[Happy Ride] Göteborg - 18.00 Ängårdsbergen, Tisdag

PeterA

Aktiv medlem
Plumse och jag tänkte ta en tur i Ängårdsbergen. Samling vid Botaniska's huvudentre.
Vi siktar på ca 2 timmar i lagom tempo. Ev blir det några nya stigar. (Är det möjligt...)

/Peter

Du kan tro att jag blev förvånad Peter! Hittade den ena i söndags när jag tog lallo-tempo upp till toppen och testade lite nytt på måfå, och den andra på väg hem. Visserligen var de väldigt korta men tekniska och skojiga. Vi måste ju testa dem åt båda hållen också å då blir det ju massa nytt =)
Sen har vi ju "nya returen" också! (eller vad den nu skall kallas, du vet den där ner förbi de där husen där borta... vid gångtunneln) Den får vi inte glömma!

Robert: Ser fram emot de nya stigarna. Det finns några områden som jag är nyfiken på så ev blir det lite stigfinnartur förutom dina nya stigar och några av de klassiska.
/Peter

Det ser ut som en trevlig tur. Jag siktar på att köra direkt från jobbet. Vi kan ju göra sällskap. Vi kan alltid ha lite småbarnsdiskutioner i pauserna, barnvagnar och sånt.:-)

6 timmar kvar. Vore skönt om vädret höll i sig!
Robert: Jag jobbar hemifrån idag. Vädret får avgöra om jag tar bilen ellen cykeln.
/Peter

Hur är stigarna i Änggårdsbergen nu? Blöta? Det vore kanske dumt att tro att de är torra...?

Senast redigerad av en moderator:
Wilier: Planering och åter planering. Jobbar halva dagen och passar upp på min sambo och lillan resen av dygnet. Är inte lika pigg som vanligt men 3 timmars avbrott mår hela familjen bra av.

Velman: Jag skulle tro att det är blött näre i svackorna. Stigarna som ligger högre är nog i riktigt bra skick. Pluse har kört nyligen. Du får nog räkna med att cykeln blir skitig ;-)
/Peter

Det blev en liten tur i söndags och då var det mer blött än geggigt så hojen var förvånandsvärt ren faktiskt. Det är mjukt och sankt överallt där det är blött så det är ordentligt tungcyklat på sina ställen men vad gör det? Vi tänkte ju inte stressa så mycket=)

Lekberget på bild:

Ha så kul!

anggarden2.JPG

Tillbaka efter dryga 2 timmar i Änggårdsbergen. Till en början var vi 4 stycken. Plumse, Robert, Johan? och jag. Johan droppade av efter ca en timme. Det blev nästan bara ovanliga eller helt nya stigar. Bla följde vi en lovande rådjurstig som kan bli riktig bra om den körs några gånger till. Plumse och Robert får fylla i vilka de nya stigarna var.
En mycket rolig tur i lite lugnare tempo.
Tack för sällskapet!
/Peter

15-20 mil söder om er hade jag och Crallan en rolig tur också, väldigt fint väder idag att cykla i och fina stigar. Gött nu när man nästan kan köra i shorts också. (:

Ingen som tog några bilder?

JT skrev:
-------------------------------------------------------
> Japp, kul tur. Hittade ni fler nya stigar efter
> jag gick in i väggen?

Vi körde en stig som gick från telemasten, söder om där vi skildes åt, och norr ut. Stigen var lite knixig men kul.
Plumse visade lite andra trevliga stigar som gav lite variation till de normal stigarna.

Den där stigen vid masten var kul! Lagom trixig med lite balansövning i det branta partiet.
Jag skall sätta mig ner nån kväll med orienteringskartan och kolla vart vi åkte nånstans. Kanske hitta på lite namn på stigarna också? Rådjursstigen borde dock vara ganska lätt att hitta till eftersom ingången är markerad med en parkbänk. Det kluriga blir bara att även hitta slutet på stigen... Och den där omvägen upp på kullen vid tjärnen får vi snygga till lite också för den nedfarten var trevlig. Lite kort dock. Men det finns en svår, en lätt och en gör-svår nedfart att välja mellan.
Nästa stigfinnar-tur skulle jag vilja kolla en grej borta vid Axle mosse. Har sett en nedfart som nog är cyklingsbar om det är torrt.
Tyvärr cerro, inga bilder. Får bli det nästa gång!

Tack för en skojjig kväll =)

Tillbaka
Topp