[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

jordan skrev:
-------------------------------------------------------
> Var trött nu på morgonen, så jag åker gärna
> en tur vid 1630 om någon ska ut då?

Avstår ännu en dag men foten är på G och planerar för lite körning i morgon kväll. Jordan, jag har aldrig kört Östra Ämtervik tidigare, beskriv gärna vilka vägar du kör, låter som en intressant tur. Vad har du för längd på den sträckan?

GT/GIANT - jag hade faktiskt den tävlingen i åtanke tidigare i sommar. Tyvärr krockar den med en släktmiddag i Uddevalla på lördag. Inte mycket att göra åt...

Men jag är lite förvånad att inte fler 054-happyiter nappar för det verkar vara en skojjig tillställning!

Skojiga bilder från tävlingen och ett skönt reportage! Undrar bara hur MM kan ha så rena kläder när Bozz ser ut att ha tömt en trekammarbrunn manuellt?

Tiki skrev:
> Skojiga bilder från tävlingen och ett skönt
> reportage! Undrar bara hur MM kan ha så rena
> kläder när Bozz ser ut att ha tömt en
> trekammarbrunn manuellt?

En äkta gentleman ser till att hans sällskap håller sig ren, torr och varm, inte sant? Gissar att bozz la sig i lerpölarna och agerade spång åt MM..

Äsch då, det handlar om att välja kläder där lorten fastnar eller syns lika lätt. Fast det hade varit fräckare med helvitt bomull så det hade synts hur det verkligen såg ut där vi var.

Blir ingen orientering idag, vi åker inte hem förrän i natt.

MiaMaria skrev:
>
> Blir ingen orientering idag, vi åker inte hem
> förrän i natt.

Okidok. Jag satsar på att köra, har insett att det bara är idag och en torsdag till som jag kan i höst så det gäller att passa på.

bozz skrev:
> jag stäler in oxå Hanna jag tänkte va otrogen
> med emma green!!;)

VA!?!?!? Vad har hon som inte jag har?? Förutom synliga revben?

Bozz ska jag skicka över Eva till dig ikväll!!!

Du kanske vill åka inlines med henne, efter att ni har gjort i ordning cykeln.

Ha, ha, ha. Fast jag kan säga att jag var minst lika kass som Emma idag. Jiises, totalbommade en kontroll. Men det är ju trevligt att va ute i skogen..

Frolicc skrev:
> Hemma igen och redo (när röven återhämtat sig)
> för cykling. Vad har jag missat??

Missat? Du missade avfärden till Afrika med 20 minuter ;o)
Jag missade Arvika pga att frugan jobbade till 12. Sen var det meningen vi skulle till Ua men det blev inställt för svärfar hade "influensaliknande symptom"..

Kul att ha dig på hemmaplan igen =) resan gått bra?

Nä nu blir det en Leffe vid grillen.

Frolicc skrev:
> Hemma igen och redo (när röven återhämtat sig)
> för cykling. Vad har jag missat??

Hoppas att du haft det bra, du har missat lera och ännu mera lera.

Resan har gått kanon, kul som fan!! Inga tekniska problem, enbart blinkersmek och köp av någon sunkig motorolja som meken på macken påstod var vad alla körde hoj på nere i italien. Hojen skar inte i 190 på autobahn så han kan ha haft rätt. Har någon behov av 4-takt motorolja för mopeder? Har en halvliter över som nog inte kommer i närheten av hojen igen.

Gick lite värre för polaren som fick bakhjulssladd och besökte ett vägräcke i en kurva på väg ned för en alpsluttning. Schyssta MC kläder är bra ibland och han kom undan med sönderskrapade byxor.

Danmark>Tyskland>Österrike>Italien>Österike och hem igen. Hur bra uppladdning det är för finnmarksturen kan diskuteras... höghöjdsträning?

Idag blev det en intressant solotur. Vaknade kl 7:45 av att ungarna satte på TVn skithögt. Tittade ut på vädret och konstaterade att det nog skulle vara rätt gott att hitta på något. Egen tid var möjlig och det stod mellan MTB, LVG, långpromenad eller att ro ut med båten och dra upp några borrar till middag.

Efter lite frukost och mys föll valet tillslut på lvg iklädd full mtb-utstyrsel förutom knäskydden ;o) MP3spelaren med WASPs underbara cd Dominator rullade igång och Deje var målet. I ulvsby tvingades jag strecha lite för att slippa knäont, passade på att ta av västen eftersom värmen började komma strax efter niosnåret. SWOOOCH! Hoppsan, där blev man passerad av en blå Nishiki.. Men det såg inte ut att gå sådär vansinnigt snabbt ändå. Hoppade upp på Crescenten och gav mig iväg på rygg-jakt. Jag menar, lite draghjälp skadar ju inte. =)

Inte förrän på gamla bron i Forshaga rullade jag ikapp Nishikin. Vi kom i prat och gjorde sällskap uppemot Deje i ca 30-33 km/h. Tänkte i mitt stilla sinne att jag vänder där för han pratade om Olsäter och verkade stark. Men vi hade trevligt och småpratade kände lite av samma folk i branchen och snackade på. Helt plötsligt var vi framme i Deje och vägvalet föll på att köra hemmåt över Ö Deje - Forshaga.

Tillslut med ett snitt på 28 rullade vi in vid Kroppkärrssjön där Nishikin tog in på Norrstrand och jag trampade vidare hemmåt och i första liiiiilla motlutet kom krampen i låren som på beställning. Perfelt avvägd tur med andra ord.

Skitkul att göra ny bekanstskap på vägarna, och får jag möjlighet så kör jag gärna ikapp och ihop med Hasse, 70 år fyllda igen. =)

Senast redigerad av en moderator:
Härligt andematt, skoj med nya vänner.

Idag vallade jag morsan från Uddeholm hem. Hon körde på fint på sin tantcykel med fullastad cykelkorg. Själv trampade jag på min MTB. Det var skoj att se minen på den tränande mannen som blev omkörd av min morsa på tantcykel. Med lite omvägar blev det nog 10 mil och 21-23 km/h i snitt. Bra jobbat av mammsen!

Träffade på den där bozz som var ute och lekte på racern, jag blev också sugen så det vara bara att åka hem och byta cykel. Sen blev det några mil med honom och Robert. Jag försökte köra skiten ur herrarna sista milen. Klarade det nästan vilket jag är otroligt nöjd med.

Hemma igen fick jag byta skor och ge mig ut och springa några kilometer med Robert. Konstigt nog var benen väldigt pigga. Imorgon är dom nog inte det.

Jag tror det var pigga dagen idag, sånna ska jag ha oftare.

Senast redigerad av en moderator:
MM - du låter som rena rama stålkvinnan.. Impregnerande. För att inte tala om Mamma-MM =)

Kikade på UTMANINGENs bildspel. Lite kul att vara med själv på nio bilder (i båten vid bron) och ha bidragit med kanske 15-20 till. Orkade inte räkna genom alla 500! bilderna.

Imorgon kväll skulle vara nice. Vad hade du i åtanke? Efter kl. 18:00 passar bäst för mig.

KONAmi skrev:
> någon som vill happycykla imorgon? något kul på
> hammarö eller så skulle passa mig.

Abbas låter lite lockande. Om jag inte kör multisporttävling i stockholm dagen innan så kan jag absolut tänka mig att åka dit.

Frolicc skrev:
> Imorgon kväll skulle vara nice. Vad hade du i
> åtanke? Efter kl. 18:00 passar bäst för mig.
>
> KONAmi skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > någon som vill happycykla imorgon? något kul
> på
> > hammarö eller så skulle passa mig.

Jag hänger gärna med på en tur på Hammarö i morgon, Bonäsleden antar jag, den är nog fin nu. 18.00 vid Hammarmacken?

Jag hänger gärna med på en tur ikväll. Har aldrig cyklat Bonäsleden, så det kunde va kul. Har dock fortfarande inte koll på vart Hammarmacken ligger, så vägbeskrivning mottages tacksamt, alternativ sällskap av Frolicc och Konami från kanotklubben? Behöver nog några extra minuters transporttid nu med mina anti-svetto däck (gör sig inte så bra på landsväg).

HannaK skrev:
> Har dock fortfarande inte koll på vart
> Hammarmacken ligger, så vägbeskrivning mottages
> tacksamt

Eftersom jag inte har möjlighet att hänga med ikväll kan jag ju bidra med vägbeskrivning.
http://hitta.se/LargeMap.aspx?z=2&m...se/images/point.png"><t>Macken</t></pt></pts>

Har två extrabarn inneboende sedan tidigt i morse medan deras föräldrar klämmer ut ett nytt lillasyskon - spännande spännande!

Jag kommer och kör gärna så mycket svetto jag kan.. Annars får ni väl svettas ifrån mig, skrev ut en karta och hem kommer man alltid, förr eller senare. Drar från internet nu och siktar mot Hammarmacken 18.00.

Tillbaka
Topp