Racer, ja en sån skulle jag vilja ha..
Imorse när jag cyklade till skolan i superfint väder med shorts och t-shirt så upptäckte jag på en gång att det låg en kille på en racer framför mig, eller racer var det inte men en hybrid kanske, jag kom aldrig så nära att jag såg. Men han hade grymt smala däck, men en sittställning som mtb.
Iallafall så tänkte jag i början att det är ingen idé att försöka hänga på han med min heldämpade fläskcykel med 2.1 däck. Efter första långbacken som jag tog i rätt hårt i uppför så upptäckte jag att jag knappt tappat nåt avstånd från han. Så därifrån fortsatte jag att köra hårt. Han försvann i nedförsbackarna och oftast på rakorna men uppför då kom jag ikapp väldigt bra. Och på detta vis hade jag en egen liten tävling mot han, att inte halka för långt efter. Det var grymt tungt med ganska mycket motvind också, men bra träning. Och rekordtid till skolan hade jag också, trots vinden :)
Det är 13km från Kramfors där jag bor till Sandö där skolan är, så det vart en bit att ligga och pressa.
Nu blir det snålskjuts med bil och cykelställ hem till lägenheten igen :) och ikväll blir det Lost, dock måste jag springa till några polare för min tv gick sönder förra veckan:(
Det vart nästan som en dagbok det här, men det är det inte... Jag vill ha en Rääser!!!
/Mattias