Happy Ride Hellas Lördag 28/5

Johan_

Medlem
Halloj vakna stockholmare!

Såg ingen tråd om Happyride i Stockholm i helgen men Umeå, Sundsvall Malmö och Göteborg har en.

Jag tycker att det skulle vara trevligt med en Happy ride i Hellas imorgon mitt förslag är att vi ses kl 11:00 vid minigolfen/caféet. Jag hoppas att nån som hittar lite bättre kommer att hänga med på turen då jag ej har varit i hellas allt för mycket..

Turen kommer inte att gå i allt för snabbt tempo hoppas jag :-) Någon som vill hänga på?
/Johan

Vi är ett litet gäng som drar på söndagen istället. Är det någon som ska vill åka då? Vi har inte spikat en tid än, men det blir INTE nån gryningsräd i alla fall! :P

Vi brukar f.ö. köra i rätt såsigt tempo... :I

Jag är sugen på att hänga på, men jag tror att söndag skulle passa bättre.
Var och träna på gym igår efter lite uppehåll, LITE träningsverk i vaderna :D

/Piotr

Faen, det hade varit kul att följa med och se vad det där Hellas är för något storslaget.
Nu när man ändå är hemma i Stockholm en sväng. Tyvärr lyckades jag drämma till bromshandtaget idag och bromsen slutade fungera helt och hållet. Suck...

Träningsverk gör inget det kommer inte att bli ett allt för högt tempo. Så du borde kunna hänga på ändå.

perujocke: Vi hörs imorgon!

/Johan

Nu snackar vi om den sorten där man har svårt att sätta sig på toa för det gör så förbannat ont :/
Men jag ska kolla imorn hur det känns så får jag se om jag dyker upp.

/Piotr

Minigolfen, är det vid resturangen/parkeringen på andra sidan av starten till gröna ?
/Anders

Jepp, full koll :) Låter som en hit i morgon ska försöka hinna ut (barnen har fotbollsmatch tidig f.m !
/Anders

Johan_
Henrik (med reservation för väder...)
PiotrM (med reservation för träningsverk)
perujocke
Anders S
Bonne +2 polare (hehe om det är två polare till som hänger med då kan det ju bli ett batteri en + och -. Nu får vi dock hoppas vi inte blir allt för negativa.. :-)

Blir ju ingen monster-happy-ride med 45 pers men det kan nog bli skojsigt ändå. (kanske lite bättre att vara några färre...

Vi hörs imorgon!

/Johan

det blev några stycken. Men nån större klump blev det ju inte.. Nu sticker jag hemifrån. Jag hoppas att jag kommer i tid.

/Johan

tack för idag alla glada (och trötta ? här är i.a.f en som nog ska softa lite i kväll ;) ).

/Anders

Ja tack för idag!

Nu vet vi hur det känns att bli omkörd av 30 finländska mtb åkare i blåa spåret :D
För min del är det andra gången i hellas och andra gången skavsår i baken, jag fick stå nästan hela drottningsvägen/berslagsvägen hem för det gjorde förbaskat ont :(

Jag vet inte om det är någon som har bra tips på det där med bakpartiet, är det kanske mina cykelbyxor som inte andas ordentligt, blev ganska svettigt om man säger så. Har precis införskaffat ny fin sadel med italiensk läder så man sitter som en kung.

Jaja, nu ska jag slappa på soffan och invänta pizza :)

Ses!

/Piotr

Senast redigerad av en moderator:
Det var skitkul!

Synd att jag missade finnarna, vi måste ju visa vad lite "routsi susi" är för nåt.
Eller inte...
=)

-PIZZA!!!

/röd-vit KHS

Johan_ skrev:
-------------------------------------------------------
> Det finns inget dåligt väder det finns bara dåliga
> kläder... :-)

Säg det till dom som fryser ihjäl på vissa stora berg med utrustning som en annan får betala fem årslöner för :) :) :)

väl hemma kan jag konstatera att min axel inte mår så bra, men jag har i alla fall varken fått den ur led eller brutit den igen... tack för en trevlig tur allihop!

Mr.Skalman skrev:
> Johan_ skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det finns inget dåligt väder det finns bara
> dåliga
> > kläder... :-)
>
>
> Säg det till dom som fryser ihjäl på vissa stora
> berg med utrustning som en annan får betala fem
> årslöner för :) :) :)
>
> .-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
> Jag cyklar aldrig nykter

Ja uppenbarligen fungerade inte kläderna för det ändamålet.

/Johan

Det var en ganska snabb tur för att vara en happyride, jag hoppas alla kände att de hängde med i tempot (PiotrM?) Synd att ingen plåtade min ståtliga vurpa den var ju läcker :-) Vilken tur att jag inte vurpade så att jag landade en halv meter åt höger på nån halvtrasig "bro". Den bästa vägen är tydligen inte alltid rakt ner i lerhålet.

Sen slog jag emot framklingan mot en sten också så att tre kuggar blev lite kortare. Det verkar dock fungera fortfarande.

/Johan

Jo rå Johan jag tyckte jag kunde hänga på, kanske lite mör på slutet och så det där med mitt bakparti som just nu gör räjelt ont :/

Annar var det kul, allt som allt, var jag får ihopp i alla fall, tre praktvurper, med cykel helt diagonalt :) du Johan, jag och en till. Tur bara att det hände på mjuk mark och inte på stenar.

/Piotr

Christer skrev:
> Det var skitkul!
>
> Synd att jag missade finnarna, vi måste ju visa
> vad lite "routsi susi" är för nåt.

"Routsi susi" var överraskande tam ;)

Vår finska invadering av Hellas stigarna och Sörmlandsleden fortsatte också på söndagen och måndagen. Ni har verkligen fina stigar i Stockholm. Ta väl hand om dom, nästa år är vi tillbaka igen.

--> En av finnarna

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp