[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Det verkar inte bättre, ta på dig pannlampa. Det är mörkt ute.

För min del blir det ingen cykling idag. Måste fixa med massa grejer.

Isen var det stora problemet, inte lera, vatten eller kyla. Gjorde nästan otb vid en dikespassage pga is och halkade omkull på grund av samma skit. Dessutom var det spårigt på sina håll (frusen lera). Men visst var det skönt att komma ut.

Har ingen aning om hur Skattkärrundan går.. Körde Frödinge leden till Alstern sedan lite andra stigar.

Okej, det kanske går att dra sig ur den här gången, men jag säger redan nu att den 16:e januari är ni tvingade att komma hit och dricka kaffe, mjölk, vatten, öl, vin eller vad ni är sugna på. Detta med anledning av mitt namnbyte ett par veckor tidigare.

Skriv upp den 16:e i almanackan!

Ursäkta min happyfrånvaro.

Mådde lite småpiss på Tisdagskväll, tog en tur ned till GBG i jobbet på onsdag och frammåt tre på eftermiddagen började det ta skruv ordentligt. Körde hem med feber och i småkoma och nästa morgon kom jag inte mkt längre än sängen, vilket jag faktisk inte gjort föränns idag. Vill någon ha svinis så är det bara att komma förbi och hämta på pihlgrensgatan =)

Kristoffer skrev:
-------------------------------------------------------
> Så jag skall ge mig ut i regnat alldeles ensam?!

Ja jävlar. Det var ju det jag skulle ha gjort i dag kl 10, inte. Blink, blink.

Kanske om det inte regnar. För där går min gräns. Minus 6-7 grader, helt ok. Men regn, Big No No.

MiaMaria skrev:
> Okej, det kanske går att dra sig ur den här
> gången, men jag säger redan nu att den 16:e
> januari är ni tvingade att komma hit och dricka
> kaffe, mjölk, vatten, öl, vin eller vad ni är
> sugna på. Detta med anledning av mitt namnbyte
> ett par veckor tidigare.
>
> Skriv upp den 16:e i almanackan!

Men Höööörrrrrruuuudu. Är det läge att säga Grattis eller har jag missat något?

Jag menar polaren per heter ju numera Huklen. Men det tack vare skatteverket. Och det här låter inte som skatteverket, eller?

http://www.cykelklubben.se/cykelklubben/blog/blog_read.asp?UserID=2218&BlogItem=24245

Så jag drar till med ett Grattis i allafall. Kul med "namn" byte.

Pebben, jag vet att min kommande namnändring har blivit godkänd. Fast Hulken är ett coolare namn än det jag ska ha.

Nån som är sugen på en pannlampstur till veckan?

MM - jag antecknar. Vore skitkul att komma och hoppas inget tvingar mig prioritera annat.

Frolicc - Jag är glad att höra att du tog dig genom. Någon som pratat med Eklund?

Hm, fredag funkar inte för mig insåg jag precis.

Någon som är sugen på pannlampa imorgon? Jag har inte jättekoll på mina skogar men en tur i området mellan Rud och Edsgatan kan jag bjuda på.
Har hittat hem varje gång, så det löser sig nog imogon också. 1 till 1.5 timma tar den för mig. Jag kör SS så det blir inget våldsamt tempo.

Samling vid Preem Rud 1730 om någon är sugen.

andematt skrev:

> Frolicc - Jag är glad att höra att du tog dig
> genom. Någon som pratat med Eklund?

Jag är vid liv. En vecka i sängen med feber, ont i kroppen och huvudvärk sedan var jag tillbaka på benen, har dock haft problem med torrhosta i flera veckor och inte kännt mig OK. Nu verkar det ändå som om det är hopp om livet, har cyklat till jobbet idag (lugnt och stilla). Skogscykeln är dock på service hos CC, problem med framgaffeln. När jag kom dit upplyste de mig desutom om att bromsbeläggen bak var slut/borta och vi noterade tillsammans att slangen läckte olja... Blir nog inge cykling i skogen på ett tag, saknar dessutom dubbdäck.

Torrhostan känner jag igen. Först under gårdagen som den börjat ge sig... cykelpremiär till jobbet för mig också idag.

Är det någon som skulle kunna tänka sig en happyjulaftonsride iår? Förra året rann det ut i sanden, för två år sedan var det kanonväder!

Gött att höra att du är på benen igen Eklund. Lång uppladdningstid inför nästa såsong så känn ingen stress även om jordan redan är igång med planeringen ;o)

Inte någon julaftonsride för min del men väl nyår eller däromrking. Mellandagarna, kanske beror på arbetsbördan. Återkommer om nån drar igång något men jag kommer vara passiv och inte dra igång något själv. Är så förbannat stressad..

Korvgrillning på julafton låter väl seriöst men varm choklad går jag med på... och glöggen i cykelflaskan. Föreslår avfärd vid 08:00, måste vara nyduschad och se allmänt okej ut vid 11:30 annars får jag utegångsförbud.

Hej hopp!
Länge sen jag var med i debatten här...

Julaftonsriden jag var med på blev typ bara jag... ;)
Måste väl varit två år sen nu...?

Tyvärr går det nog inte för mig att komma med i år då frugan ligger inne för uppskärning av mage och utplockning av bäbis under julhelgen så jag blir själv med lillgrabben där hemma. Han är tyvärr för liten för skogscykling ännu... ;) (2,5 år).

Dock hoppas jag kunna göra lite av en "comeback" i skogarna nu under vintern/våren...
Huhr jag har tänkt vet jag inte eftersom två barn sällan genererar mer fritid än ett, men det löser sig nog... ;)

Hoppas ni blir några i skogen på julafton!

Vad sägs om att försöka samla ihop ett gäng och cykla Bonäsleden till helgen nu när den äntligen frusit?

Kanske ta med en termos Glögg och dricka vid Räggårdsviken?

Det låter intressant med en glöggrajd till helgen. Måste bara hinna köpa lite klappar också. Husbyggande sköter sig visst inte själv har man fått erfara.... Får återkomma här på Happy när helgen närmar sig.

Jadu, precis som med cykelprylar skulle jag säja begagnat =) Köpte fjorårsskidor av en sponsrad bekant och de funkar kanon... brukar inte kosta många kronor jämfört med nya. Skateskidorna bytte jag mot en träningsoverall till säljarens ungar =) Det kräver ju en del provande och pysslande då vikten måste stämma hyffsat mellan säljare och köpare.

Hoho, har nog aldrig köpt nya skidor sen jag var 13-14 och mamma och pappa var mina bästa sponsorer =)

Men borde inte teamsportia på bergvik va duktiga med tanke på deras inriktning?

Imorgon tycks det vara bäst väder, så om någon vill med på Bonäs-glögg-ride så är förslaget att vi ses vid Bonässpårets början på Mörudden/Hammarö kl. 10:00.

Vädret blir enligt spågummorna/gubbarna på SMHI fint där solen tittar fram, men kallt. Leden borde med andra ord vara kanon.

jordan skrev:
> Frolicc
> vart ska jag köpa längd paket

Sport Doc 66 i Åmål. De är riktigt duktiga. Men Bergvik funkar säkert också.

Är JoMenSåAtt ensam ute på Hammarö och fryser?? Hoppas inte! Tiki och HannaK hinner tyvärr inte ut på någon cykeltur idag. Tapeter, badrum och fönsterbrädor står på programmet. Men vilket härligt vinterväder det verkar vara, får pälsa på sig lite bara.

Tillbaka
Topp