[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Skrattfesten i Arvika

IMG_2554800x600.JPG ht=483

jag är tveksam till arvika.regn och hård vind låter inte så kul.kör kanske lite mtb här hemma men dyker naturligtvis upp på pitchers!

MiaMaria skrev:
-------------------------------------------------------
> jansson, den där fotbollen ser övergiven ut.
>

Ja, ingen ville offra sina torra kläder för att rädda den.

Bozz jag som har beställt lastbilstransport i år igen. Det blir samma chaffis så du bör kunna nå pallplats.

Efter lite konfererade ställer jag och Jordan in. Blåsigt, blött.. skitväder.

Lycka till Bussen och ta det försiktigt i vinden!

Kristoffer skrev:
> Efter lite konfererade ställer jag och Jordan in.
> Blåsigt, blött.. skitväder.
>
> Lycka till Bussen och ta det försiktigt i vinden!

Tack Kristoffer!
Måste säga att ni dess värre missade en helt fantastisk tävling! Starten försenad litegrann och något ändrad bansträckning pga en lokal översvämning, men det gjorde endast att man kunde hålla sig inomhus i stället för att stå på startlinjen när morgonens regnskur kom. Och sen var det uppehåll och dessutom av och till strålande sol och nästa skur kom inte förrän två minuter efter vår målgång. Vinden gjorde väl att man nu känner sig skapligt utvädrad men det var torrt och snabbt!
Vi anförde klungan efter 25 km efter vår i efterhand oerhört överambitiösa start men tappade ledarklungan efter fyra mil då de rejäla uppförsbackarna tog vid, där är man ju som bekant ruggigt senfärdig med tandem och vi blev frånåkta å det grövsta. Så sen blev det fyra och en halv mil solokörning mot mål. På grund av att vi gärna vill bjuda publiken på lite bonuspiruetter så har vi dessutom kört 100 m längre än alla andra i loppet!
På mätaren efteråt: 88 km, 2.44 i tid och 32,4 i snitt.
Tiki dominerade fullständigt som tandempilot och det var grymt kul!!
Framtidens arkeologiska utgrävningar kommer sannolikt innebära att en och annan välmeriterad akademiker funderar över den Vitargoflaska som dykt upp i den värmländska myllan och konstruera avancerade teorier om hur denna tog sig ner i sedimentlagren...
Trevlig kväll på Pitchers alla som ska dit! Dagens tips: 1-1.

bra beslut MM! fast misstänker att du ä lite bakis oxå............ kanske kan bli intervaller framåt kvällen?

Äh, jag är inte bakis. Vi tog bara en öl till.
Smällen tog rätt hårt armen, axeln och nacken. Efter att fått massage och ätit värktabletter försvann huvudvärken som beror på spänningarna i nacken. Dock försvann inte det onda i armen och axeln. Jag har nog väldigt liten chans att orka hålla i ett styre just idag.

Får väl ägna mig åt att springa ett par dagar.

Jodå, jag kom runt men det gick rätt pissigt.

Började med att åka på i schysst tempo, var inte jättemkt folk i vägen. Dock kändes det att man inte cyklat på ett tag i de inledande backarna. Hade sällskap med en 5 man stark klunga från mil 3 som faktiskt hade "rätt okej"(med MTB mått) samarbete. Sen började det gå utför...

Ute på ett kalhygge fick jag naturligtvis punka och det pös som fan. Mitt stans i hjulet gjorde verkan och allt verkade fint... ett tag. Fick stanna och pumpa vid mil 6 och trodde det skulle räcka... stansen verkade ju täta. Vid mil 7 (uppe på toppen av backen) gav jag upp och insåg att det skulle fortsätta läcka luft. Bunkrade upp med kanelbullar, bananer och sportdryck och satte mig i gruset för att meka. Gött att man aldrig tagit ur en UST ventil förut... Kom i mål, trött och miserabel efter att ha fått släpa cykeln i de sista backarna.

Finnmarksturen är INTE kul om det är lerigt!! Mörksuggan var visserligen blötare men jag undrar om inte Finnmarken iår var både geggigare och tyngre. Så är det nog bra om man tränat innan också...

Hur många träningstimmar går det åt att flytta krampgränsen från 2-3 timmars cykling till omkring 6-7 timmar? Vi pratar samma tempo, samma pulsnivå.

Funderar på att lägga upp en långsiktig plan.

Det handlar nog om pannbenet, Olov bör kunna svara då han förmodligen är den enda som cyklar över 7 timmar utan att stanna för fika =)

Jag är lite sugen på att hänga med till Torsby på söndag. Har ni anmält er? är det efteranmälan som gäller så här nära inpå?

Jag blir galen på mitt jäkla internet som vägrar fungera. Har provat alla möjliga och omöjliga kombinationer av modem, router, switch, kablar, datorer. Allt funkar med det gamla abonnemanget men inget funkar med det nya. Supporten säger att modemet har kontakt med deras utrustning så det är något som är fel mellan modemet och min databurk... det enda felet som känns möjligt är på något sätt modemets kommunikation med närverket.

Så...

Är det någon som har ett ADSL modem som man kan få låna en kväll och prova om skiten faktiskt går att få att funka? Om det är något överblivit som inte längre behövs kanske man kan få köpa?

Alternativt... finns det någon IT snubbe som vill ta en titt på skiten?

Frolicc skrev:
> Jag blir galen på mitt jäkla internet som
> vägrar fungera. Har provat alla möjliga och
> omöjliga kombinationer av modem, router, switch,
> kablar, datorer. Allt funkar med det gamla
> abonnemanget men inget funkar med det nya.
> Supporten säger att modemet har kontakt med deras
> utrustning så det är något som är fel mellan
> modemet och min databurk... det enda felet som
> känns möjligt är på något sätt modemets
> kommunikation med närverket.
>
> Så...
>
> Är det någon som har ett ADSL modem som man kan
> få låna en kväll och prova om skiten faktiskt
> går att få att funka? Om det är något
> överblivit som inte längre behövs kanske man
> kan få köpa?
>
> Alternativt... finns det någon IT snubbe som vill
> ta en titt på skiten?

Jag har inget ADSL modem liggandes tyvärr, men jag har jobbat på ComHems support och med datasupport så jag skulle kunna ta en titt om du vill?

vad är det för abonnemang du byter mellan?

Jag har sen förr comhem som fortfarande funkar. Och detta fungerar alltså med tre olika routrar så det lär inte vara fel på dessa eller sladdar. Jag skall byta till alltele ADSL (då comhem skall sluta leverera till fastigheten).

Ett D-link modem med några år på nacken(men som skall klara 8mbit) fanns över så beställde inget modem från alltele. Fick inte skiten att funka. Hälsade på mor och far och tog deras gamla bredbandsbolaget modem som skall funka för 8mbit. Med detta ringde jag supporten och han säger att mitt modem svarar på anrop och kan leverera 8,1 mbit med tillhörande telefonlina.

MEN... det funkar inte! Inte ens om man sätter modemet rakt på databurken. Inget går att pinga, ingen internetsida går att hitta.

Min enda tanke förutom min inkompetens är att bredbandsbolagetmodemet är spärrat för främmande trafik och d-linket helt enkelt är paj.

Tillbaka
Topp