[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Tyvärr är det traditonsenligt pepparkakshusbak ikväll så jag kan inte medverka ikväll. Men jag satsar på att springa på torsdag om det blir något. Ha så kul ikväll

jag som tycker att 300 meter är i kortaste laget :) så kör triatleterna 150 meter alltså.. jag lyckades iaf pressa tiden på sista tusingen med 2 sekunder jämfört med förra veckan, trots stentuffa cykelintervaller på ergometer i måndags.

Tänkte nog försöka springa ikväll i våxnäshallen. Verkar som om det är några ur Långdistansgruppen som ska köra LT 30x300. Hakar nog på och ser om låret håller. 17 eller 1730, kolla IFGötas forum för exakt tid.

Måste man vara ansluten till någon klubb med bestämda tider för att få kuta omkring där inne eller hur fungerar det egentligen?? Kan man som på friskis mfl köpa en timmes träning när man känner för det?

Tror att det ses som bra att man går med i IF Göta om man ska vara med och springa, men om man gör det får man gratis start i deras arrangemang som t ex Stadsloppet eller Tjurruset.

Skönt att slippa betala för att skämma ut sig under ett gatlopp i sina egna kvarter.
Nä jag kan inte springa, min kropp vet inte hur man gör men nån gång skulle jag vilja lära mig. Tänk att kunna springa en km under 5 minuter, eller 2 km i sträck utan att stanna.. Kanske ska sätta upp det som mål inför 2011?

imorgon Kl 19 kan du hänga med.Då är det bara jag och nån till som springer intervaller och du kan springa som du vill.Bara du håller dej undan när vi kommer...........;)

bozz skrev:
-------------------------------------------------------
> imorgon Kl 19 kan du hänga med.Då är det bara
> jag och nån till som springer intervaller och du
> kan springa som du vill.Bara du håller dej undan
> när vi kommer...........;)

Hade det inte varit för att familjen hostat i mig ngt virus nu igen så.. Äh vi får se om jag dyker upp - det vore faktiskt rätt kul.

varning dock för att springa inomhus med ovana löparben. Bra grepp och lutande kurvor kan lätt göra att man blir skadad och får ont i knän och benhinnor mm.

Vi körde 20x300m med ett snitt på 1.06 på 300m igår. Myspass.

För er som tänkt vara med imorrn och köra med Göta så är det resultattävling kl 1815, men några kommer att köra ett alternativt pass (8x800 med 60s vila) och uppvärmningen börjar kl 17 så att vi är färdiga tills tävlingen är.

Jag skall springa resultattävlingen så ni kan ju heja på då om ni väljer 8*800 för egen del. Satsar på att klara ca 3:00-3:05 minuter på 1000meter tokmaxning :S

Detsamma Bosse och go fortsättning! =)
Fyndade en cykeljacka på Sportex idag nedsatt med 70%, finns lite cykelgrejsaker kvar innan ägarbytet. 20% på SPD-skor han jag se..

jordan skrev:
> Gott nytt år på er alla.
>
> Vad sägs om att börja det nya året med att
> cykla?
>
> Lördag eller söndag vilken dag passar bäst.

Jo men vist... Jordan... Och...

Tack det samma...
Man får väll tack för det gångna året... Och...

Nu har jag dubbat... Också...
Liten och fegis som jag är...
Printa in tid och plats bara...
Så kommer lilla jag...

jordan skrev:
> ska vi säga att vi träffas vid stora teatern kl
> 12 på lördag.

Jo men vist... Jordan...
Det låter bara... Det...
Fegisen hakar på...

Är det någon som tränar på nya KMTI och kan säga hur det är där?

Ligger hemma i magsjuka just nu, men hoppas komma igång igen när det nu blir nytt år och allt.

Gott nytt år till er alla

Shit, cyklar man såhär års? Är det inte dags för lite längdskidshappyride snart?

Min röv är fortfarande inte cyklingsbar men längdskidor, löpning och annat skoj går bra. Nån som är på lite längdåkning imorgon?

Nu har jag bestämt mig. Skaffar mig ett 3-månaders kort på KMTI för att försöka komma tillbaka i gammal god form. Sweetdeal faktiskt, 3 månaders kort kostar 1399 och jag räknar med att vädret är mer snällt fram i mars så då vill jag inte längre stå inne i gymmet.

Skilgannon skrev:
> Nu har jag bestämt mig. Skaffar mig ett 3-månaders kort på KMTI för att försöka komma
> tillbaka i gammal god form. Sweetdeal faktiskt, 3 månaders kort kostar 1399 och jag räknar med att
> vädret är mer snällt fram i mars så då vill jag inte längre stå inne i gymmet.

Ja det var ett bra pris. Men F&F är billigare.

Där kostar GULD 1475:- för 4 månade och 2950:- för 12 månader.

http://web.friskissvettis.se/webarchive/data_foreningar/karlstad/Kortpriser 27_12_2010rec.pdf

Däremot så tycker jag att dom har riktig dugli personal på KMTI och det kan ju vara vär en del, samt var det ligger till där man bor.

Senast redigerad av en moderator:
KMTI känns ju liiiite närmare än friskis. Det tar ca 8 minuter att springa till KMTI från Jonas lya..

Jag blir förhoppningsvis av med en cykel snart så jag kan kitta upp mig på ett par längdskidor istället ;)

Var absolut INTE i cykelform i lördags, men rullade(kanske lite fortare än så iofs) däremot lite drygt 20km gång och cykelbanor på söndagen i det fina vädret. Inte dumt alls får jag säga, lättade lite på den värsta cykelabstinensen :)

KONAmi skrev:
> Ny tävlingsidé för 2011 håller på att växa
> fram, här kommer en ledtråd:
>
>
>
> Någon som kan klura ut konceptet?

Chicken race!

Funderar på att köpa hem ett 10 tal med sådana häringa armband för att stödja organisationen Bike Pure. Bike Pure är en organisation som står för att rensa upp cykelsporten från doping och för endast in pengar genom donationer eller försäljning av merchandise.

Är det några som är intresserade att köpa armband om jag köper hem ett 10 paket?

http://bikepure.org/what-is-bike-pure/get-the-wirstband/

Skilgannon skrev:
> Med tanke på temat Skogens Konung och Stadens
> Konung så kanske Landsvägens Konung eller?

Helt rätt, King of the ROAD!

Det kommer bli trixiga vägar, backar, mjölksyra och allmänt helvete :)

Förslag på etappsträckor någon?

KONAmi skrev:

> Det kommer bli trixiga vägar, backar, mjölksyra
> och allmänt helvete :)
>
> Förslag på etappsträckor någon?

Trix o knix!
En teknikbana runt konor på nån stor parkering är väl ett måste.. Typ en gokartbana vore väl rätt häftigt men det finns väl ingen i närheten.

Eliminering!
Ett varvlopp i orrhomsgaraget, siste man på varje varv plockas bort tills en segrare kvarstår..

Cross!
Varför inte en sträcka med lite varierat underlag, gräs och grus typ vid kullarna på orrholmen, spring om du är rädd om hjulen eller gasa på och vinn?

Streetracing!
Snabbast på Örsholmsrakan.

Tillbaka
Topp