[Happy Ride] - Göteborg, 18.00 Franssons, torsdag

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
Jadå, det är snart torsdag och då vet ni vad som gäller!

Samling vid Franssons 18.00, korsningen Delsjövägen/Virginsgatan. Ses!

/Leo

Torsdag kväll, 17-18 grader, möjligtvis lite regn. Distriktsmästerskap på MTB i Kungälv imorgon, om jag inte kör ihjäl mig eller cykeln där så kommer jag nog på torsdag.

Ska flytta till gbg strax och får bara med mig en cykel till en början, blir ju väldigt sugen på att hänga på era happyrides men cykeln jag har är en singelspeed, utväxling vet jag faktiskt inte riktigt. Men har man nån chans att hänga med i tempot då?

Vi kommer inte att köra längre än två timmar, då det blir mörkt strax efter klockan 20.00. Alla välkomna!

/Leo

ps. värst vad många är oroliga för tempot, det blir ju det tempot som ni själva orkar hålla. Ingen kör väl över sin egen kapacitet? ;-) I täten går det undan ibland, men alla hänger med då vi stannar lite då och då för att samla in alla.

Jag kör oftast på rött å över min kapacitet men vad gör det. Nu är det dock så att jag inte kommer imorgon då jag råkat ut för straffkommendering på jobbet. Har två väldigt sena kvällar framför mig för att slippa helgjobb. Tack å hej.

Leo skrev:
-------------------------------------------------------
> Vi kommer inte att köra längre än två timmar, då
> det blir mörkt strax efter klockan 20.00. Alla
> välkomna!
>
> /Leo
>
> ps. värst vad många är oroliga för tempot, det
> blir ju det tempot som ni själva orkar hålla.
> Ingen kör väl över sin egen kapacitet? ;-) I täten
> går det undan ibland, men alla hänger med då vi
> stannar lite då och då för att samla in alla.
>
> ------------------------------------
> ...man lever bara en gång...

Det är jättebra, problemet är att när man sackar efter vilket jag ofta gör får man aldrig chansen att vila och blir bara tröttare och tröttare samtidigt som man sliter som en dåre för att hinna ikapp. Ofta kanske det beror på fel spårval mm och man bränner snabbt slut på energin. När man sedan väl kommer ikapp den väntande klungan startar den oftast direkt. Jobbigt värre. Insamlingen fungerar annars bra tycker jag.

Senast redigerad av en moderator:
Leo: Dags att börja lyssna på oss långsamma stackare som aldrig får vila upp sig snart kanske? :D

Hänger nog med någon dag, en torsdag i framtiden kan nog funka.

Jag har också råkat ut för det där med att klungan startar direkt men det är smällar man får ta samt att då kan man ju bryta lite tidigare istället tills man blivit bättre.

Sedan är det ju bara 2 timmar denna gången och jag tycker vi skall vara tacksamma att Leo organiserar så många turer och står ut med oss slöare cyklister :)

Strecket skrev:
> Jag har också råkat ut för det där med att klungan
> startar direkt men det är smällar man får ta samt
> att då kan man ju bryta lite tidigare istället
> tills man blivit bättre.
>
> Sedan är det ju bara 2 timmar denna gången och jag
> tycker vi skall vara tacksamma att Leo organiserar
> så många turer och står ut med oss slöare
> cyklister :)

Skall inte ses som kritik, klart jag är tacksam. Är ett leende på läpparna när man lägger sig för att sova efter en tur.

Det kanske är så det är...
Mängden nederbörd under föregående dygn har noll och intet att göra med
hur geggiga vi kommer bli om Leo är på det humöret.
Låter som en bra kväll :-)

/K2

Hogge skrev:
> tror jag kommer oxå...måste få bort lite pizza som
> intogs igår ;)
>
> Hogge

ta med dig pannlampan, det får bli en lång tur då. Själv har jag fastnat i det sk eFDVS träsket och sitter inlåst tills på tisdag kväll :<

Då var man hemma igen! Dagens tur gick först en bit på Balls bana, sedan vidare upp bredvid masten och ner mot Bertilssons stuga, därefter golfbaneslingan vidare förbi bohusleden. Där tog vi och körde en kort sväng på nedre snirkesnorken och sedan stigen över bäcken. Som avslutning körde vi svartvita mot lilla delsjön och sedan upp till västra långvattnet, därifrån ner mot trollen och sedan hem via skatås. Precis två timmar blev det, vi var åter vid Franssons strax efter åtta, då hade det börjat mörkna lite redan.

11st var vi, ett tag, sedan hittade vi en happybesökare till i skogen och därefter gick Hogges kedja av någonstans efter trollbäcken. Det händer mycket på en happy ride... :-)

Dags för lite cykelvård, vi ses på söndag i Vättlefjäll!

/Leo

Wilier: Det var väl lite lerigt, men ändå bra grepp överallt. Gick att köra hela vägen uppför den där backen till golfbanan efter spångarna över delsjökärret, där kan det annars vara halt med alla rötter men inte idag. :-)

Cykeln är helt nerlerad, så det var mer lera än i tisdags... ;-) Nä, måste tvätta den nu, inte surfa på happy...

/Leo

Trevlig tur. Jag tror faktiskt att jag var lerigare en cykeln, hur nu det gick till?
Har kört alla stigar tidigare, men inte åt det "motsatta" hållet som vi körde idag. Kul :-)
/Peter

Måste gnälla lite..till.
Fan vad kasst det gick igår... man var inte värdig att dricka vattnet jag hade med mig.
Stäckte oxå lårmuskeln ganska gott när kjedjan gick av.

vem var det som jag fick kjedjelåset av? Tack för hjälpen.. du får ett nytt av mig nästa gång vi ses.

En görsköj tur där man (=jag) blev förvissad om att formen inte är på topp.. Men jag hoppas jag bidrog till happystämningen iaf med min slowmotion-flyga-över-styret-ner-i-en-lerpöl-vurpa. Lerigt var ordet!

Hogge skrev:
> vem var det som jag fick kjedjelåset av? Tack för
> hjälpen.. du får ett nytt av mig nästa gång vi
> ses.

Det var allt jag det! Smarta prylar det där... Och inte trodde man att en så välpolerad kedja ( http://hem.passagen.se/giantnrs/ ) skulle gå av? ;-)

Pontus

Det var lite tungkört i leran, kanske var det det som tog emot lite? Nåja, ladda om tills söndag, då blir det nog lite torrare. :-)

/Leo

velocipedmanet [pontus] skrev
----------------------------------------
En görsköj tur där man (=jag) blev förvissad om att formen inte är på topp.. Men jag hoppas jagbidrog - till happystämningen iaf med min slowmotion-flyga-över-styret-ner-i-en-lerpöl-vurpa. Lerigt var ordet!
----------------------------------------

Den vurpan såg så kul ut att jag åkte och skrattade i flera minuter efteråt. Som tur var gick det bra. Annars hade jag haft riktigt dåligt samvete;-)

/Peter

Tillbaka
Topp