisses, finns det ingen förkortning? :))
Vi fick dock ta en alternativ väg då de har börjat att avverka i 'början' :/
Totalt: 26,3km

Bilagor

• Mina aktiviteter 2011-11-22.jpg
    Mina aktiviteter 2011-11-22.jpg
    126.2 KB · Besök: 59
[Happy ride] Genarp
Jisses vilken mölig tur det blev. Det måste ha varit all time high, lera o mera lera toppat med djupa maskinsurhål fyllda med änn en gång.....just det, mera lera! GAH!
Vi började vid idrotsplatsen för att köra på lite fina stigar upp mot vindstugan för att sedan vända av och korsa asfaltsvägen och hanka på dödskalleturen. Trodde vi. Efter ett lerbad utan dess like hittade vi leden, dock gömd av träd o annat mojs. Min frambroms kläggade igen och blev tvungen att Mekka bort beläggen för att rensa ut leran i oken. Ush.
Nästa gång blir det en annan väg dit :)
Minaaktiviteter2011-12-26.jpg

Senast ändrad:
[Happy ride] Genarp
Sitter o knåpar i det kassa vädret.

Funderar på hur man ska få in 100k i skogarna omkring lilla Genarp :/
Så hära långt har jag kommit :)

100k2012-01-03.jpg

[edit]

just nu 63km

Senast ändrad:
[Happy ride] Genarp
Är det någon som har information kring vad det är för före i Genarp och längs Skåneleden där i området? Är det någon här som är där och cyklar mycket just nu?

[Happy ride] Genarp
Just nu är det riktigt lerigt, iaf runt trakterna kring ip och upp mot klinten. Ska ut på lördag och testa DST(döskalleturen). Rapport kommer.
/Pär

[Happy ride] Genarp
Dirty_rider skrev:
-------------------------------------------------------
> Japp, ska fixa till det.
> Någon som vet om denna sträcka körbar
> numera?
>

Nej, inte som förr iaf. Skogen är avverkad på två partier och stigen är där ett minne blott. Det är kanske framkomligt men inte rolig cykling. Möjligen finns det bättre alternativ på andra sidan stenmuren men det är nog mest djurstigar som syns där.

Jag passerade till fots igår.

/Erik

[Happy ride] Genarp
Dirty_rider skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag och damen bytade ut cyklarna mot skor och
> sprang en tur. Jag röjde upp och markerade ut en
> stig där de hade skogat, ska gå att ta sig fram
> nu :)

Kalas! Jag gillade det partiet, särskilt nerför. :)

[Happy ride] Genarp
Jag skulle gärna cykla med dig i Genarp. Skulle jag kunna tigga skjuts med dig kanske? Jag har ingen bil imorgon. Om vi säger halv 6, tidigare funkar nog inte för mig ändå.

Tillbaka
Topp