[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Vi har ju faktist varit inne på det där med att röja upp i bruset lite för inte så längesedan. Kanske inte så många kommer ihåg?
http://happymtb.org/forum/read.php/1/1179830/1180574#msg-1180574

Angående höstrajden så hade jag planer under sensommaren på att rodda ihop en långrajd av typen Karlstad Runt och köra den första eller sista helgen i oktober = "OktoberP(h)est".

Nu har jag häcken överfull med diverse hjärnträningsaktiviteter och hinner inte med det projektet också. Tyvärr. Tanken var annars att runda minst 4 (eller kanske 5) golfbanor. Motsols varv - karlstads golfbana - bryngfjorden gb - sommaro gb - hammarö gb. Det finns ju även golfbanor i Kil och Forshaga man kan runda..

jag hänger definitivt med till Brattfors om det blir ngt i oktober.

MiaMaria skrev:
-------------------------------------------------------
> Första helgen i oktober antar jag att du menar.
>
> Just den helgen har jag bokat Bosse men resten
> kanske tycker att det är ett bra datum.

Oktober förstås.....tiden går som vanligt fort!! :)

Jag kan iofs vilken helg som helst i oktober, ju fler detso roligare. Det skall bli kul att få deltaga med Happygänget för första gången.

Mvh Patrik W

Nja andermatt, den gången var det ju bara du och Tiki som missupfattade mitt skämt ang. Solstacykels illvilja att Frolicc bjöd in/annonserade cykelrunda på deras forum.

Klart det blir Brattfors men för
min del åker jag dit sista helgen i september. Spelar ingen roll vilken dag det blir.

Vill att Bozz, Robert och Miamaria ska vara med på höstrajden så jag föreslår 10 oktober med samling kl 09.00 kroppkärrssjön.

Ser ut som om jag blir själv till Säffle på lördag. Om någon vill följa med så åker jag kl nio från Hammarö.

jordan skrev:
> Klart det blir Brattfors men för
> min del åker jag dit sista helgen i september.
> Spelar ingen roll vilken dag det blir.

Synd, då är jag i Göttlabôrg..

> Vill att Bozz, Robert och Miamaria ska vara med
> på höstrajden så jag föreslår 10 oktober med
> samling kl 09.00 kroppkärrssjön.

He, tja, hmm. Kan bli problem där med, men de får jag lösa.

> Ser ut som om jag blir själv till Säffle på
> lördag. Om någon vill följa med så åker jag
> kl nio från Hammarö.

> jordan skrev:

> > Ser ut som om jag blir själv till Säffle på
> > lördag. Om någon vill följa med så åker
> jag
> > kl nio från Hammarö.

Jordan

Ursäkta att jag inte svarat tidigare, har fortfarande inte bestämt till 100%, men det lutar åt att jag åker med. Vi hörs i eftermiddag. Jag såg att senaste efteranmälningstiden var 10.00. hinner vi det om vi åker kl. 09.00?

Var det någon som såg på mtv nyss???

En snubbe som drog en runda på bakhjulet på racern och sedan nästan sätter en backflip i dirten!

Jordan, det blev lite sent att ringa, skickade ett SMS, men du svarar inte, så jag antar att du sover. Jag är sugen på att åka med till Säffle i morgon. Om du läser detta i kväll, ring mig på mobilen, annars efter 8.00 i morgon

Igår var nog det roligaste racerloppet för iår. Mycket folk bra arrangemang och en väldigt trevlig bana. Hängde med täten lite drygt 5 mil. Vilket jag inte trodde från start när det var väldigt hård körning i början. Innan vändning så gick det lite lugnare för sätta full fart efter vändningen. Fick som vanligt kramp i låren på slutet. Så nu ska ja börja med att äta magnesium för att se om det kan hjälpa. Ni som inte var där i år skriv redan nu in det i kalendern för nästa år. Kul att du följde med Eklund.

Nästrampen Säffle

Frolicc glöm inte och lägga ut på forumet det är kanske någon som vill följa med!!!

Bozz vad menar du???

Körde en kortis Mellerudstorp-Lillerud och tillbaka igen med kompis Jonas idag. Knastertorrt och breda stigar, inte så mycket tekniskt faktiskt, men trevligt ändå. Idag funkade SPD bättre än sist. :)

Edit: Fast båda pedalerna är fuckade. Båda axlarna är böjda, byglarna på båda pedalrna är bucklade. Crank Brothers billigare pedaler måste vara gjorda för skolflickor i åldern 10-12 och söndagsåkning till badplatsen eller nåt. Mer än 4 turer tycker jag de ska hålla...

Senast redigerad av en moderator:
jordan skrev:
> Igår var nog det roligaste racerloppet för iår.
> Mycket folk bra arrangemang och en väldigt
> trevlig bana. Hängde med täten lite drygt 5 mil.
> Vilket jag inte trodde från start när det var
> väldigt hård körning i början. Innan vändning
> så gick det lite lugnare för sätta full fart
> efter vändningen. Fick som vanligt kramp i låren
> på slutet. Så nu ska ja börja med att äta
> magnesium för att se om det kan hjälpa. Ni som
> inte var där i år skriv redan nu in det i
> kalendern för nästa år. Kul att du följde med
> Eklund.

Jag är själv ganska imponerad, hängde med ca 5 km kortare än Jordan, kramp i vaden. Nåväl, andra gången den gamla racern fick luftas i år. Det var en riktig de ja vu -upplevelse. By the way, jag körde sönder mitt framhjul. Om det är någon som har ett över (kanttråd eller tub), så är jag spekulant

DAgs att damma av pannlampan, svårt att komma ut innan 19:30 varje dag. Jag brände ju upp min DIY-LED förra året vid en hastig polvändning så jag håller på med projekt 2 som går seeeegt, väntar på gängskärstål till svarven för att få igång den förhoppningsvis innan jul. Nyfiken på om nån här fixar egen lampa som är ny för säsongen, hemmabygge eller bortabygge (köpt ny alltså)? Behöver lite inspiration. :)

Thomas, jag skulle gärna bygga ngt nytt med ett par P7:or eller liknande men jag saknar tid, kunskap, medel och inspiration. Så det får nog vänta tills jag blir jätterik och heltidsledig på "riktigt".

P7:or är ju bara sååå mainstream. Jag kör Cree XR-E, lite old-school sådär. ;)

Jepp, det blir biltemapedaler. Ska bara kladda ner lägenheten med en massa olja först. Slider vet vad det innebär.

Jahaja, interna klubben minsann.. Varför skriva kryptiskt om du inte vill att alla ska veta? Va! Va?! ;o)

Om nån kvällsskogscyklingspannlampsackumulatorhemmameckarentusiast är intresserad av ett gäng laddbara celler med lödflärpar från 2 avlagda DELL-laptopbatterier så säg till. Jag har inte kunskap att ta reda på dem till något vettigt.

Jag drömde inatt att Bozz gjorde inbrott i min lägenhet. Riktigt skumt, jag vaknade runt 3-tiden och det höll mej vaken en stund, försökte lista ut varför Bozz ville bryta sej in just här men det gick inte med den nyvakna logiken, nöten var för svår att knäcka så jag somnade om igen.

Det var väl solklart Andematt? Jag ska hjälpa slider att döda hans bak och framdämpare. Easy as pie.

Thomas skrev:
> Jag drömde inatt att Bozz gjorde inbrott i min
> lägenhet. Riktigt skumt, jag vaknade runt 3-tiden
> och det höll mej vaken en stund, försökte lista
> ut varför Bozz ville bryta sej in just här men
> det gick inte med den nyvakna logiken, nöten var
> för svår att knäcka så jag somnade om igen.

Tänk rööööör. Tänk dräneeeeeering.. ;o)

> Det var väl solklart Andematt? Jag ska hjälpa
> slider att döda hans bak och framdämpare. Easy
> as pie.

Solklart.. Som en krispig septembermorgon.

Jag vet inte hur jag ska tolka det, ni får gärna hjälpa till. Andematt har redan hjälpt till fast jag fattar ändå inte. :)

Skummade runt på I2 med sambon i solnedgången på fnastorra stigar. Kan det bli mer romantiskt än så?? Sorry Bozz att jag vek ner mig!

Tillbaka
Topp