Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Frolicc dålig tajming imorgon är det motlutet som en del kommer att köra. Sedan är det ju bestämt att happy ska köra mtb på söndagarna kl 10. Tycker det är lite dumt att ni försöker förstöra med att lägga in en massa annat på söndagarna. Tycker det är bättre att ni kör crossen på lördagar istället. racer säsongen får väl anses vara slut nu. Då får ni fler som kommer och dom som vill köra med happy kan göra det på söndagarna.
Förstöra? Det var ett lustigt uttryck, jag skulle snarare använda ordet berika. =)
Detta är ju ingen crossträning eller tävling heller för den delen utan bara en kul grej för de som vill komma och helt enkelt köra ett kul racepass. Jag och Jonas har mest gjort det för vår egen skull för att träna crossmoment som avstigning, cykel på axeln etc. Det är ju dessutom crosstävlingar i svenska cupen de nästkommande helgerna i närheten som en del tänker köra och för de som vill finns möjligheten att prova på. Sen kanske det bara kommer två pers imorgon eftersom alla andra kör happy eller motlutet men det spelar ju ingen roll.
Nu är min hals av det sämre slaget så jag kommer hursomhelst inte köra imorgon men alla andra som vill är välkommna.
Skilgannon och Frolicc jag tycker att det är bra att ni har tagit tag i det här med Cykelcross.
Det jag menar är om vi inte lägger allt på samma dag så kan ju flera vara med. Det är ju roligare om vi är fler som träffas och åker.
Cykelcross är ju en naturlig fortsättning på racersäsongen när hösten kommer, så därför tycker jag det är bättre att köra cykelcross på lördagar. Dom flesta ställer ju in racern nu när hösten är här.
Så jag ber så mycket om ursäkt för att jag skrev förstör. Kunde och skulle använt ett annat ord.
Frolicc skrev:
-------------------------------------------------------
> Eller ta sovmorgon och haka på 10 km rundan ovan?
> =)
...........Med 3 små barn finns det inget som heter sovmorgon ;-) Klockan 10 passar mej rätt så bra, det är svårare för mej att komma ifrån senare på dagen då det oftast är andra aktiviteter med barnen.
Brosan gjorde en riktig faceplant på söndagsturen, vi blev 5 stycken. Det blev en bra tur med många fall, jag stod för en del, men i detta sällskap var jag definitivt inte ensam om att krypa runt i leran.//Jesper
Skön tur lite mör som vanligt sista backen vid granhult på hemvägen. Och vissa saker som man säger får man snart äta upp. Haffa sa att han haft 3 punkeringar inom kort och jag frågade vad han sysslade med, det slutade med att jag fick byta slang innan turen hem... så vad sysslar jag med igentligen?
Haffa - Nu har jag hört historien om din brors slutkörning av sig själv förra söndagen från tre olika personer och det är lika roligt varje gång. Gött att han går ut hårt!!!
Silgannon- Jodå, vi gillar "all in". Han fick ju vika ner sig på Edgatan och krypa in till en kompis och tigga saft för att få ihop energi till de sista kilometrarna. Väl hemma åt han matlådan fortfarande i cykelkläderna för att sedan ösa in godis under hela eftermiddagen. När jag träffade honom var han ett stort smajl, trots att det sved att bli skjuven och ändå distanserad av "en typ 15 årig tjej". Ha ha helt underbar underhållning, jag bugar.
imorrrn blir det Pannlampstur igen!Sören o jag prata om att sätta upp en reflexbana som nattorientering.Låter det kul? Vi kan ju prata om det imorrn SES!Har precis tagit 200Friska Karlstad pinnar föresten!
bozz skrev:
-------------------------------------------------------
> imorrrn blir det Pannlampstur igen!Sören o jag
> prata om att sätta upp en reflexbana som
> nattorientering.Låter det kul? Vi kan ju prata om
> det imorrn SES!Har precis tagit 200Friska Karlstad
> pinnar föresten!
Jag har inte hittat nåt bra reflexmaterial, typ reflexark att klippa till. Vet nån var man kan få tag på det?
Tyvärr kan jag inte medverka på kvällens äventyr. Huvudtränaren för Stinas handbollslag är borta även den här onsdagen så jag får hoppa in idag med. Jag skulle ju egentligen bara vara med på tisdagar men så är det när man ställer upp.
Jag hänger nog med imorrn om jag hinner bozz. Ska lämna barn och en massa annat på eftermiddagen men det kanske hinns med det också. Annars får det bli en annan gång, verkar ju roligt det där.
Jag och pannlampan befinner oss tillsammans med sonen 4,5 år i ett tält, djupt inne i I2 skogen. Ni är välkomna dit, vi kommer att grilla. Och jag är inte säker på att han vill att jag sticker och cyklar en sväng , hemgång lördag fm. Han har fått löftet att vara vaken så länge han vill...
Mycket att läsa ikapp efter några veckor utomlands. Ni ligger inte på latsidan och för ovanlighetens skull så här på höstkanten verkar det vara mer cykling än snack. Nu måste ju nån stå för snackebiten så jag tar på mig den manteln, eller offerkoftan som kanske är mer passande. Vinter blir rehab sen får vi se när jag vågar sätta mig på MTBn igen, det är ju 1½ år sedan jag var med på en happyrunda i skogen nu... =(
jag kommer.Nu är mörkerbanan definitivt6 färdig.Den börjar på stockfallet går upp mot "ledningsgatan" och tillbaka.Tyvärr har vägverket byggt en gata på en del av sträckningen .Kör du med pannlampa så är den märkt med gula reflexer.På ett avsnitt c:a 200 m passerar man både fram och till baka.Banan börjar mittemot dagiset på Stockfallet som heter Fogdemyren tror jag.