[Happy Ride] - Göteborg, 18.00 Franssons, torsdag

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
Nya tag på torsdag, ses då! Samling vid Franssons, korsningen Delsjövägen/Virginsgatan, kl. 18.00.

/Leo

ps. Manji: Om du vill låna lampan på torsdag så hojta till så tar jag med den då, laddad.

Jag skall iväg och inkassera en lampa nu så förhoppningsvis kan man vara med hela turen, GÖTT.

/Andreas

har tänkt hänga på men måste bara fixa en pannlampa. Vad kör ni med för pannlampor? Jag vill gärna ha en som funkar bra i skogen och vad kan vara bättre än fråga dom som har erfarenhet av vilka som funkar och vilka som inte funkar.

Hur kallt är det nuförtiden? Vad ska man ha på sig för att inte frysa?

Peter Hansen: 10/20w Silva(halogen)lampa är nästan minimum, rätt många av oss kör på 12w HID lampor vilket är en bra bit bättre... Ju mer ljus ju roligare. =)

Hinner Larsson ladda batteriet?
Vågar Manji ut till mörkret?
Hittar Leo ännu mera nya stigar?

Det får man veta imorgon!

En sak är dock spikat, jag kommer.

Ola

Jag kommer! Och förhoppningsvis med en lite pimpad bike då jag har ett paket att hämta ut hos schenker :--P

//Martin

Fredrik Larsson skrev:
-------------------------------------------------------
> hur man skall klä sig... ?

Långarmat tröja samt kanske långa byxor, med knäskydd och shorts funkar det också.
Vindjacka kan vara skönt efter solennedgången.
Om det var det du menade?

Ola

Härligt teknisk knixig tur idag. Sheriffens entusiasm över att cykla i mörkret för första gången var verkligen smittsam :-)
Tack för guidningen och sällskapet.
/Peter

Skoj var det, tackar!

Några bilder

IMGP4629.jpg ht=544

Getryggen, kl 19:05, var mörkare än det ser ut på bilden!

IMGP4631.jpg ht=544

Samma plats

IMGP4639.jpg ht=544

Ghost rider...

Ola

Batteriet funkade utmärkt, benen rätt okej, bakslangen kasst och fästet till lampan var lite för löst. Skoj att får träffa lite nya och gamla bekantskaper, roliga stigar och ledig tvättmaskin när jag kom hem gjorde kvällen riktigt lyckad! Vi ses snart igen.

Det blev en snurrig tur i mörkret och vi körde de flesta av de bästa stigarna i området. Drog i lampan i en trädgren i början så glaset sprack, men det märkte jag inte av under turen alls. El Paradiso, kan du beställa ett sådant glas eller hela den delen som glaset sitter fast i? Tack för idag, vi ses troligtvis på lördag då jag funderar på att köra en av höstens sista racerturer. Mer om det senare.

/Leo

Härlig runda ikväll. Verkligen kalasfina stigar. Skön känsla att köra nerför Getryggen med full koll o bara ett lätt finger på bromsarna. Saknar inte alls det krampaktiga taget runt V-bromsreglagen...

/Håkan

Hakan: Du börjar bli vän med din cykel nu antar jag. Du blir bara snabbare och snabbare hela tiden!
/Peter

Lite Jobbigt, Lite Lerigt och Fantastiskt Roligt. Det var tur att Fredrik fick Punka såm man fick hämta andan lite ;-). Häftigt upplevelse att köra i mörker. Det bästa med att vara nybörjers är troligtvis att inlärnigskurvan stiger snabbt. Tack för en god tur.

Det var riktigt kul igår men jobbbigt. Får försöka lägga in några fler pass för att få upp flåset och tekniken.
Fina bilder Ola !
Leo, jag har glas/framdel hemma. Tar med det till dig nästa vecka.

/Henrik

Tillbaka
Topp