[Happy Ride] - Göteborg, 18.00 Franssons, tisdag

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
Sommarvärme och sol, äntligen! Dags för mer skogsåka i Delsjön. Samling vid Franssons, korsningen Delsjövägen/Virginsgatan, 18.00. Vi ses!

/Leo

Nu är jag äntligen frisk igen efter två veckor med snor, huvudvärk och värkande bihålor : (
Här ska cyklas, jädrarimig!! Kommer : )

PeterA skrev:
-------------------------------------------------------
> Hmm. Bada eller cykla. Det är frågan...
> Kanske går att kombinera?
> Jag kommer.
> /Peter

Går jättebra. Förra året kastade jag mig (frivilligt alltså) i en skogstjärn med kläder och allt under en tisdagstur, hur skönt som helst. Dock så blir det lite jobbigt med inlägget i cykelbrallorna sen, är som att sitta på en blöt tvättsvamp...
Och lite kallt i fartvinden i dom skuggiga partierna : /

Stisse skrev:
-------------------------------------------------------
> Går jättebra. Förra året kastade jag mig
> (frivilligt alltså) i en skogstjärn med kläder
> och allt under en tisdagstur, hur skönt som
> helst. Dock så blir det lite jobbigt med
> inlägget i cykelbrallorna sen, är som att sitta
> på en blöt tvättsvamp...
> Och lite kallt i fartvinden i dom skuggiga
> partierna : /

Det blir bara 18 grader ikväll så det kanske inte blir nödvändigt. Men på torsdag blir det 24...

Hejhopp!

Det blev slickrocks ikväll, en härlig runda söder om stan. Vi var rätt många ikväll, men det flöt på bra. Bra kört alla, tack för ikväll! Blir ingen torsdagsrunda för min del, ska ut med jobbet på aktiviteter på torsdag. Ses till helgen, siktar på att köra racer på lördag och hänga på Peters tur på söndag kväll.

/Leo

25.83km och 521m klättring blev det ikväll:

karta090623.jpg ht=614

banprofil090623.jpg ht=439

Grym tur i grymt väder, grymt sällskap och grymt svettigt.
Liksom solen var alla på strålande humör.
Filmade en del, men det lär dröja innan ni får se resultatet. Jag återkommer i denna tråden när jag är klar med klippningen. Stisse, jag lovar att ta bort pinsamheterna;-)

På torsdag blir det ingen tur för min del. (Gokart med jobbet) Däremot blir det en kvällstur på söndag med det bästa av Sisjön och mellersta Sandsjöbacka. Det gäller ju att njuta av det fina vädret på dagarna och passa på att bada i havet!

Ha det!
/Peter

Två bilder blev det. En från transporten i början:

SANY0293.JPG ht=544

Och en suddig bild blev det av misstag när jag skulle videofilma. Ger i alla fall lite känsla om hur slutdelen av turen var:-)
SANY0315.JPG ht=542

Senast redigerad av en moderator:
Bra tur som alltid, om kanske lite för varmt! Mådde lite illa pga kopiöst mycket svett... Blir nog ingen cykling för mig heller på torsdag. Det får bli en kall öl någonstans istället!

Tillbaka
Topp