[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Tittade till min ss efter Arvika turen. Vevlagret hade gett upp..
Räckte att ta isär och fetta in men jag blev mindre sugen på FS. Nu var det förvisso en blöt runda och jag var inte försiktig men det där med en massa lager känns lite jobbigt.

Det var en rolig tur! Bonäsleden är ju riktigt bra. Och mina nya däck gör sig verkligen bra i skogen, man vågar lite mer när det fäster bra. Mest svett, lite lera och en gren i ögat blev dagens facit.

Fick med mig en fästing hem. Upptäckte nån lerskit som etsat sig fast i benet. Skrapade och drog och tillslut lossnade leran, upptäckte att den visst hade ben. Med tanke på mina försök att skrapa bort leran har jag nog pressat in alla farliga bakterier i benet. Återstår att se... Annars var det grym tur, märktes att jag inte cyklat på ett tag

Jomensåatt, jag glömde att du sitter och väntar på dina däck. Två dagar i rad dessutom. Jag anmäler mej till SSSM-dominatrixen direkt...

Vem var det som hade ett par äkta Biltema-SPD-pedaler liggandes och ville bli av med dem?!
Nu när säsongen nästan är över ska jag försöka få ihop min skogshoj som ligger i molekyler. Just nu har jag moddat iop ett vevlager som är 75% klart. 50% race face från Andematt och 50% Shimano från min hoj. Med nya maskinkullager i förstås. Kommer bli perfekt på min ratbike.

Kristoffer skrev:
-------------------------------------------------------
> Tittade till min ss efter Arvika turen. Vevlagret
> hade gett upp..
> Räckte att ta isär och fetta in men jag blev
> mindre sugen på FS. Nu var det förvisso en blöt
> runda och jag var inte försiktig men det där med
> en massa lager känns lite jobbigt.
-------------------------------------
Osis Kristoffer! Själv intalade jag mig själv ikväll hur nöjd jag är med min FS. Klämde vita slingan, Thomas stig och halva G-klaven och upplevde ett riktigt trivsamt flyt. Cykeln känns så himla rätt på I2. Det var faktiskt riktigt torrt i skogen vilket var förvånande med tanke på i lördags.

Knastrade förbi en av våra cykelmekaniker i stan och frågade lite om vevlagret på min pendlare.. 500 kr inkl lager och arbete. Yajks! Antingen kör jag tills skiten måste skäras ut med gassbrännare eller så blir det till att vålda loss på det själv - igen.

HannaK skrev:
> Det var en rolig tur! Bonäsleden är ju riktigt
> bra. Och mina nya däck gör sig verkligen bra i
> skogen, man vågar lite mer när det fäster bra.
> Mest svett, lite lera och en gren i ögat blev
> dagens facit.

Hanna, om du sabbar ögat ordentligt så hör av dig, jag sitter på kontakter till en grym ögonprotesmakare!

jordan skrev:
> På lördag är det väl pitchers som gäller
> bland annat Man u - Arsenal kl 18.15!!!

I så fall får man boka bord i god tid. Brukar bli smällfullt.

Bussen skrev:

> Hanna, om du sabbar ögat ordentligt så hör av
> dig, jag sitter på kontakter till en grym
> ögonprotesmakare!

Hoppas jag slipper be om den kontakten! Kanske, kanske kan jag bli lite bättre på att komma ihåg glasögon efter det här.

Ja jädrar, gren i ögat är inget vidare. Minns en tur i september i fjol som mynnade ut i enorm smärta, åverkan på hornhinnan och skrapning. Glömmer jag glasögon nån mer gång blir jag rejält sur på mig själv.

jordan skrev:
> Finns det intresse på lördag så bokar jag bord.
>
>
> Alltså vilka vill med till Pitchers samling
> 17.30!!!

låter lockande, om jag inte sover så kommer jag. Träning hela natten mellan fredag och lördag...

Sista träningspasset inför Glafsfjorden, vi drar iväg nu ikväll nånstans i trakterna av sjusnåret. lvg Trossnäs-Vålberg-Kil-Skåre-slingan. Nån som vill med?

Nu har jag bokat bord för 8 på Pitchers. Vi som ska dit Manne Jordan miamaria Robert konami. Så det finns tre platser kvar. Blir vi fler försöker jag boka fler bord.

Tjena är ny här
Undrar om det är ok o hänga efter er ngn gång på mtb??
Har tagit upp cykelkarriären efter 13 år på soffan
väl mött!!!

Hur är det med Finnmarsktursplanerna inför lördag? Vet inte om jag direkt är supersugen på att köra längre med tanke på de sista 4 veckornas (o)träning.

Hur är det med Glafsfjorden runt inför lördag? Jag är inte riktigt sugen på att trampa upp till Arvika på fredag efter jobbet, någon som kör bil upp på lördag och har plats för mig och min LOOK?
Hem cyklar jag på söndag..

Bussen åker med tåget på fredag kväll...men Kristoffer vi ses på startlinjen! Nån som vet om man måste va på tävlingsplatsen nån viss tid?

Bussen skrev:
> Bussen åker med tåget på fredag kväll...men
> Kristoffer vi ses på startlinjen! Nån som vet om
> man måste va på tävlingsplatsen nån viss tid?

I lagom tid innan start..... ;-)

Du hämtar nummerlappen nere i vårt klubbhus vid Viksvallen: http://maps.google.se/maps?f=d&sour...52187,12.624536&spn=0.004944,0.01929&t=h&z=16
(den svarta lilla byggnaden mellan fotbollsplanerna mitt i bilden)

Starten ligger ca. 500 meter norrut längs Fallebergsvägen: http://maps.google.se/maps?f=d&sour...55786,12.620931&spn=0.004943,0.01929&t=h&z=16
(vid den lilla avtagsvägen mitt i bilden)

Senast redigerad av en moderator:
Tack Jansson!
Hoppas klubben också har möjlighet att påverka väderprognosen i positiv riktning, ser lite blött ut just nu...

Men det var väl faan att man inte är hemma när det händer så möe roligt här.

"Men det blir säkert skitväder på lördag iaf...."

Brattforsheden höstrace? Är det en tävlingen? Brattfors har ju gudomliga stigar.

För övrigt var det mig ni stötte på tillsammans med en snubbe till i början av sommaren ute på Hammarö. Tänkte jag skulle börja hänga här lite.

Ska även inhandla en Cube AMS Pro 125 XT. Blir byte från min hardtail och ser verkligen fram emot det.

Mvh
Tobbe

Kan rapportera live att just nu rinner det typ två stora floder med brunt vatten utanför stadshuset. Där ska vi cykla imorgon! Tjehoo!

Kan vi inte planera en sensommarride istället. Jag vill inte ha höst!

Bussen, hur gick det med Bussen på tåget, fick du med hojen utan strul?

Yr.no lovar regn i Arvika, Bigmollo hade kallat det skrattfest. Jag kallar det skitväder. Men lite kul blir det.

Det *ÄR* skrattfest i Arvika just nu.

Mina stuprör agerar fontäner vid husknutarna och betonglocket till spolbrunnen flöt iväg för en stund sedan.....

Lycka till i morgon!

Kristoffer skrev:
>
> Bussen, hur gick det med Bussen på tåget, fick
> du med hojen utan strul?
>
Det avgörs vid pass 19:14 på Karlstads central. Vore bra för är väl begränsat sugen på att cykla över den inatt! Annars kanske man kan putta den ditåt och den flyter dit!

Tillbaka
Topp