"Är imponerad... tror faktiskt inte jag ens skulle våga följa med på dina rundor =) Kör du enbart på dagtid?"
Klart du gör. Jag kör inte fort, tycker jag. Långt kanske man kan tycka, men inte fort.
Och nu på hösten så törs fan inte köra bland galningar (bilister), när det är mörkt. Så nu blir det till huvuddel på dagarna.
En bekant, som jag körde VR med i år, var på väg till jobbet nu i men for in i en bilruta, inge bra. Men inget brutet och så. Och det är ju i sig ett under. Bara sy lite under ett knä. Ja bara och bara.
Men i somras fick jag för mig att ta en litelängre tur på kvällen. Startade vid 19 tiden och singelkörde runt Vänern. Ca 45 mil blev det och det tog lite drygt 20 timmar med två "bara för att det var trevligt stopp" utan dessa så hade jag kört en bit under 20 timmar.
Cykeltiden var, tror jag 18.36 eller 38.
Men snart är det väl så att man får inse att det är tranier som gäller. Men det kan vara trevligt det också, tycker jag. Ingen snö och is. Och så vet man vad man har att förvänta sig av passen. Inga överraskningar där inte.