Happy Ride: Sandsjöbacka/Göteborg, söndag 27/6

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
Jaa, nu är det snart dags igen då för en Happytur i Sandsjöbacka! Bara vi tokar som ska köra Vätternrundan får det överstökat först så ska vi nog köra i skogen igen.

De som orkar och är pigga efter midsommaraftonens dans runt stången, små grodorna och vad det nu kan tänkas, kan ta och samlas vid Sisjöns östra parkering på söndag klockan 12.00. Därefter så kör vi Torrekullaleden och vidare på Sandsjöbackaleden, sen blir det en rejäl blandning av stigar med allsköns färger tills vi tröttnar och kör hemåt igen. Det blir nog runt fyra-fem timmar, minst. ;-)

Ta med vatten och "näring" för ca 4 timmars cyklande så att ni orkar ta er hem också. :-)

Lite mer info om söndagen. Det blir en samling vid "Franssons"(korsningen Delsjövägen/Virginsgatan) också, samling där kl. 11.00 för de som vill cykla från Munkebäck och till Sisjöns östra parkering. Vi rullar iväg 11.15 från Franssons, det tar ca 40 minuter att trampa ner till Sisjön. Sedan blir det en paus(11.55-12.15) vid Sisjöns östra parkering innan vi cyklar vidare därifrån.

Tag även med reservslang+pump och de verktyg ni vet att ni behöver ifall något havererar. Mobil är aldrig fel heller, ifall någon kommer bort. Jag har mobilnr 0709-729431.

/Leo

Senast redigerad av en moderator:
Jag vill, jag vill, jag vill också...

Tyvärr (?) är jag i Pisa då... :(

f

token: Har du fått ihop 5-spoten till dess?

Senast redigerad av en moderator:
Hemmamarker är alltid kul, är säkert med får ta det lugnt med dansen så
syns vi.

Lämnar närmare besked ons tors.

"fisher"

lundatok: Jadå, inga problem tror jag, bara ni orkar cykla? ;-) Det är rätt stökig men kul cykling i Sandsjöbacka, bitvis väldigt teknisk men det kommer lätta "mellanbindare" emellan alla roliga stigarna. Sist vi körde en långtur där så var vi i skogen nästan sex timmar, men jag tänkte försöka hitta en lite kortare väg ut ur skogen denna gången...

/Leo

Hur fick man hit en sån där fräck självuppdaterande väderprognos?

794717d0524eeaace6ae5ea4a5edf597

Funkar det?

Vet inte om det går...? Nåja, bara det inte snöar på söndag så kör jag. Eller så kan vi köra på lördag istället ifall det funkar för de intresserade?

/Leo

Tog fel på dagarna Leo söndag blir ju ännu bättre än lördag.
Då kan man ju både dansa och cykla.
Jag kommer, men jag möter upp i skogen på något bra ställe.

Skall vi bestämma ställe på lördag em/kväll?

/Jonas

Låter bra det, vi spikar på lördag kväll. Start vid östra parkeringen vid Sisjön blir det nog. Hur många är det som är intresserade nu då? Bara lundatok och FISHER?

/Leo

Tja! Jag hänger gärna med om det går bra. Skulle va gott att lära sig lite fler stigar och så! Har inte cyklat så mycket i dom trakterna. Jag finns även på 0736-269342 om det blir annan tid än 12.00 eller annan plats..

MVH// David Pettersson

Alla välkomna som sagt, ta med vatten och "näring" för ca 4 timmars cyklande så att ni orkar ta er hem också. :-)

Lite mer info om söndagen. Det blir en samling vid "Franssons"(korsningen Delsjövägen/Virginsgatan) också, samling där kl. 11.00 för de som vill cykla från östra Göteborg och till Sisjöns östra parkering. Vi rullar iväg 11.15 från Franssons, det tar ca 40 minuter att trampa ner till Sisjön. Sedan blir det en paus(11.55-12.15) vid Sisjöns östra parkering innan vi cyklar vidare därifrån.

Tag även med reservslang+pump och de verktyg ni vet att ni behöver ifall något havererar. Mobil är aldrig fel heller, ifall någon kommer bort. Jag har mobilnr 0709-729431.

/Leo

Kan någon visa på en karta vart Sisjöns östra parkering finns? Jag och två till kommer nog att dyka upp vid 12-tiden.

Hur kör vi i morgon, cyklar ni söderut på s-leden eller vilken väg blir det?

Jag möter upp i skogen bara jag vet hur ni kör.

/jonas

FISHER: Vi kör Torrekullaleden först, sedan en bit på Sandsjöbackaleden. När vi kommer till bilvägen(Lindome-Lindås?) som delar "skogen" så kör vi till vänster där en bit för att sedan köra in höger bort mot Sandsjön. Sedan får vi se hur vi kör, inte riktigt spikat än. :-)

/Leo

Tja !

Nu kan man lika gärna gå och gräva ner sig..

Hur långt är ni från lindome?
Kör ni förbi Sandsjöbacka Shell,typ över motorvägen och försätter på andra sidan?

Ledsen, men det är två ställen som egentligen gäller för att haka på som det står i första inlägget. Anslut helst vid Sisjöns östra parkering. Vi kommer köra som jag skrev, vi kommmer inte till Shell eller andra sidan motorvägen. Det blir en tur utan någon exakt väg förutom Torrekullaleden och bitvis Sandsjöbackaleden. Men du kan ju chansa på att cykla till "åsen"(högsta punkten) vid Sandsjön, för dit kommer vi förr eller senare... ;-)

/Leo

nej du missuppfattade mig eller jag skrev fel.. Jag har planer på att sticka söder ut till Kungsbacka..därför frågade jag om lindome eller shell..

Sorry

Hemma igen efter nästan sju timmar... :-) Det blev rätt långt till slut ändå, så det var nog tur att Lundatok+sällskap vände tidigare. Kul att träffas, bra kört, det var rätt stökigt i skogen idag. Jag lägger ut bilder strax.

/Leo

Haha.. tror det blev rätt lagom för oss att ta snabba vägen tillbaks. Plus att ni fick dra på lite i eget tempo utan att behöva vänta in oss =)

Tillbaka
Topp