[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Jag hoppar av söndagsturen. Känner mig lite sämre i knäet och vill inte fresta på för mycket för tidigt.

Radler, perfekt. Ska kolla upp det, jag är på jakt efter ett par nya däck till lvgcykeln.

Va tråkigt att höra krya på er. Jag stannar kvar på ö:a och går och lägger mig. Trött efter omställningen till sommartid. Tar en tur senare på Ö:a.

hoho, själv är jag nyvaken och håller på att fixa frukost. Sommartid tar på krafterna

Blir att gå ut och springa sen istället...

Ännu ett argument för att sommartid är ett fånigt påhitt.
Inte heller jag kom iväg. Delvis pga sen kväll igår och att jag insåg att min singelspeed inte riktigt funkar på asfalt men mest är det nog sommartidens fel.

Happyspotting på stan, Bosse i påskparaden utklädd till gris(?).

Cykelsugen men halsfluss och streptokocker sitter ivägen. Men snart så!

Bra Thomas! Den där ser tyvärr ut att vara lite för stor. Det är 6-åringen (ca 130 cm) som behöver något lättare än sin 12kg gjutjärnspanna..

Nu fick de ett Wii istället för cykel och där kan man tydligen också cykla. Lite dyrare än en cykel iofs men jag lovade dem att när jag fick jobb skulle de få ett Wii och löften ska man hålla.

Hallå i skogen.
Det har varit en väl lång vinter men nu skriker det ordentligt i racertarmen...
Eftersom jag har flyttat undrar jag om det är någon som håller till i Arvika som är sugen på lite landsväg och kan visa lite trevliga rundor.

/Johan

Jo, i slutet av förra veckan blev det klart med ett 6 mån jobb på Länsstyrelsen, visstidsanst med möjlighet till förlängning.
Just som jag fått ordning på alla bidrag från höger och vänster var det dags att börja jobba.. snopet! =) Fast detta är ju ingen nyhet för de som följer mig på FB, moahahaha ;o)

FB, du menar Facialbook? Vi som faktiskt arbetar har inte tid med FB. Lite för mycket fiffa och moffa för min smak dessutom...

Verkar som att det är de som arbetar som har tid med facialboken, vi andra måste ju lägga tiden på att söka jobb. Fiffande och moffandet har ökat mångfaldigt sedan du din buse introducerade det för oss.

joohan skrev:
-------------------------------------------------------
> Hallå i skogen.
> Det har varit en väl lång vinter men nu skriker
> det ordentligt i racertarmen...
> Eftersom jag har flyttat undrar jag om det är
> någon som håller till i Arvika som är sugen på
> lite landsväg och kan visa lite trevliga rundor.
>
>
> /Johan

Om vädergudarna är nådiga blir det racer i helgen. Söndag antagligen upp mot Forshaga eller Molkom, beror på hur mycket som strular under lördagen.

Samling söndag klockan 12 på cykel- och gångbron vid biblioteket?

Kl 11 imorgon åker jag ut på en racerrunda. Preliminär väg trossnäs kil forshaga skived hem.

Söndag hänger jag med Kristoffer.

joohan skrev:
> Hallå i skogen.
> Det har varit en väl lång vinter men nu skriker
> det ordentligt i racertarmen...
> Eftersom jag har flyttat undrar jag om det är
> någon som håller till i Arvika som är sugen på
> lite landsväg och kan visa lite trevliga rundor.
>
>
> /Johan
----------------------------
Hej joohan!
Cykelföreningen i Arvika är aktiv och bra. Nu kanske inte hemsidan är den allra mest uppdaterade men cyklar gör dé! Ta gärna kontakt med Per Jansson han håller i alla trådar och gör regelbundna mailutskick. Se www.cyklisten.nu

/Tiki (Jonas)

Kristoffer skrev:
> joohan skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hallå i skogen.
> > Det har varit en väl lång vinter men nu
> skriker
> > det ordentligt i racertarmen...
> > Eftersom jag har flyttat undrar jag om det är
> > någon som håller till i Arvika som är sugen
> på
> > lite landsväg och kan visa lite trevliga
> rundor.
> >
> >
> > /Johan
>
> Om vädergudarna är nådiga blir det racer i
> helgen. Söndag antagligen upp mot Forshaga eller
> Molkom, beror på hur mycket som strular under
> lördagen.
>
> Samling söndag klockan 12 på cykel- och
> gångbron vid biblioteket?

Om jag läser vad du skriver och inte bara gissar ser jag att du flyttat till Arvika. Forshaga kanske inte änns så lockande för din del..
Söndagstur blir det i Karlstad. Någon utöver Jordan måste det väll vara som hänger med. Alla ni som beställt nya recers måste ju ut och plåga de ni har så att ni känner skillnaden..

Arvika är inte så dumt, Glafsfjorden runt banan är en variant. Karta finns i Tikis länk.

Jag kan tänka mig att hänga med på söndag om vädergudarna är med. Trainerdäck är nog ingen hit så får bli mtb... trainersäsongen är inte över än =)

24691_1367158349404_1545032496_30905769_2633226_n.jpg ht=540
Tiki ska vi ändra färg?

Senast redigerad av en moderator:
Nån som har en lite längre sadelstolpe ca 30 cm och dia 27 mm att låna ut? Har behov av det på räsern jag fck av dig Bozz.. Nersticket är bara 3-4 cm nu och tja är man snäll med rumpvickandet går det väl men jag skulle nog vilja ha lite mer marginal...

jordan skrev:
> Tiki ska vi ändra färg?
-----------------------------

Den ser precis ut som bardisken hemma som blev klar idag.

Kristoffer skrev:
> Är det 27,2 mm har jag en 40 cm lång Roox att
> låna ut/sälja.

Jepp 27,2 men det behöver inte vara några moderna fancy grejsaker till en gammal 80-talsräcer. =) Undrar om 400 går ner tillräkligt djupt i ramen utan att ta för mycket skada faktiskt. Prisidé?

Tänkte ta en tur idag, start klockan 11:00. Någon som är sugen att hänga på, det blir en asfaltstur.

Ca 2h.

Skall ta en titt i garaget om jag inte råkar ha en 30 cm stolpe över om det är intressant... eller menar du att du vill ha en längre stolpe än 40 cm?

Hittade att Biltema har en vettig stolpe för 80 kr som jag kommer lägga vantarna på så fort jag närmar mig Bergvik i något ärende.

Skyller på dina aerohjul och mina MTB däck att mina ben blev så trötta mot slutet =)

Härligt runda blev det, sommarvarmt!! Det bar ut till kilene efteråt med potatissallad och skinka plus ostkex med tillbehör. Det var inte dumt efter kolhydratsbristen.

MM:
Hurdant är föret i I2? Är det väldigt blött eller bara blött?

Frolicc:
Hehe , jag tror snarare det berodde på min 8 grams sadelklämma..

Kristoffer, det är bara blött, inte väldigt blött. Vi åkte nästan bara stig och de stigar vi valde funkade helt ok. Visst var det nånstans där det var djupa pölar att undvika men så var det ju i somras också. Snö var det rätt lite av, inget som inte gick att cykla igenom.

Väljer man de stigar som inte brukar vara blöta i vanliga fall så bör det gå galant.

JoMenSåAtt skrev:
> andematt: Jag har en 27,2 x 300 som du kan fa kopa
> for en ol eller sa.

Taget! =)

Tillbaka
Topp