[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Senast redigerad av en moderator:
Sambon har hämtat ullbollen, en framtida deltagare på happyrides tro?
Aslan-9.jpg ht=725

Bra tur idag, även jag fick lerinpackningen på vägen tillbaka, Bonäsleden förnekar sig inte. Härligt!
Tack för sällskapet så länge det varade, Bozz.

Hemkommen från Halvättern och sitter i soffan och tittar på Ger-Aus i fotbollsvm. Tyskland totaldominerar med sina 4-0.

Resultatet på Halvvättern blev 4 h och knappt 46 min, och ca 32 i snitt över 15 mil. Mycket nöjd med resultatet eftersom målsättningen var under 5 h.

På onsdag kan jag inte närvara på Happyriden eftersom jag ska paddla lite kajak. Men om det är någon som är sugen på att köra ett varv någon annan dag så skriv gärna.

Frolicc skrev:
-------------------------------------------------------
> Total tid en timme.. är det kass på 4,1 km?
>
>

10 min/km är skamgränsen...... ;-)

Borde det inte vara så att det sliter mer på belaget om man hela tiden bara ska rengöra med en stålskrapa, sickla med en stålsickel och borsta med en stålborste?

Skilgannon skrev:
> Borde det inte vara så att det sliter mer på
> belaget om man hela tiden bara ska rengöra med en
> stålskrapa, sickla med en stålsickel och borsta
> med en stålborste?

Bäst är att göra som jag och låta skidorna ligga orörda i förrådet året runt.

Ingen ride ikväll för min del, jag sträckte lårmuskeln när jag sparkade fotboll med lillgrabben igår innan hans träning. Fiffigt..

Jag tror stenhårt på hans teorier. Har inte vallat med glidvalla på flera år och tycker det funkar kanon. Däremot måste man rengöra skidorna istället men det är ju betydligt mindre jobb.

Stålsickling sliter betydligt mindre på belaget jämfört med stenslipning som görs om du skall valla med glidvalla.

Skidor brukar gå av fortare än man hinner slita ned belaget oavsett =)

Frolicc skrev:

>
> Skidor brukar gå av fortare än man hinner slita
> ned belaget oavsett =)

du är för tjock! ;) tur att ni har skaffat vovvsing så du kan öka promenaddosen...

Du får sluta med de gamla stig-helmer-skidorna och gå över till de mer moderna skidorna som är i plast och även har den finessen att de är böjbara :)

jag kommer ikväll, om inte vädret blir sämre såklart

Olov, börjar få dåligt samvete för gaffelpumpen. Är du hemma så man får lämna tillbaks den snart?

Resultatet idag var samma som förra rundan, en punka (Biaz) och en trasig kedja (jag denna gång). Men skoj att komma ut!

Tack för turen.

Jag har införskaffat två, de ligger i färdigställning inför nästa skogsrunda. Borde skaffa mig ett nytt kedjeverktyg oxå..

Nån som vill ha något från Poisonbikes.de förresten? Funderar på att handla budgetdrivlina därifrån. Tourney vevparti för 15 euro, kan det vara något till pendlarhärket?

andematt skrev:
> Jag har införskaffat två, de ligger i
> färdigställning inför nästa skogsrunda.

Du menar att jomensåatt ska få kedjelåset i oktober eller nåt alltså.

Aouch! Den tog rätt i maggen..
Vetesjutton om jag vill vara med er när ni är så dumma. Nu går jag o surar med kudden en stund..

Förresten så skiter jag poisonbikes och handlar dret på biltema istället, same same.. Fast en Trek PDX såg trevlig ut som alternativ till bematrimmad härk.

Ehum, jag måste erkänna en sak. Jag är en smurf.. japp nu är det sagt och jag har kommit ut ur garderoben.

*Pust vad skönt det känns*

Tänk va tråkigt det kan vara med regn och blåst när man vaknar på morgonen. På grund av detta inblåsta skitväder blev det ingen paddling imorse som det var tänkt. Usch, fy och tvi för dåligt väder.

bozz skrev:
> jag testade trithlontävling
> idag.....trevligt.Imorgon blir det
> Kroppkärrssjön 11,00 för den som vill.

Är det racer som man ska ha?

bozz skrev:
> mtb Jordan men det blir lugnt ...............har med en nybörjare

Jag är också en nybörjare... Bozz…

Hej på er alla.

Ja då så då var VR 2010 klar då.

Målet var att köra med en Sup 12 grupp, dvs komma in under 12 timmar. Men nja det blev inte riktig som jag tänkt mig, men ändå. Efter Vadstena släppte jag gruppen då dom körde i ett allt för högt tempo för mig. Men vid backen innan Jönköping körde dom om mig. Dom gick in i depån i Gränna och i depåer går det inte så fort.

Jag körde på för mig själv. Långsamt, långsamt uppför och snabbt nerför. Jag toppade 73km/h under årets runda och det med ett CT vevparti 50/12 och det tycker jag är helt ok. Men visst ett 53/11 hade varit trevligare utför.

Efter Jönköping och på vägen upp mot Motala så måste jag ha kört om tre av de som jag startade med. En totalväggade och körde in på 14-15 timmar. Han dog tydligen efter Hjo och så var den dagen klar för honom Jag inte dog, men ni förstår.

En tog tydligen min rygg efter Hammarsundet och vi körde in på samma tid. Han såg mig, jag såg inte honom. De andra körde in på ca 10.35-10.45

Ja hur gick det då. Jo jag ska inte klaga. Körde runt på 11.32 och då rullade jag bara lite lätt från Medevi, 21 km, på ca 50 minuter. Och nej jag var inte speciellt trött, sliten eller hade ont. Körde bara i ett bekvämt transporttempo som passar mig. Sen var jag ju ute i går och körde in 7 mila runda;)

Ni andra då som körde. Hur gick det för er?

Senast redigerad av en moderator:
Det är bara invänta Nobels litteratur pris… Pebben…?

Lördags rundan blev lite blöt…

Med humöret på topp efter som jag har lycka fixa ett par ”Road slicks” till Lördags rundan…
Och ett par ”Hill Killer” till onsdags rundan…

Skiftar du däck eller har du två olika hjulpar för väg och skogsrundor?

Själv tog jag mig några turer upp och ned för bryngfjordsbacken igår, jobbigt och benen blev mosiga till dagens pendling. Mötte herr Trangärd på vägen men han var redan färdig i backen så fick harva upp och ned själv. Ikväll blir det nog ingen cykling för mig.. Måste komma i form till onsdagshappy =)

Tillbaka
Topp