[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Idag fick jag möte i skogen när jag var ute och joggade med morsan och hunden. En hel tomtearmé med glada cyklister kom farandes. Ångrade lite att jag inte tog cykeln runt 7,5an idag, ni såg ut att ha det trevligt :)

Det blev en rolig tur bort mot Skattkärr idag.Men Sören har fått rött kort .På ett blött ställe la han sej ner och eftersom vi körde tätt där fick han 3 till mtbare över sej.MASSKROCK.Vi skratta gött och avsluta med en tur på nattbanan.Perras dotter har blivit riktigt duktig.

Tänkte köra ett teknikpass på crossbanan vid Norra Fältet ikväll kl 17 om någon är sugen på att hänga med. Tar med pannlampa för det lär behövas efter ett tag.

Skilgannon-trägen vinner. Jag håller på dig.

Men tanke på olyckan vid wåxnäs, när det skett en olycka då är folk väldigt snabba med att skyffla ansvaret någon annanstans. Mig veterligen har den "smitvägen" funnits där så länge jag minns och är ingen nyhet. Det stavas pengar, för det finns några "smitvägar" att åtgärda längs med järnvägen.

andematt skrev:
-------------------------------------------------------
> Inte helt snyggt sätt att vara efterklok tyckr
> jag.. http://nwt.se/karlstad/article983775.ece
>
> "– Om arrangören av cykeltävlingen hade
> upptäckt smitvägen och tagit kontakt med oss
> hade vi kunnat åtgärda det, säger Joakim
> Pontén, olycksutredare på Trafikverket. Ett
> stängsel hade varit en bra barriär. "

Har precis pratat med han som gjorde utredningen och det han sade är lite taget ur sitt sammanhang.
Fortsättning följer.....

Nu är mitt bakhjul klart att studsa runt med igen, efter pinnen i bakhjulet i söndags. Pannlamperacet startar det från KMTI imorgon som vanligt och körs mot den uppsnittslade banan på stockfallet, eller kan det bära iväg vart som helst?

vi startar alltid från KMTI onsdagar.Idag har jag lagt ut några broar efter nattbanan.Om jag hinner lägger jag ut några i början på banan imorrn(vid dom 3 bäckarna)

Röstar för racer på lördag. Jag sa att det var sista för säsongen förra helgen men har varit ute två gånger sen dess. Har investerat i skoskydd så nu har jag inte två isbitar till fötter heller.

Tina87 skrev:
> Hoppas det finns folk som vill köra under helgen. Trots kylan.

http://www.cykelklubben.se/cykelklubben/blog/blog_read.asp?UserID=5942&BlogItem=24263

-7 när jag startade. 7.50 senare hade jag avverkat 19 mil , och då var det bara -2.9, när jag kom hem ;7)

Som bozz skriver. Kyla? Bara att klä sig rätt. Men tyvärr så kan inte jag denna helg heller. Ska på "teater" på lördag så det hinns inte med. Men ni kommer att få en fin tur. Det är jag säker på.

Jonas Det är ju typ bestämt. Vad som körs under helgen!!!! Racer å mtb. Men nu är det då att jag ska med Sofia till kmti på lördag öppet hus. Gratis träning:) Perra ska på match utanför Gbg.

Dock kan det ju vara så att man själv får bestämma vad man vill träna. Jag och Marcus har ju börjat på det här med cykelcross och anledningen till att vi väljer att träna kl 14 är att Marcus har fotokurs på lördagar fram till 13. Om folk vill dyka upp och köra tillsammans med oss är det helt ok men om folk hellre vill göra något annat så är det också helt ok. Min (och Marcus tror jag också) ambition har aldrig varit att försöka förstöra för några eller bestämma över några utan snarare erbjuda. Men om ingen vill vara med så är det helt ok för oss. Vi kommer träna ändå. Tycker det är synd att det ses som att vi på något sätt motverkar, det har aldrig varit meningen från vår sida.

Men alla som vill är i alla fall väldigt välkomna och det vore naturligtvis roligt om fler ville vara med och köra.

Senast ändrad:
Finns det så få glada cykelamatörer i K-d att fyra frivilla och på eget initiativ uppstartade träningstillfällen i veckan är för mycket?

Nej, ren klantighet från min sida. Jag girade åt vänster samtidigt som Bosse kollade på en bil. Jag väntade på att köra ut i en korsning så farten var inte speciellt hög. Bosse träffade mitt bakhjul och gick i backen, jag mest konstaterade att nåt hände.

Bosse: Gick det bra med dig?

börjar bli lite vanskligt i skogarna nu, förra veckan var jag ute i i2 skogen och cyklade singeltrack. vid ett ställe i skogen så försvinner mitt framhjul i ett mycket djupt "osynligt" hål... åkte som en vante över styret och trasade till min armbåge. efter 1 timme av svordomar och enhandscykling var jag på akuten. massa mjukdelsskador så jag lär inte cykla mer denna sida av året... drygt.

ta det lungt i skogarna !!

fundera på Bonäsleden imorrn? jag är helt OK tråkigt med Bigfoot däremot.Jag var ute på norra fältet idag men såg bara 2 väldigt ensamma hinder i plywood!

bozz skrev:
> fundera på Bonäsleden imorrn? jag är helt OK
> tråkigt med Bigfoot däremot.Jag var ute på
> norra fältet idag men såg bara 2 väldigt
> ensamma hinder i plywood!

Oj, Bonäsleden, det låter kul!!!. Körde tyvärr sönder min hoj där förra veckan, det hade fallit en del träd över banan mellan Sättersbråten och golfbanan och jag skulle ta en sväng runt, men fastnade i en gren och körde av en eker och tyvärr blev bromsskivan skev. Cykeln är på service nu. Jag har pratat med Kilenegårdens personal om träden och de lovade att ta bort dem. Meddela mig om träden är kvar, så ska jag påminna dem.

blev inget Bonäsleden idag.Ett gäng körde grus och mitt gäng körde natt banan och funderar på ny sträckning.man måste ju bara ut igen i det fina vädret.Får ta det lugnt baraÄr det nån mer än jag som ä sleten.?

Har ett ton bilder från dagens tävling som jag skall försöka få ut imorgon, tror det var den här nissen som tog hem segern i Prestige?

Happy-5.jpg

Grattis till segern Skilgannon. Frolicc du var inte så långt efter trots 3 veckor utan träning. Bra kört. Nästa gång får ni testa på att köra i superklassen.

Bilderna från en av kamerorna verkar ha materaliserats på hårddisken. Har tyvärr ett vanligt jobb som för tillfället sträcker sig utanför 8-5 ramarna.

Resterande bilder kommer så snart som möjligt. De som ligger uppe hittils är något enformiga.

http://mjonssonfoto.se/?page_id=6&album=14&gallery=14

Hade lite blixttrubbel så det som är high på canons blixtsystem ihop med manuella objektiv utan elektrisk koppling till kamerahuset får gärna höra av sig med kunskaper =)

Nu är den nya sträckningen på kvällsbanan uppmarkerad så att vi slipper sprängsten vid bygget. Har även sågat bort några onödigt höga stockhinder. Det blir en kul bana där mycket av sträckningen är som förut men som viker av på några ställen. Mot slutet är det samma sträckning fast i andra åkriktningen, så den blir annorlunda ändå. Hoppas jag hinner få nya pannlampan jag beställt med hela 1200 lumen, då kan jag lysa upp i skogen :-)

Mitt baknav på min mtb behöver renoveras lite så jag tänker ta min cykelcross till KMTI imorgon och köra lite grusväg och enklare stigar om det är någon som är sugen på att haka på. Jag antar att ni andra tänkt köra reflexbanan.

bozz skrev:
> bra jobbat Niklas.Med din nya lampa så kan vi
> lämna våra hemma eller?!.........:)

............Om jag hinner få den ja!!! och reklamen håller vad den lovar ;-/

Tillbaka
Topp