[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Solo i skogen idag igen, toppenfint och faktiskt riktigt varmt och skönt.

Minns tidigare landsvägsturer i November, det kan vara riktigt kallt. Klä på er ordentligt i eftermiddag, fr.a. på händer och fötter...

Eklund skrev:
-------------------------------------------------------
> Solo i skogen idag igen, toppenfint och faktiskt
> riktigt varmt och skönt.
>
Kan inte hålla med om att det var varmt och skönt,igår varmt och skönt i skogen men idag iskallt på grus och traktorstigar i skogen ;-)

cykel nisse skrev:
> Eklund skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Solo i skogen idag igen, toppenfint och
> faktiskt
> > riktigt varmt och skönt.
> >
> Kan inte hålla med om att det var varmt och
> skönt,igår varmt och skönt i skogen men idag
> iskallt på grus och traktorstigar i skogen ;-)

OK, cykelnisse, förstår vad du menar. För mig innebär skogen stigar med lite trixigheter, samt vindstilla -> låg fart och puls. Grusvägar och traktorstigar är nog lika kalla som landsväg.

Ja jädrans vad kallt det var igår! De tio milen blev sex och en halv i stället och tur var väl det, annars hade mina tre hjärnceller alldeles frusit inne. Det här med mössa under hjälmen ska aldrig mer ignoreras då det är plus två grader och tilltagande blåst... Men kul var det!

[REKLAM]

För er karlstadsbor som gillar att gå på LOPPIS arrangeras nu återigen höstloppis i garaget. Alla bord är bokade, goda förutsättningar för fynd således.

Var? Inne i Orrholmsgaraget, Babordsgatan 21-23
När? Lördag 7 november 2009 mellan kl 10-14

Välkomna!
http://www.orrholmen.nu/

[/REKLAM]

Pannlampeturen med bozz igår blev utan bozz. Svettigt blev det i alla fall och jag såg en annan pannlampis. Gjorde det jordan brukar säga åt mig angånde backar, träna på att köra i dom.

Träffade på polisen i I2-skogen, de letade rånare.

Ser trist ut utomhus idag...Såg dock att prognosen ser bättre ut för i morgon, kanske en förmiddagstur i skogen. Bonäsleden? Samling Hammarmacken 09.30?

Eklund skrev:
> Ser trist ut utomhus idag...Såg dock att
> prognosen ser bättre ut för i morgon, kanske en
> förmiddagstur i skogen. Bonäsleden? Samling
> Hammarmacken 09.30?
-----------------------------------------------
Bra idé - jag är med. Ska höra med högre makt om hon vill med också.

Tiki skrev:
> Eklund skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ser trist ut utomhus idag...Såg dock att
> > prognosen ser bättre ut för i morgon, kanske
> en
> > förmiddagstur i skogen. Bonäsleden? Samling
> > Hammarmacken 09.30?
> -----------------------------------------------
> Bra idé - jag är med. Ska höra med högre makt
> om hon vill med också.

Bozz skrev:
> kanske hänger på te möran!!min högre makt är inte ens i närheten!

Kul, Bozz och Tiki, samt ev. högre makter
09.30 vid Hammarmacken i morgon

bozz skrev:
> om nån orkar mottages tacksamt telefonsamtal vid
> 8.45 imorrn

Pratade just med Tiki, vi kom överens om att skjuta starttiden med en halvtimme, alltså ses vi vid Hammarmacken 10.00

Ja det var en riktig höjdartur trots många pölar att forcera. Bozz hade en ny Bonu(ä)s slinga i bakfickan vid Räggårdsviken som visade sig mycket rolig och säkert toppklass när det torkat upp.

" Det här verkar kul att knö in sig i en bil och åka till.
http://www.svenskacykeldagarna.se

+1 Tänk om det bara vore genomförbart.."

Visst är det möjligt. Allt är möjligt. Bara det att vissa saker tar lite längre tid.
Men i detta fall stavas det bara "Hyra en minibuss tillsammans med polarna". Sen är den saken löst. Nu har ju jag bara ett litet problem, men det är lösbart. Mina polare bor i kumla/örebro.

En annan sak. Är det bara MTB och CX som är ute och kör numera.
Själv körde jag lite drygt 17 mil i går på LVG. Men det var en kall och enveten vind som jag inte riktigt uppskattade på väg upp mot Uddeholm.

Men det var desto trevligare när jag skulle hemåt, ner till Karlstad. Då var det en riktigt trevlig vind. Dessutom var det torrt och fint på vägen.

I dag var det tråkigare att titta ut och på termometern. Så det blir en kortis tur på kanske 4-5 mil. Bara köra ur benen.

andematt skrev:
> Somnade alla av den goda maten eller? =)
-------------------------------------------
Ja verkar så Andematt. :-) Vassego Bozz, trevligt att du kunde avvara tid för en bit lantkorv! Väldigt bra markservice av Hanna_K där! Inte riktigt men nästan så man önskar att hon blev portad från Happy och höll sig högst 10 m från spisen så fort det är Happyrajds i görningen.

Hmm, hos en del verkar förståndet gått förlorat med köldens intåg.. såhär års sitter man inne och härdar röven i tv-soffan inför nästa års säsong. =)

Eller så skulle en tur på lördag förmiddag kunna vara intressant.. mtb, till skogs tack

Pebben skrev:
> Själv körde jag lite drygt 17 mil i går på
> LVG. Men det var en kall och enveten vind som jag
> inte riktigt uppskattade på väg upp mot
> Uddeholm.
>

Hej du.

"Hmm, hos en del verkar förståndet gått förlorat med köldens intåg.. såhär års sitter man inne och härdar röven i tv-soffan inför nästa års säsong. =)"

Nja det ger inga pluspoäng i soffan. Men jag förstår de som tittade snett på mig nu i dag. Men det vara upp till Forshaga och så i dag. Men komma där på en LVG när det snöar. Är det riktigt klokt det. Ja du kanske har rätt. Har nog fått en frostskada på hjärnbarken tror jag......

"Eller så skulle en tur på lördag förmiddag kunna vara intressant.. mtb, till skogs tack"

Nej du det blir det inget med. Ni tomtar (CX) och troll (MTB) ni får allt ha skogen för er själva. Och på helgen har jag fullt upp med familj/barn och så.

Men jag önskar er/dig en trevlig tur i skogen, det gör jag.

Du ska inte med ut i morgon på en långkörare på LVG. Det ser ju ut att bli väder för det. (Hoppas jag verkligen)

Hoho, tur man har jobbet att skylla på =)

Det är nog dags att sko om racern med trainerdäck och köra premiären till helgen..

God morgon på er alla.

Ja ha. Det ser ut som det även i dag blir en "singel" tur. Ja ja det är inte helt fel det heller.
Ja nu kör jag i alla fall. Ha en bra dag. Det ska jag ha (hoppas jag).

Vad då snöar? Det jag inte ser finns inte. Kan det vara en av den starkaste formerna av förnekelse. Ja troligen.Sommaren är inte slut, inte slut, inte slut. Jag kan cykla, jag är inte rädd.

Frolicc skrev:
> Hmm, hos en del verkar förståndet gått
> förlorat med köldens intåg.. såhär års
> sitter man inne och härdar röven i tv-soffan
> inför nästa års säsong. =)
>
> Eller så skulle en tur på lördag förmiddag
> kunna vara intressant.. mtb, till skogs tack
>

Kanske bättre i skogen på söndag, se: yr.no

God kväll på er alla.

"Ja ha. Det ser ut som det även i dag blir en "singel" tur. Ja ja det är inte helt fel det heller.
Ja nu kör jag i alla fall. Ha en bra dag. Det ska jag ha (hoppas jag)."

Ny duschad och ny äten efter en lugn och trevlig tur på 19.5 mil, som det blev i dag. Ja trevlig och trevlig. På väg hem i höjd med munkfors så började det snöa små spik. Ni vet, små jävla is kulor. Då är det sköt med ett par glasögon som skyddar. Men som tur var så gav det sig efter ca 30 minuter

En liten tölig sak va att GPS trackern (som jag har i ryggfickan) hade stängt av sig. Töligt.
Slog på den uppe i Råda (var inne på WC där på rastplatsen). Det trevliga var att jag då fick ett hyfsat snitt på de sista 8 milen 28.57 Km/h och då hade jag drygt 12-13 mil i benen och en snabbfika i Munkfors. Bulle och varmchoklad, det behövde jag kan jag säga. så rullsnittet var nog närmare 30.

I morgon blir det bara att jag kör ur benen lite. En kort sväng upp till Forshaga kanske.
Lugnt och fint. Runt 23/24 i snitt, bara rulla ur benen. Någon som ska med?

19,5 mil i snöspik????? Haha, inse hur galet där är! Jag körde som längst 18 mil i somras... då var det bortåt 20 grader varmt och lite halvsoligt och DET var miserabelt innan fikastoppet.

Är imponerad... tror faktiskt inte jag ens skulle våga följa med på dina rundor =) Kör du enbart på dagtid?

"Är imponerad... tror faktiskt inte jag ens skulle våga följa med på dina rundor =) Kör du enbart på dagtid?"

Klart du gör. Jag kör inte fort, tycker jag. Långt kanske man kan tycka, men inte fort.

Och nu på hösten så törs fan inte köra bland galningar (bilister), när det är mörkt. Så nu blir det till huvuddel på dagarna.

En bekant, som jag körde VR med i år, var på väg till jobbet nu i men for in i en bilruta, inge bra. Men inget brutet och så. Och det är ju i sig ett under. Bara sy lite under ett knä. Ja bara och bara.

Men i somras fick jag för mig att ta en litelängre tur på kvällen. Startade vid 19 tiden och singelkörde runt Vänern. Ca 45 mil blev det och det tog lite drygt 20 timmar med två "bara för att det var trevligt stopp" utan dessa så hade jag kört en bit under 20 timmar.
Cykeltiden var, tror jag 18.36 eller 38.

Men snart är det väl så att man får inse att det är tranier som gäller. Men det kan vara trevligt det också, tycker jag. Ingen snö och is. Och så vet man vad man har att förvänta sig av passen. Inga överraskningar där inte.

Pebben skrev:
> Men i somras fick jag för mig att ta en
> litelängre tur på kvällen. Startade vid 19
> tiden och singelkörde runt Vänern. Ca 45 mil
> blev det och det tog lite drygt 20 timmar med två
> "bara för att det var trevligt stopp" utan dessa
> så hade jag kört en bit under 20 timmar.
> Cykeltiden var, tror jag 18.36 eller 38.

Var tvungen att kolla.. Jo, jag hade ca 60 mil på racern under hela sommaren.. En hel del mindre på MTBn. En 7-milare som längst till Deje t.o.r. med kramp i låren två dagar efter.

Åsså får du lära dig använda citeraknappen under inlägget du vill citera, Pebben =)

andematt skrev:

> Åsså får du lära dig använda citeraknappen
> under inlägget du vill citera, Pebben =)

JA det är klart jag måste det. Hur ska det annars gå. Jag kan ju inte "Citera" bara så där.
Nej jag har helt missa denna förträffliga funktion och ska skärpa till mig.
Men som alltid. Det där med gamla hundar och så.

Och så blev det en ca 6 mils tur i dag. Bort mot Väse, upp till Molkom och så hem.
Skönt att bara få köra ur benen lite. Dâ â gôtt dâ. Och totalt denna vecka så har det blivigt lite drygt 47 mil ute. Men nu är det snart slut på distans träningen för i år.

Senast redigerad av en moderator:
Frolicc skrev:
> mmm, någon gång under helgen skall jag cykla
> iallafall!! Har blivit alltför lite av den varan
> på sistone

Jag åker ut på en tur av svettokraktär, runt 11-tiden i morgon. Blir jag ensam (och troligtvis även med sällskap) så är det Bonäsleden som gäller...

Andematt: ajajajaj låter inte bra, var det under en trippel fleischmann från 5:an?

Hmmm, har fortfarande inte fått ihop skogshojen eller pannlampan. Att det ska vara så svårt...

Thomas skrev:
> Andematt: ajajajaj låter inte bra, var det under
> en trippel fleischmann från 5:an?

japp mitt ein doppfel schreibeskrupfkoppel an den rommpa.

>
> Hmmm, har fortfarande inte fått ihop skogshojen
> eller pannlampan. Att det ska vara så svårt...

Det stavas Motivaschoooon!

Hehe jag har fått ihop min nya stigcykel nu iaf. 200 slag bak och fram. :D Fan ved fin den är! Ska försöka ta en bild snart så kanske den dyker upp i AM/FR/DH fråden.

Tillbaka
Topp