[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

En rolig och konditionskrävande tävling som utspelade sig i underbar miljö. Enl. klockan steg det 670 meter minus en felåkning på c:a 3 km. :( Dom röda skyltarna var svåra att se ibland när man tänkte på något annat alternativt skalade banan!!! :)

Det var dock lite för lite singeltracks i skogen. Täv.org. fick tydligen dra om banan pga mkt vatten.

Mvh Patrik w

Körde Bonäsleden idag och där var det också mycket vatten. Mer vatten än jag nånsin sett där faktiskt. Lyckades med en SPD-vurpa i värsta pölen/träsket, lera upp till armbågen. Handtaget var något halt efter det. En skogsmaskin stod och tuggade träd längs med ån efter stigförgreningen golfbana-räggårdsviken. Massiva hjulspår efter den apparaten kan jag meddela. Spångarna var i bedrövligt skick idag. Många flyttade på, trasiga och alla snorhala. Kändes som om jag gick halva sträckan. Annars var det bra! :)

Tror vi stalkade Bozz på väg hem i bilen på hammaröleden, takräcke på riskokare och vit cykel på taket samt hängare på luckan, kan väl inte vara nån annan än bozz?

Tiki skrev:
-------------------------------------------------------
> Resultat/rapport från Abbas tack!

Abbas på söndagen i fint väder, många höjdmeter blev det...= Mycket puls och lite kramp i vaden. Som den hetsporre jag är ibland drog jag iväg med tätfolket ut på de blöta banorna och en bit upp i första backen, som visade sig aldrig vilja ta slut. Resultat; Mjölksyra och några som pinnade iväg. Nåväl, jag hämtade mig och tog mig i mål och är nöjd.
Ang. arrangemanget: Trist att inte fler kunde delta. Enl. uppgift var det bara 6 st som körde båda dagarna och idag, Söndag var vi 15 startande. Lite för bra arrangemang för så lite deltagare, som arrangör hade jag nog varit besviken. Jag håller med Wållgren om att jag gärna sett lite mer singletrack/stig, men med den kupering som var så kändes det OK med mest landsväg.

har precis börjat återhämta mej från dagens utflykt.abbas är ju jättebra och trevligt.synd att inte fler fattar det!själv misssa jag en röd pil precis som Wållgren körde säkert 6 km för långt så var den tävlingen över- men det var nog självförvållat -försökte skylla på nån men insåg att det var mitt eget fel!!härlig dag trots allt.tack ekis å jordan!!

Tack för avrapporteringen den var utförlig. Verkar som ni haft kul trots blöta och extra sightseeing-turer längs banan. Det verkar vara allmänt trögt till att samla mtb-cyklister till tävling, inte bara för Abbas.

Lät illavarslande att maskiner sabbar Bonäsleden Thomas. Den var fin häromdagen i alla fall.

bozz skrev:
> själv misssa jag en röd
> pil precis som Wållgren körde säkert 6 km för
> långt så var den tävlingen över

Hade de inga lastbilar hos Abbas?

Blev igenkänd av en högstadiekompis från Uddevalla idag när grabbarna hade simskola. Visade sig att vi har likartade intressen så jag hoppas han hittar hit och hänger med ut i skogen ibland. Tänk så det kan bli, kan inte påminna mig om att vi setts det här årtusendet.. =)

Hallå alla glada Happy MTB:are. Har glädjen att meddela att vi startat en grupp som heter "Karlstad Mountainbikers" på Facebook där folk som gillar MTB samlas. Vi skickar ut meddelanden om när vi tänker ut och köra mm. Ett enkelt sätt att nå ut till alla härliga människor som gillar att cykla.

Welcome to join!

Hade gött
/Tobbe

Jag håller mig till happy (ett tag till åtminstone). Är lockad av en (blöt-)tur i kväll, kanske vid 17.30, någon mer? Min favorit är ju Bonäsleden, men kan tänka mig något annat med.

Dagens träning klar 60 minuter på löpbandet och 2 stycken hårda 10 minuters i roddmaskin. Imorgon blir det racer.

Vilka blir som åker till Säffle på lördag?

Jordan
bozz kanske
Eklund kanske
!!!!

Facebook är inget för mig, så jag håller mig också till Happy. Kanske kan man synka tur-annonseringarna?

Jordan - heja på med roddmaskinen, ska nog också ta ett pass där idag.

hallååååååååå Vi är ju inte fler i karlstad än att vi kan använda samma forum eller?dessutom är det ju trevligt att träffa nya människor och chansen är väl större om alla använder Happy! eller? Happy var ju först och har funkat bra hittils!?

Ja, precis, håller med Bozz mfl. Tobbe, sätt en länk till Happy på Facebook istället.

Men vilket fint väder det blev, roddmaskinen får stå och damma - jag tar en kort landsvägstur typ snart. Runt Vallargärdet ungefär. Åker förbi Kroppkärrssjön ca 18.20 om nån vill med.

Hemkommen från en lugn tur på 2,5 mil. Deje-ÖDeje-Forshaga-Klarälvsgården-Deje....skönt med 18 grader varmt i september. :)

Mvh Patrik

Jag och bozz utsattes för ett allvarligt brott när vi rullade upp till bron i Forshaga.

På väg hem i motvinden small det till bakom oss men vi tog ingen större notis om det utan rullade vidare. Bara nån km senare blev jag tvungen att stanna. Ekerbrottsmyndigheten ska samankallas under veckan för att ge sitt utlåtande i fallet som betecknas som grovt vållande till otrevligt cykelklimat och avsiktligt vållande av skevt bakhjul..

jordan skrev:
> Vad hände??? Mer detaljer

Mer detaljer är svårt att få in i ämnet men en annan version kan lyda som följer:

"En ekerjävel i bakhjulet small av på väg hem från Forshaga."

Idag blev det 51 km på racern. Nu blir det vila till på lördag och nästrampen. Då hoppas jag att jag har lite lättare ben i söndags.

Inte så att ni ska börja använda Facebook och överge Happy utanför det är enklare att annonsera ut när man tänkt att dra ut och köra. Förlåt men det är lite lätt rörigt här på Happy då det skrivs så mycket annat också i den här tråden. Var bara av ren välvilja som jag informerade om detta.

Alla görs till administratörer och kan därför skicka ut massmeddelande till alla som är medlemmar om när det är tänkt att köra något. Väldigt enkelt och simpelt. Dessutom kan man lägga ut bilder och video om man vill.

Mvh
Tobbe

Tobbe86 skrev:
> Inte så att ni ska börja använda Facebook och
> överge Happy utanför det är enklare att
> annonsera ut när man tänkt att dra ut och köra.
> Förlåt men det är lite lätt rörigt här på
> Happy då det skrivs så mycket annat också i den
> här tråden. Var bara av ren välvilja som jag
> informerade om detta.

Uppdelning av forumet pga att det är rörigt? Jomenvisstserru...
Det är inte för inte det bara är en karlstadtråd. Det räcker, det är vårt eget lilla subforum på Happy och att dra igång ett sub-subforum på en annan plats. Njae...

> Alla görs till administratörer och kan därför
> skicka ut massmeddelande till alla som är
> medlemmar om när det är tänkt att köra något.
> Väldigt enkelt och simpelt. Dessutom kan man
> lägga ut bilder och video om man vill.
>
> Mvh
> Tobbe

Öh... det kan man här oxå.

Vem har sagt att man måste ha ett forum och inte två? De som inte har happy får info via Facebook, de som har Happy har säkert en facebook använder och det är ju inte så jobbigt att bara bli medlem i gruppen och få meddelanden när folk tänker träna och var.

Men det verkar ju inte som det tas emot med öppna armar här direkt............

Antingen är man med eller mot happy. Get with it or get out. Näe, inte så. Happy blir lite smalt ibland, när man hängt här länge blir det lätt "en grej" att det är så old-school och lite mycket "rör inte min kompis" över det hela. Facebook är säkert bra, hade jag haft det hade jag nog gillat tur-grejen Tobbe86 skrev om. La ner Lunarstorm(haha, ja faktiskt) 2002 eller nåt och har inte saknat det.
Facebook verkar vara Lunarstorm adult fast utan porr, ser ingen mening med det alls. Fast jag är ju anti-allt. Fan vad jag svamlar. Helt utan vettig mening, übertrött bara. Jävla vampyrer... ;)

"...Förlåt men det är lite lätt rörigt här på Happy ...". Jag har haft kontakt med en del som gillar att cykla och varit inne på tråden och läst, men avstått från att läsa vidare, eftersom det är lite mycket "brus" ibland på tråden. Att prenumerera på inläggen är ju ingen hit, det funkar bra tekniskt, men inte praktiskt då det dränker mailboxen...Kanske skulle vi vara fler om vi höll våra inlägg mer till cykel?

Thomas skrev:
> Körde Bonäsleden idag och där var det också
> mycket vatten. Mer vatten än jag nånsin sett
> där faktiskt. Lyckades med en SPD-vurpa i värsta
> pölen/träsket, lera upp till armbågen.
> Handtaget var något halt efter det. En
> skogsmaskin stod och tuggade träd längs med ån
> efter stigförgreningen golfbana-räggårdsviken.
> Massiva hjulspår efter den apparaten kan jag
> meddela. Spångarna var i bedrövligt skick idag.
> Många flyttade på, trasiga och alla snorhala.
> Kändes som om jag gick halva sträckan. Annars
> var det bra! :)

Jag blev orolig för det du skrev, Thomas, och tänkte att nu är det kanske kört, men icke. Jag var ute och tog leden idag, visst är det blött, men det har nog runnit undan en del sedan i helgen. Spångarna ligger illa, men oftast gick det att cykla bredvid (jag dök i och för sig i 2 träskpölar idag). Skogsmaskinerna finns kvar i området, men nu är de längre bort och stigen är OK. Bonäsleden är sig ganska lik igen (vist ska den vara lite geggig och trixig?). Noterade också att det skymmer tidigt nu, var hemma strax efter 20.00 och det var gränsfall att åka uan lampa de sista minuterna.

jag tycker fortfarande det är bra med ETT forum sen kvittar det väl vilket det är bara vi bestämmer oss. Man vill ju inte missa nåt!? ;)

Eklund, kan ha varit jag i oform och spd som inte kommer överens med bonäs. Men jämfört med i juni var det väääldigt blött. Funderar på att ringa hammarö kommun för att önska lite stigvård i form av spångar över träsken. Nån som vet vad som ska bli där skogsmaskinen röjer? Bostäder eller bara vanlig skogsröj?

Det är väl bara bra med fler forum så fler får upp ögonen för happy. Så länge det finns folk som hänger på mer än ett forum så kommer infon att sprida sig och vi kanske får fler folk hit. Tror ni verkligen någon vill lämna familjen happy?

Rörigheten på happy kan nog va skrämmande vid första anblick men samtidigt är det vad som utmärker happy på ett positivt (enl. mig) från andra forum. Vem vill ta bort trådar som "Vad händer om man blir deporterad från kazakstan" samt tråden om telefonleverantörer och telefonnummer någonstans i afrika.

Ju fler desto roligare, tycker jag.

Kan vi hitta ett datum för en höstride snart?
Nä, jag kan inte cykla än men snart kanske.

Senast redigerad av en moderator:
Första helgen i september skulle passa mig.......brattfors kanske??
Min sambo har en stuga längs Alstern som vi kan mellanlanda i.....

Mvh Patrik

Första helgen i oktober antar jag att du menar.

Just den helgen har jag bokat Bosse men resten kanske tycker att det är ett bra datum.

Tillbaka
Topp