Idag blev det en intressant solotur. Vaknade kl 7:45 av att ungarna satte på TVn skithögt. Tittade ut på vädret och konstaterade att det nog skulle vara rätt gott att hitta på något. Egen tid var möjlig och det stod mellan MTB, LVG, långpromenad eller att ro ut med båten och dra upp några borrar till middag.
Efter lite frukost och mys föll valet tillslut på lvg iklädd full mtb-utstyrsel förutom knäskydden ;o) MP3spelaren med WASPs underbara cd Dominator rullade igång och Deje var målet. I ulvsby tvingades jag strecha lite för att slippa knäont, passade på att ta av västen eftersom värmen började komma strax efter niosnåret. SWOOOCH! Hoppsan, där blev man passerad av en blå Nishiki.. Men det såg inte ut att gå sådär vansinnigt snabbt ändå. Hoppade upp på Crescenten och gav mig iväg på rygg-jakt. Jag menar, lite draghjälp skadar ju inte. =)
Inte förrän på gamla bron i Forshaga rullade jag ikapp Nishikin. Vi kom i prat och gjorde sällskap uppemot Deje i ca 30-33 km/h. Tänkte i mitt stilla sinne att jag vänder där för han pratade om Olsäter och verkade stark. Men vi hade trevligt och småpratade kände lite av samma folk i branchen och snackade på. Helt plötsligt var vi framme i Deje och vägvalet föll på att köra hemmåt över Ö Deje - Forshaga.
Tillslut med ett snitt på 28 rullade vi in vid Kroppkärrssjön där Nishikin tog in på Norrstrand och jag trampade vidare hemmåt och i första liiiiilla motlutet kom krampen i låren som på beställning. Perfelt avvägd tur med andra ord.
Skitkul att göra ny bekanstskap på vägarna, och får jag möjlighet så kör jag gärna ikapp och ihop med Hasse, 70 år fyllda igen. =)