[Happy ride] Genarp

[Happy ride] Genarp
jag kommer hoppa turen imorgon, ska köra öppet spår nästa helg och vill inte skada något. Tror att det kan vara ganska isigt under snön eftersom det första som kom var blötsnö och jag har inga dubbdäck. Tänkte dessutom passa på att åka lite längdskidor i skryllespåret, var ute och körde 1,2 mil igårkväll, var riktigt skoj.

Ha en trevlig tur!

[Happy ride] Genarp
tror det e lugnt att köra med vanliga däck med, det är främst transportsträckan till genarp som är isig för min del. ute i skogen är det snö blandat med barmark

[Happy ride] Genarp
lundatok skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag ska vara i HBG på eftermiddagen så för min
> del är det typ max till 12.

Jag måste vara hemma på förmiddagen. Vet inte hur länge.
å?

[Happy ride] Genarp
Dirty_rider skrev:
> tillbaka efter en helt underbar tur. kalas fint
> väder, pudernö i varierande mängd, hårt och
> fint underlag.. mmm mums

Var det fler än bara du?
Undra om man hinner ut idag eller om det blir i morgon.

[Happy ride] Genarp
det var två som stack när jag kom ner till parkeringen, vem dom var det vet ja inte.
ta en tur, det rekomenderas! dock inte den låånga branta grus backen om du vet vilken jag menar, den var jobbig med alla spår ifrån fotgängare..

[Happy ride] Genarp
De var vi :-)

Och så här fint var det:

DSC00864.jpg ht=544

DSC00861.jpg ht=544

Inte varje år det är så fint vinterväder i Skåne. Ni som inte tog chansen i dag borde ha dåligt samvete!

[Happy ride] Genarp
Dirty_rider skrev:
> hur gick det på din tur idag PeaceDog?
> gillade du inte min nya stora cykeltransport bil
> ;)?

Riktigt kul.
Jo bilen var fin. Du borde få in en del cyklar i den.

[Happy ride] Genarp
jag hade tänkt att ta en snabbtur om ca 30min. :) är uppbokad i helgen.
snön ska ligga kvar en bit in i nästa vecka, t.om komma mer snö i helgen sa dom radion precis.
myyysigt :)

[Happy ride] Genarp
Tog en sväng på åsen idag, inte mycket snö kvar där inte! Träffade inga cyklister men en bil med cykelställning på parkeringen kände jag igen=)

[Happy ride] Genarp
Är det helt fritt deltagande? Har varit sugen på att prova genarp ett bra tag med tanke på bristen av underhållande omgivning (bor i landskrona). I helgen blir det dock tight, men hänger mer än gärna på någon annan helg ifall det går för sig! Hur ser där ut? XC eller kanske mer åt AM-hållet? Har bara varit och vandrat runt i strövområdet däromkring, aldrig sett "cykelvägarna" så att säga. Hade varit kul att bli visad runt en helg eller så :)

[Happy ride] Genarp
Får man hänga på nån gång även om jag är ganska grön... Har tyvärr bara en stel gaffel till min nishiki, är det någon som har en hyfsad att sälja eller låna ut ett tag?

/Johan

[Happy ride] Genarp
Då var dagens tur avklarad; 3 timmar, 34 km, 555 klättringsmeter. Väldigt blött och lerigt på många ställen, men ändå en härlig runda.

Picture1.png ht=652

[Happy ride] Genarp
Havre: Söder om Genarp är det XC-terräng, skåneleden går på grusväg och fina men inte speciellt tekniska stigar. Norrut, kring Romeleklint, är det brantare och stenigare XC/AM/DH/ocyklingsbart.
Det finns väl en del bilder i denna tråden.

joohan: stel gaffel funkar fint (som vi gamlingar älskar att påpeka...)

Det är ju rätt mycket folk som cyklar därute, så lägg upp en tur i denna tråden så nappar säkert någon.

Tillbaka
Topp