[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

kimlill skrev:
-------------------------------------------------------
> låter nice ev är kl 10 bättre ska kolla med
> några fler stigpöjker från karlstad bara så
> blir vi nog ett gäng vart parkerar man sin\ sina
> cykelfraktarmaskiner?

Hmm, jag hade vist lite förpliktelser mellan 11 och 12, kan vi ta det typ 12:30?

(Parkera gör man lämpligast uppe vid SISU-gården)

Tänk om man skulle ta sig en tur på Klarälvsbanan med LVG på självaste julafton. Det vore väl trevligt. Men FN vet om det finns tid till det?

Jag väntar på snön så jag får testa mina nydubbade däck, tidigare idag pressade jag stig på Sörmon som var torr o väldränerat som alltid o morsade som hastigast på en svettocyklist med gul tröja som korsade min stig
och imorgon får det bli en tur i kajaken , men Brattfors kring trettondan kanske kan vara något Bozz så jag får se din nya pärla

tror jag avvaktar Brattfors trettondagen i väntan på snön
men tar nog en tur i trakterna istället
återkommer om jag kommer på ngn kul slinga

Inväntar också gärna lite kyla is/snö för en gemensam fattyrajd. Känns inte så lockande att resa för surleran som bjuds just nu.

Hej, nyinflyttad här till kronoparken så tänkte höra om det finns några mtb/freeride trails häromkring i skogarna, föredrar att åka mer nedför, fart och hopp så att säga
Har läst lite att det finns där borta vid typ övningsområdet men lite väl långt känns det som då jag är fattig student utan bil.
Men det kanske bara är jag som är lat!
Har dock inte varit där än men har hört att det är ganska lätta stigar och inte allt för stimulerande!
Men det kanske bara är jag som är lat!

Ja några freeridespår på Kronoparken är svåra att hitta gissar jag. Finns Bryngfjordsbacken vid Skåre. Annars är I2 meckat när det gäller stigcykling. Finns fina tekniska stigar där, bara att hänga med.

finbs ju även norrakroppkärrsdirten ligger korsningen edsgatan stockfallet typ står ett gäng baracker framför nu. dom inte är flyttade sen finns det mycket kul stigar bortemot alster skarrkärr också. men vill du mest köra utför så ör bryngfjorden bra när liften startar till våren.

Tänkte köra vandringsleden mellan Forshaga och Deje imorgon. Startar från Sisu ca: 08:30, tar en paus med macka och termos vid skidstugan i Deje innan jag vänder hemåt igen.

Har kört större delar av leden förut och kan utlova underhållande utförslöpor i båda riktningar. På något ställe är det lite svårcyklat, bike-hike kan förekomma...

Om nån är sugen så häng på!

(Siktar på att vara tillbaka i Forshaga innan 12:00)

Mycket trevlig stigtur idag med lite nya ansikten alltid roligt 9 personer var vi iaf och fick ihop nästan 2 mil dom andra grupperna var det också massvis med folk med och cyklade i.

Tog mig en tur upp till Forshaga i dag och Klarälvsbanan i höjd med Edsgatan är nu mer öppen. Fin slät asfalt ligger det där.

Hur ser föret ut i Karlstad? Jag ska upp på jobb i början av nästa vecka
och klurar på att släpa med mig cykeln.

Vad finns det för möjligheter om man är ute efter lite stökigare endurolik cykling?

Har inte koll på föret just nu, just kommit hem från resa, men lite stökigare stigar finns det gott om, så om det är hyggligt isfritt tycker jag du ska ta med cykeln. Borde vara rätt bra i skogen nu.

De flesta stigar är isfria, möjligtvis någon fläck någonstans. Det finns en hel del stökiga partier i I2-skogen, men det är lite ont om fallhöjd.

Hur länge är du i Karlstad?
Jag kan guida en tur i skogarna kring Forshaga om du vill, men det ligger två mil norr om Karlstad, så det kan bli lite bökigt att hinna med innan det blir mörkt.

Jag åker upp imorgon och stannar till tisdag. Cykeln är lastad och jag har sneglat lite åt I2 skogen. Var är det lämpligt att ställa bilen och utgå ifrån isåfall?

Någon som har några trevliga rundor som gps spår? Gärna stökiga stigar!

Håller med föregående skribent, KMTI är en bra utgångspunkt.

Det är bara att köra, finns ungefär hur mycket som helst och det mest är åkbart. Tyvärr står det annan träning på schemat idag så inte helelr jag kan guida.

Skriv en rad i OK Tyr mtb på facebook så är det säkert någon som kan rycka ut och visa dig runt.

Trevligt!

Någon som har koll på stigar runt Karlstad....Kil? Är det grisigt eller börjar det torka upp? Funderar på att testa skutbergsleden från Kil under helgen om det hinns med

Rätt fint på stigarna idag. Kilsleden däremot tror jag är duktigt grisig, det var ett tag sen jag körde där men den vart totalt sönderkörd av enduro/crossåkare för några år sedan tyvärr.

Körde Kilsleden idag med utgång från Kil! Vissa partier var riktigt kul, men tyvärr var det mesta sönderkört av diverse skogsfordon. Tror intenpå cross denna gång utan snarare fyrhjulingar och skogsmaskiner.

Vissa delar av leden var omotiverat sönderkörda vilket tyder på att en del skogsbrukare använder vandringsleden för transporter. Trist.

Kommer nog inte köra där igen om det inte blir en längre torka

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    123.4 KB · Besök: 132
Aj då, det var ju trist.
Jag tänkte köra leden från fryksta till Nilsby under helgen, jag utgår från Forshaga men vi kan mötas upp vid fryksta om du är sugen på att hänga med.

Bozz tror jag är väldigt sugen på att köra Kilsleden igen. ;-) Bara han glömt av vad han skrev i denna tråd senast han testade den för några år sedan. :-)

Hej!

Är denna det någon som är sugen på att stigcykla inom de närmsta dagarna?

Skicka ett meddelande eller svara i tråden så kanske det kan bli lite liv i denna tråd igen :)

Oj hej Juristen det är tyvärr lite inaktivt i denna tråden Pga Facebook.... :( men vi kör som vanligt på onsdagar kl 18 från Kmti som vanligt oftast !

Hallå Karlstadbor..
Är det som är sugen på en mtb-runda under fredag, lördag eller söndag? Åker upp och hälsar på brorsan under dessa dagar och står i valet och kvalet om jag ska ta med mig cykeln upp..

Tackar.
Tydligen så har brorsans unge gått och blivit sjuk så är osäkert om vi kommer åka vidare upp..

Vi bestämmer oss senare under dagen, återkommer i tråden när jag vet..

Jaha. Det blir avresa till Karlstad med ? i bagaget i alla fall då..
Kommer dit i kväll och håller till i Stodene..
Är fri att cykla när som helst under lördagen samt fram till lunchtid på söndagen... Dock passar nog morgondagen bäst..

Hoppas på att några mer är på att cykla nån gång under lördagen..

Yes jag kör gärna en tur imorgon med start kl 12.00 bryngfjorden bikepark/skidbacke fungerar bra som startpunkt då antar jag :)

Tillbaka
Topp