[Happy Ride Light] - 18.00, Torsdag 14:e april 2005, Göteborg

Zooltrix

Aktiv medlem
Lite lägre tempo än vanligt, borde passa alla som inte krigat i snön hela vintern och är lite ringrostiga samt nya förmågor. Turen anpassas efter deltagarnas förmåga men jag kan garantera båda backar och lera.

Vi samlas som vanligt vid Franson och plockar de godaste bitarna ur skogarna kring Skatås.

Senast redigerad av en moderator:
Jag kommer nog i alla fall stå vid franssons 18:00, sen får vi ser hur jag kör eftersom jag krigat med snön hela vintern

Jag dyker också upp, som vanligt på torsdagar 18.00. Kanske kan det bli del 1 + del 2 av turen? ;-) Först lite uppvärming i sakta tempo och sen kör vi?

/Leo

Leo skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag dyker också upp, som vanligt på torsdagar
> 18.00. Kanske kan det bli del 1 + del 2 av turen?
> ;-) Först lite uppvärming i sakta tempo och sen
> kör vi?
>
> /Leo
>
>
> ------------------------------------
> ...man lever bara en gång...
>
Det låter som ett riktigt bra upplägg, då får man även se hur de duktiga cyklisterna dansar upp för de svåraste backarna och man inser att inget är omöjligt.

Tack för light-initiativet, Zooltrix! Skall se om jag orkar dra mig dit efter min efterhängsna och otäcka förkylning...

Jag skall nog försöka släpa mig dit oxå...skall försöka ta med en kollega på jobbet oxå.

lugnt tempo lockar, men som vanligt hänger det på vädret. Jag är vackertvädercyklist

Alltid trevligt med en tur i skogen =)
Jag dyker troligtvis upp om inget annat kommer i vägen.

Christian - Som vill att hans bakväxel skall sluta jävlas.

Du kan kanske skall skruva fast dig själv så du skakar inte av....

Jag är någ lite velig denna vecka, lite mera job som vanligt så inte helt säkert jag klarar 18.00 gränsen!

Konstigt, detta besked kom 6 minuter efter det att jag sa att jag definitivt skulle med. Camille är rädd för 2*Wilier

ac8d2358b71c42f98cbacff5c9a3ad9e
.

Lite väder blir det oxå

Ta med snorkel, vi ses under ytan! ;-) Lerdäcken är strax monterade, de har bra flytkraft också med stor luftkammare... :-D

1.jpg

/Leo

Leo skrev:
> Nu är träskmonstret redo för lite lera. :-)

Vackert Leo! Nu förväntar vi oss en fin recension/jämförelse efter imorgon
mellan Diesel och Big Betty i äkta Leo-anda ;-)

Leo: Vad är det för däck? Jag har nog missat lite.. är det Big betty? Det ser så ut eller? Och om jag läser Fr_Erics msg så verkar det som om han har koll på läget...

ErikPe: Stämmer, Big Betty 2.4" är det. Återkommer med första intrycken efter turen imorgon.

/Leo

Ser blött och gôtt ut, hygliga traktordäck Leo med dem borde du inte ha något problem med fäste i alla fall.

För första gången så får jag med mig min tävlingspartner så ni får vara snälla mot Sara så att hon vågar komma med fler gånger ;-)

varför måste det vara ett sånt tråkigt väder :(
min latmask brukar alltid komma fram vid sådana häringa tillfällen...jämmer å elände.
sitta hemma å mysa eller cykla ute å fysa?

Frysa? Det kommer bli svettigt idag... ;-) Nä, på med kläderna bara, så fort man kommer ut i skogen är det hur kul som helst i leran, det tar bara emot innan man är där.

/Leo

-stisse
Det var inte frysa jag tänkte på utan fysiskaktivitet ;) det e inte någon risk att man fryser när man kör happyride. förresten e det du som kör förbi lille by på morgonen till vcc?

He, he, läste visst fel :)
Nej, jag kommer till VCC från ett annat håll. Bor ju i Gamlestan så jag fläskar på med pendlarhojen över Marieholmsbron => Lindholmen => Bräcke => förbi Shellraff och sen parallellt med leden (avgasgrytan) upp till Volvo PVH.

Stisse skrev:
> He, he, läste visst fel :)
> Nej, jag kommer till VCC från ett annat håll. Bor
> ju i Gamlestan så jag fläskar på med pendlarhojen
> över Marieholmsbron => Lindholmen => Bräcke
> => förbi Shellraff och sen parallellt med leden
> (avgasgrytan) upp till Volvo PVH.
>
>
> // Peter Luihn
>
> I have done this a thousands of times and no ones
> have been hurt (much).

Är det bättre att köra via Bräcke än att över Eriksberg, eller du kanske inte smiter under vid Ivarsbergsmotet?

Nej, jag tar inte vägen under Ivarsbergsmotet. Jag kör förbi över mynningen på Lundbytunneln => genom Biskopsgårdens industriområde och sedan upp mot PVH.

Vadå vackertvädercyklist Zam tyckte du inte vi hade kul här?? ;)
Lugnt gick det inte den dagen heller, det va först när Leo ramlade som tempot blev humant ;)
100_0016.jpg

hehe, den hade jag inte räknat med =)

På sommaren är det okej med lera och regn, men än så länge är det lite för kallt. Min budget sträcker sig inte till att köpa cykelkläder för flera säsonger...

Det där var iaf en överjävligt lerig tur, ruskigt kul dessutom. Jag tror tom jag hade lite kondition då...

Stisse skrev:
> Nej, jag tar inte vägen under Ivarsbergsmotet. Jag
> kör förbi över mynningen på Lundbytunneln =>
> genom Biskopsgårdens industriområde och sedan upp
> mot PVH.
>

Är den vägen bättre än
a) backaplan - hjalmar brantingsgatan - vårväderstorget - sjumilastigen,
alternativt
b) brunnsbotorget - minelundsv. - björlandav. - toredalsg. - friskväderstorget - sjumilastigen
?

Har inte provat de andra, får kolla på kartan först innan jag bedömer om de är bättre eller sämre. Men sen är inte allt bara vilket som är närmaste vägen rent geografiskt, den vägen jag kör nu är det bra "flyt" i, dvs det rullar på utan många start- & stopp, knappt några rödljus eller knepiga cykelöverfarter och korsningar. Men ibland är det broöppning vid Marieholm...och det är träligt värre med 15 minuters ofrivillig paus. Får väl prova lite andra vägar också framöver. Men det tar bara ca. 30-35 minuter till jobbet, och jag tror inte att jag sparar så värst många minuter till på de andra vägarna.

Jäklar vad OT det blev nu...
By the way: Jag ska nog inte med på Happy Ride Light ikväll.

Tror jag skall spela innebandy istället...verkar ju bli bättre väder oxå på söndag å då kan man ju hänga på till Sandsjöbacka
lessen att jag fick er att spåra ur med min fråga.. men jag brukar köra förbi en på en avanti.

Punkteringen tog något längre tid att fixa än jag trodde... Bland annat hade växeln delvis kärvat ihop. Nu hinner jag inte... Ha det bra i Delsjön, jag får nöja mig med en trösttur vid Nya Varvet istället.

Tillbaka
Topp