[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Det var provgungande av en sån där Lassbo som fick mej intresserad av utförsåka. Lite trapprullning på en sån i Grums så var jag hooked. Gjorda i höghållfast stål från SSAB, dock sprack de flesta ändå, tror sadeltornet var en känslig del? Nåja, en bit svensk cykelhistoria och jag tycker de är fina. ;)

Fint väder idag. Är sugen på en tur i eftermiddag/kväll. MTB eller racer. Kanske kl. 17.00? Någon mer intresserad?

Jag åker (mtb) till Mariebergsskogen och tittar på när Miamaria och Bozz tränar 15.30. Kom dit så åker vi en sväng sen kl 17.00.

Vaddå tränar? Jag trodde jag och bozz skulle bada. Ska du med in i skogen jordan får du ta lås med. Man får inte ha cykel där.

Ska du åka en eller båda dagarna?

jordan skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu är jag anmäld till Abbas tour

jordan skrev:
> Jag åker (mtb) till Mariebergsskogen och tittar
> på när Miamaria och Bozz tränar 15.30. Kom dit
> så åker vi en sväng sen kl 17.00.

Bra, Jordan, titta när Miamaria och Bozz badar, så kommer jag till entrén vid Mariebergsskogen kl. 17.00 med MTB. Om det blir ändring, ring mig på 070-3028889.

Sitter och guppar i båten mitt ute i älven och väntar på bozz och mm med kameran beredd. Hoppas de kan simma ;). Kontrollen är en bra bit ut.

Lite bilder på Happys nya multisportshjältar.
IMGP3075.JPG

Bozz: "Men kontrollen ligger ju uppåner! Vänta MM jag måste baravända på dunken!"

IMGP3076.JPG

Bozz: "Åh, du är så dumsnäll, lelle Bossebubben!"

IMGP3115.JPG

Miamaria: "Paddla för böfvelen, latbosse!"
Bozz: "Rajrajdirajj En sjöööman älskar haaavets våååg!"

IMGP3116.JPG

Bozz: "Mäh Andematt, varför har du kontrollen i båten?!?"

IMGP3169.JPG

"Äntligen i mål! Äh vi tar ett varv till"

Fler bilder i mitt album. Länk finns i signaturen.

Härligt kämpat MiaMaria och Bozz! Ser ut som ni hade kul. Hoppas det gick bra.

Funderar på att ta en tur i skogen typ snart. Är 9.30 vid Rackethallen om nån vill hänga på.

Idag sprang jag milen (vilket jag inte har gjort på flera år) på Kilene. Har nog aldrig sprungit den så fort som 55 min.

Javiss, vi vann tom ett åkning i skidtunneln. Till nästa år ska jag träna att paddla en gång eller två. Nu har jag i alla fall gjort det två gånger i livet.

MiaMaria skrev:
> Javiss, vi vann tom ett åkning i skidtunneln.
> Till nästa år ska jag träna att paddla en gång
> eller två. Nu har jag i alla fall gjort det två
> gånger i livet.

Du vet att man får låna (gratis!) kanoter på orrleken under sommaren va?

Finns det något material för spångbygge kvar? Ramlade över en trevlig stig inne på I2 som vore ännu trevligare utan ett djupt grävt dike tvärs över...

Miamaria det är ingen som har kommenterat ditt fina kartställ. Tror att du kan få många beställningar på det nästa år. Du får göra ett till mig.

Andematt Orrleken är bokad nästa år.

Imorgon förmiddag drar jag och mtb ut på en tur. Jag åker från Ö:a 08.30 för att eventuellt möta Andematt i stan. Det blir nog Stockfallet och I2 skogen som avslutning.

Jordan, jag lämnar grabbarna kl 09.00 i morgon i full MTB-mundering. Vore bra om vi kan ses då så hänger jag med på en runda. Hittar du vändplanen på Näbbgatan, den närmast dagiset?

Nån som är sugen på en cykeltur framåt kvällen? Gärna landsväg då jag vill testa mitt nya vevparti men jag har hellre sällskap i skogen än cyklar racer själv.

/Johan

Tack själv Andematt, trodde ett tag att vi skulle bli kvar uti skogen!!!

Imorgon drar jag iväg på racern till Östra Ämtervik vill ha lite rejäla backar innan Glafsfjorden. Åker från Hammarö kl 08.30.

Tjenare alla Karlstad bor.

Nu på lördag så går ju Karoliner loppet av stapeln i Dals Rostock
Skall staka ut banan ikväll, passa på att köra detta.
Terrängen är grym värre, ny bansträckning på slutet i år pga skogsmaskin har masat runt så man missar den berömda Mona backen men vi har hittat en kanon lösning med en ännu grymmare backe.
Det är ju några surhål på banan men annars mycket bra.Mycket härliga stigar både på skrå och vanligt runt tjärnar och och kraftlednings gator.
Kommer att lägga ut några bilder imorgon från banan.

Kolla in denna länk så ser ni mera info

http://hem.passagen.se/okkroppefjall/

Markus Johnsson

jordan skrev:
> Imorgon drar jag iväg på racern till Östra
> Ämtervik vill ha lite rejäla backar innan
> Glafsfjorden. Åker från Hammarö kl 08.30.

Hade varit gött att köra imorgon men får nog försöka få lite mer hud på min vänsterfot igen innan jag ger mig på det. Senaste Skutbergsmilen häromdagen förde uppenbarligen med sig nåt stenigt i löpskorna inklusive tillhörande blåsor. Måste va en okänslig själ som inte märkte nåt under tiden :-) Hoppas va igång igen om ett par dar...

coola bilder. Bra jobbat Bosse o MM.
Tack för en skön tur igår Bozz. Jag hålla på byta lite mejl med en kille i england angående din linkage till mångåsen. Vi få se vad det blir.

Tillbaka
Topp