[Happy ride] Genarp

[Happy ride] Genarp
Luktapåblommorna skrev:
-------------------------------------------------------
> Fint ställe, synd bara att jag missade bussen med
> en kvart och två timmar till nästa. :)

Intressant, tar du bussen dit? Vad tycker mr bus driver man när du kommer som ett levande gyttjehål och vill åka med?

[Happy ride] Genarp
Letade efter någon typ av tvättställe, typ statoil. Hittade inget, bara en spelbutik där jag kunde tina med varm choklad. Stängde tre så blev att hänga på coop en timme. Faktiskt ingenting, hade tänkt att om hen sa något hade jag skydd att sitta på. Dessutom var jag nästan torr pga långa väntan.

[Happy ride] Genarp
art001 skrev:
> Hej!
>
> Om cykeluthyrningen vid tennisbanan är öppen
> går det säkert att låna/hyra vattenslangen
> där.
>
> Mvh Thomas

Det är den inte och de har tagit in nyckeln...

[Happy ride] Genarp
Ute en tur igår, från kl 1900. Märkligt ensam där? Fint iallafall, snön låg vid sidorna om stigen på de flesta ställen och lyste upp (lampan hjälpte också till). Leran var finfördelad och slirig, mjuka släpp. Sweet. Frusen på sina ställen också. O allt däremellan. Närkontakt med en gran och en genomslagspunka.

[Happy ride] Genarp
På tisdag drar vi iväg igen, 18,15
Superfint i skogen o äntligen varmt o skönt

Bilagor

• Mina aktiviteter 2014-02-20.png
    Mina aktiviteter 2014-02-20.png
    161.6 KB · Besök: 75
[Happy ride] Genarp
Är det bara att hänga på när man ser att det finns folk som ska köra?
Så in i helvetes trött på att cykla ensam och mestadels grusväg/asfalt,
Värt att ta bilen från ystad för detta ändamål!

[Happy ride] Genarp
SÖKES: Frivilliga stigguider!

Hej!

Genarps skogar får besök från Cykellistan Jönköping, helgen den 26-27 april!

Tanken är att en grupp på ca 12 cyklister kör en gemensam tur på lördag fm (start ~kl10). Lördag em och söndag fm en snabb- resp en normalfartsgrupp.

Planerar du att cykla i Genarp den helgen* och vill visa dina bästa stigar under 2-3 timmar, skriv här eller PM! Tar gärna emot GPX-filer på turförslag.
Jag själv visar vad jag kan men håller fartmässigt normal/låg-tempo. Uppdateringar kommer.

Thomas

* Vet att det körs Happy ride SHT den 26:e.

http://cykellistan.blogspot.se/p/om-oss.html

[Happy ride] Genarp
Sannolikheten att jag inte kör en runda på i a f sön 27/4 är väldigt liten... Jag kan mycket väl tänka mig att förevisa lite av vad vi har att erbjuda. Vågar nog påstå att jag hittar rätt bra faktiskt. Vore kul. Vet inte hur min fart skall betecknas men skulle tro att "normal" är rätt passande. Skall jag stå med en vit nejlika i växelörat på Genarps IP kl 1000 27/4 så att folk hittar mig? Annars syns min svarta fullfacehjälm (lightvariant) och blåa hoj rätt bra också.
Väl mött!!

[Happy ride] Genarp
Lund1128 skrev:
---------------------------------------------
> Sannolikheten att jag inte kör en runda....

Låter toppen! Håller utkik efter en vit nejlika men vet inte om det är säsong för dessa så jag skickar ett PM också! Annars sticker nog småländskan från Jönköping ut en del här nere. Har dessutom en känsla av att många i gruppen kör i klubbtröja märkt Cykellistan.

Thomas

[Happy ride] Genarp
Kanonfint i skogen nu!
Planerar du köra 26-27? Se inläggen ovan om du vill visa dina bästa stigar!

Upphittat: röd plastdetalj märkt sci.com--technical bags, röda delen till baklampa samt (i höstas) pump.
Återfås mot närmare beskrivning.

Thomas

[Happy ride] Genarp
Dirty_rider skrev:
> Vilken tid på söndagen?

Fm start runt kl tio önskat; dom ska lämna boende, cykla 2,5-3 tim och sen bege sig hemåt Småland.

Thomas

[Happy ride] Genarp
Guldförhållanden i skogen!
Vore bra att få veta var det har cyklats på lördagen så att jag kan välja andra stigar på söndagen. Framser besked (på lör kväll?).
Väl mött!!

[Happy ride] Genarp
Har ni hittat folk till lördagen?
Om du vill så kolla igenom tråden o se om det finns någon slinga som ser trevlig ut, skicka isåfall ett PM till mig så returnerar jag en GPX.-fil

[Happy ride] Genarp
Dirty_rider skrev:
> Har ni hittat folk till lördagen?
> Om du vill så kolla igenom tråden o se om det
> finns någon slinga som ser trevlig ut, skicka
> isåfall ett PM till mig så returnerar jag en
> GPX.-fil

Hej! Ingen frivillig för lördag ännu men räknar med att vi får fina turer ändå! Det ser ut att bli kanonväder och det var fina stigar redan i påskhelgen. Jag har hittat flera fina turer och skickar PM till dig. Tack på förhand!

Lund1128: du har PM med mitt mobilnummer

Thomas

[Happy ride] Genarp
Dirty_rider skrev:
> japp, kanonväder är lovat och stigarna är redan
> top notch!
> Mailade dig några slingor.

Mailade eller ska maila? Inget i inkorg eller spam ännu. Har dubbelkollat adressen i PM, är korrekt. Hinner du kolla en gång till innan lunch imorgon?

Med vänlig hälsning Thomas

[Happy ride] Genarp
Dirty_rider skrev:
> mailet har gått iväg på den mailadressen du
> angav så det borde dyka upp. Har du inte det
> tills i morrn skicka om möjligt en annan adress.

God morgon, inget nytt, har PMat alternativa adresser om du skulle kunna försöka igen? Blir en strålande dag idag!

Med vänlig hälsning Thomas

[Happy ride] Genarp
Nu är dagens improviserade HappyRide avklarad!

Cykellistan, vänner, bekanta och grannar; total 17 cyklister under god ledning av Lund1128 igen! En runda både uppe på och runt Observatoriet samt vidare mot Dörröds fälad innan hemfärd, rulltid ca 2½ timme. Avslut med grillning i strålande solsken.

Välkomna åter!

[Happy ride] Genarp
Dirty_rider skrev:
> För er som är kvar finns det chans för en tur
> på tisdag, 18,15

Gärna en annan gång, benen är fortfarande ömma!

[Happy ride] Genarp
Tjena,

Precis köpt min första MTB och väntar otåligt på leveransen. Är otroligt sugen på att komma ut i skog och natur och bor inte långt fån Genarp. Har även köpt mig en Garmin Edge 1000 för att hjälpa mig hitta tillbaka till min bil. Eftersom jag är helt novis undrar jag om det finns möjlighet på tips om en "snällare" runda. En eller flera gpx filer hade varit till stor hjälp.

Sen hoppas jag kunna följa med er andra ut, känns dock som jag borde prova vingarna först så jag inte är i vägen för mkt för er andra.

Mvh Kalle

[Happy ride] Genarp
Hej
Kolla in Malmö Terrängcyklisters hemsida så hittar du mycket användbart. Turer utlyses ofta på deras FB, vissa är mer novislämpade än andra avseende fart och teknisk nivå. Annars kör många längs Skåneleden, bara att göra instick där man ser andra stigar... Tänk på att alltid ta STOR hänsyn till vandrare; sakta in, håll avstånd, hälsa osv....
Lycka till!

[Happy ride] Genarp
Vi har tyvärr varit lite dåliga med att skriva här när det är dags att ta sig ut.
Tisdagar 18.30 är en given tid varje vecka men även torsdagar 1830 börjar bli poppis.
O i och med att det är torsdag i morgon kommer vi att köra 1830 ifrån IP.
Bitvis högt tempo o uppförsbackar är vår melodi, med det sagt så lämnar vi såklart ingen ifrån vår klunga utan vi väntar in gruppen på toppen/botten av stigen

[Happy ride] Genarp
Som nyinflyttad skåning var jag ute på mina första mtb tur i mina nya hemtrakter idag!
Stirrade runt i Genarps området och jag måste säga att jag blev positivt överraskad.
Massa vacker natur och fina stigar! Ska defenetivt utforskas mera :)

[Happy ride] Genarp
Tack!
Va ju lite halv svårt att hitta i området men hittade endel fint iaf
Lite guidning vore ju absolut inte fel... Får hålla utkik här helt enkelt :)

Tillbaka
Topp