[Happy ride] Genarp

[Happy ride] Genarp
Flaggar för en tur på Genarp tisdagkväll, 10:e. Samling på idrottsplatsen vid 18:00/18:15. Blir ca ett par timmars körning.

@Lodet - hålla även ett öga på Facebookgrupper, t.ex. www.facebook.com/groups/mtc.medlemmar/ då mycket planeras där och inte här.

Mvh

/Andy

Senast ändrad:
[Happy ride] Genarp
Dirty_rider skrev:
-------------------------------------------------------
> Då ses vi på tisdag! ;)
> alt. torsdag? :) eller lördag

Lördag är ju X-Cup ;) Men visst, blir nog bra på torsdag oxå :)

[Happy ride] Genarp
Hoppas det är ok att jag slänger in ett par frågor.

Jag hade tänkt börja cykla MTB, med utgång från Lund, och vad jag har förstått så är det Genarp som gäller, eller möjligtvis Skrylle som är aningen närmare.

Finns här några lundabor som pallrar sig ända till Genarp för att cykla? Är ju trots allt en rättså lång transportsträcka fram och tillbaka.

Vad för typ av cykel har ni som kör i Genarp? Är det hardtail som gäller? Är terrängen för stökig för cykelcross?

[Happy ride] Genarp
Visst går det att cykla dit och tillbaka men det kortar ju ner rundan man orkar cykla på plats (för mig). Annars är det bra väg att cykla dit på, både via Esarp eller genom Dalby.

Hardtail eller softtail, båda går lika bra. Det är nog mest utväxlingen som hade knäckt mig, stigar av god kvalité som man hade tagit sig fram på en cross är där gott om.

[Happy ride] Genarp
Raggamuffin skrev:
> Visst går det att cykla dit och tillbaka men det
> kortar ju ner rundan man orkar cykla på plats
> (för mig). Annars är det bra väg att cykla dit
> på, både via Esarp eller genom Dalby.
>
>
> Hardtail eller softtail, båda går lika bra. Det
> är nog mest utväxlingen som hade knäckt mig,
> stigar av god kvalité som man hade tagit sig fram
> på en cross är där gott om.

Får ta och undersöka Skrylle. En mil bort kan man ju lätta pallra sig, men när det börjar bli längre är det segt.

Jag har beställt en Grand Canyon CF SL 6.9 nu iaf. Ska bli sjukt roligt att komma ut och hoja lite.

Någon idé var man hittar mtb-cyklande lundabor annars? Tänkte om man kunde höra sig för var de cyklar.

[Happy ride] Genarp
Brukar vara några stucken från Malmö och Lund som tar sig ut på Genarp på tisdag/torsdag kvällar ca 18:00. Lundaborna samköra eller cyklar till Genarp.
Nya stigar utlovas varje tur. Häng på! :)

Hålla även ett öga på FB grupper då mycket planeras där och inte här:
www.facebook.com/groups/mtc.medlemmar/
www.facebook.com/groups/133762060030871/

[Happy ride] Genarp
Genarp är det närmsta och bästa för oss Lundabor. Annars finns det bokskogen o skrylle.
I skylle finns turen skrylle2.0 som är helt ok.

Vill du ha ngt nära o bara pumpa backar är St:Hans backar i norra Lund tacksamt.

[Happy ride] Genarp
Har nyss kört en runda i Genarp för första gången. Körde visserligen barnvagn, men jag kan lätt förstå att det funkar för mtb. Såg flera stycken som cyklade. Det såg mycket trevligt ut.

[Happy ride] Genarp
Dagens tur 61km ca 1200 höjdmeter

Bilagor

• Mina aktiviteter 2014-06-19.png
    Mina aktiviteter 2014-06-19.png
    120.3 KB · Besök: 72
[Happy ride] Genarp
Ännu en tisdagsrajd.
Bra uppslutning med 15 glada cyklister. Tog 'omvägen' via skrylle till Genarp och samlade på mig totalt 85km. För de som utgick ifrån Genarp tror jag det blev runt 27km

Bilagor

• 53733_10152615299939415_3830801752497865831_o.jpg
    53733_10152615299939415_3830801752497865831_o.jpg
    65.1 KB · Besök: 77
[Happy ride] Genarp
Hej! Jag planerar en tur från Lund till Genarp i helgen med min cx för att köra lite på stigarna där, då det framgått ovan i tråden att området kan vara lämpliga för sånt. Jag va där i måndags på en cykeltur och reka lite snabbt. Lite efter IP på Heckebergavägen hittade jag en nordostgående stig in i skogen med en skylt med allmän info om naturreservatet. Är denna stig en bra utgångspunkt? Är det några områden/stigar som är särskilt lämpliga (relativt jämnt underlag) eller olämpliga (mycket rötter, stenar, vattendrag mm) för cx? Jag skulle uppskatta den hjälp ni kan ge mig för att få en trevlig tur i skogen!

[Happy ride] Genarp
Lite kommentarer efter dagens runda. Perfekt väder. Inte för kallt och inte för varmt vindstilla och inget regn. Många mountainbikister ute. Trevligt! Bara glada hundar och hundägare ute. Trevligt!

För att suga ut den sista kolhydraten ur kroppen avslutade jag med att ta kräkbacken vidare upp över järnhatten. Om ni som stod på toppen läser här så tack för stödet. Jag var verkligen helt slut. Följde Unos runda ner genom skogen. Ser på avstånd två herrar med tre barn som har stannat på stigen. Den ena tittar upp och om han inte bara har ledsyn så såg han mig. När jag närmar mig så märker jag att de inte tänker flytta på sig så jag saktar ner. När jag bara har cirka 15 meter kvar så fäller han som såg mig upp sin ryggsäcksstol och placerar den rakt över stigen så jag måste stanna. Första tanken var att konfrontera honom och fråga vad meningen var men valde istället att så glatt jag bara kunde säga "Hej här var det trångt" och sen cykla vidare. Nåja töntar finns det överallt.

Har även hittat min gamla cykels ledmotiv.

Fortsatt trevlig cykling!

[Happy ride] Genarp
Tjenare. Är ny inom MTB och har cyklat själv några veckor på romeleåsen. Undrar om det är någon som utgår från Veberöd som är intresserad av att visa mig några rundor på åsen?

MVH

[Happy ride] Genarp
@art001 - vi blir några stucken från Malmö som köra. Start 18:00 från idrottsplatsen. Kommer bli ca 2 timmars körning i lagom tempo efter förmågan.

[Happy ride] Genarp
cubist skrev:
> @art001 - vi blir några stucken från Malmö som
> köra. Start 18:00 från idrottsplatsen. Kommer
> bli ca 2 timmars körning i lagom tempo efter
> förmågan.

Sticker ut lite senare än 18 pga värmen, ses en annan gång./Thomas

[Happy ride] Genarp
Tack till dig som tog bort stenen vid stengärdet vid "KullavÄgen 90 Climb" (segment på strava)! Du räddade min klinga i dag :) Har inte själv haft en tanke på att ta bort den hehe

[Happy ride] Genarp
cubist skrev:
> Om prognosen håller (15c och ingen regn) blir det
> tisdagstur i vanligt ordning! Start från Genarps
> IP vid 18:00.

Distans och tempo?

[Happy ride] Genarp
Berör på många faktorer... vilken rut vi tar, vem är med i gruppen, underlaget mm.
Brukar vara runt 20-25km och ca 13-14 km/h i snitt med en blandad grupp på en tur med mycket klättring oh tekniska partier.

[Happy ride] Genarp
cubist skrev:
> Berör på många faktorer... vilken rut vi tar,
> vem är med i gruppen, underlaget mm.
> Brukar vara runt 20-25km och ca 13-14 km/h i snitt
> med en blandad grupp på en tur med mycket
> klättring oh tekniska partier.

Vevar nattjobb, men ska känna efter imorgon och kolla in vädret :)

[Happy ride] Genarp
Mycketvillhamer skrev:
> Det var inte på IP, det var i närheten och jag
> tror att ägaren är hittad.

Ok. Så bra att det löste sig

[Happy ride] Genarp
UPPHITTAT:

Svart 'märkeshjälm', återfås mot beskrivning och kan då hämtas hos mig i Genarp nära ip.

Vore fint om någon kunde känna sig manad att lägga en blänkare via mtc Facebook-grupp och liknade tex ckx...

Thomas

Tillbaka
Topp