[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Hade jag inte råkat få annat att göra hade jag definitivt hängt med er, jordan.. Hmm, nu saknar man de där glassiga mitt-på-dagen-turerna helt plötsligt.

jordan skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag och Miamaria ska ut och cykla racer imorgon.
> Vi samlas 09.30 vid kroppkärrssjön.

Men satan att jag missade detta då. Hade väldigt gärna följt med er två. men vadå. jag ska inte klaga då jag fick en trevligt tur upp mot Molkom sedan över Mölnbacka, deje å så lite runt forshaga å så ner mot karlstad.

Det blev ca 11 mil i dag och knäppte totalt lite drygt 30 utemil, på 4 pass i år.
Men jag måste börja köra lite fortare. Detta går inte om jag ska jaga tid på VR i år.
Men å andra sidan behöver jag ju inte göra det i år. Kommer fler VR tror jag.

Men jag måste kolla upp denna sida bättre så att jag inte missar fler trevliga turer och jag hoppas att er var lika trevlig som min.

MiaMaria skrev:
> Det var ju lite blåsigt idag men min årspremiär
> på racern blev väldigt trevlig. Tror det berodde
> på sällskapet.

Men var inte ni två. Ja menar båda kan väl inte ligga där framme å ta vind eller?

Och trevligt sällskap, det är sällan fel det;)

mtbpremiär för mej idag.Torrare i skogen än jag trodde.Hur kan all snö smälta så snabbt?körde g-klaven och getryggen och blev inte ens blöt!

Hej på er alla.

Tänk vilket väder vi har haft hittills denna vecka. Kunde kanske vara lite varmare på morgonen. Men synd å klaga;)

Det blev ca 10 mil i dag och knäppte totalt lite drygt 40 utemil, på mitt 5:e pass i år.
Snart är 25% av "utemil" målet uppfyllt inför VR. 200 mil minst har jag som mål;)

Men som sagt jag måste börja köra lite fortare. Detta går inte detta om jag ska köra med kompisarna runt Vätten. Dom kommer inte orka vänta på mig, tror jag.

Men å andra sidan behöver jag ju inte köra med dom i år. Kommer fler VR tror jag.
Då kan jag hänga på dom, kanske;) Sub 9-10 verkar så jobbigt ;( tom Sub 12.........

Blir kanske en lite längre tur i morgon. Får se hur det känns i benen. Och kanske blir det upp till Munkfors å hem igen.

29 april 18.00 blir det mtbcykling för kommunanställda.Pröva på med ett 10-tal anmälda.Vore kul om några från Happy följer med och kan ev. låna ut ngn cykel?!Vi träffs vid rackethallen.

Jag var ut efter jobbet idag på en riktigt fin tur.

Jag cyklade mot Dommarringen och väl där kännde jag lukten av nysnickrade teaterkulisser. Jag följde Bözzes två dagar gammla spår som en blodhund över G-klaven och getryggen, i slutet där tappade jag bort doften och cyklade mot Thomas stig som jag tog hemmåt.

Riktigt fin tur och inte så farligt blött som man kan tro.

Skogarna torkar upp fort, det märktes en stor skillnad idag jämfört med förra söndagen. Största skillnaden var dock att jag provade att flyga över styret idag. Marken var torr, full i sten och stubbar och INTE mjuk.

Jag och Miamaria ska bli turledare i Solsta. Vi ska ta hand om dom som är nya eller vill cykla i ett litet behagligare tempo. Vi kommer att göra vår första tur nu på lördag med start kl 10.00 samling kroppkärrssjön. Så skicka dit alla som ni känner som vill prova på att cykla tilsammans. Första turen kommer att gå upp till Forshaga på klarälvsbanan. vi kommer att ligga på ett tempo runt 20-25 km/h.

jordan skrev:
> Jag och Miamaria ska bli turledare i Solsta. Vi
> ska ta hand om dom som är nya eller vill cykla i
> ett litet behagligare tempo. Vi kommer att göra
> vår första tur nu på lördag med start kl 10.00
> samling kroppkärrssjön. Så skicka dit alla som
> ni känner som vill prova på att cykla
> tilsammans. Första turen kommer att gå upp till
> Forshaga på klarälvsbanan. vi kommer att ligga
> på ett tempo runt 20-25 km/h.

Om jag kan ses vi då

Om jag kan så kommer jag oxå att titta förbi. Har ett kalas på kvällen som kan ställa till det en del. Men jag ska försöka. Upp till Forshaga i 20-25, det låter som något för mig på helgen;)

Senast redigerad av en moderator:
Jag kan nog ta och hänga med på lördag. Skall inte köra vårpremiären på söndag då jag tänkte härja runt på motordriven cykel istället.

Skall försöka skifta däck på racern också så den får rastas.

jordan skrev:

Nu kanske jag krånglar till det. Men skulle det gå att starta kl09.00 istället för kl10.00
För min egna del vore det toppen om det gick att starta en timme tidigare.

Men det finns kanske ett mål/syfte med att starta kl 10.00, som jag inte ser. Och då startar vi kl10.00 Ja är inte den som är den;) Det är ju trevligare att starta kl 10 med er, än kl 09 själv.

Och nu är det förhandlat och klart, ja det måste förhandlas lite, så jag kommer om nu inte askmolnet ställer till det för mig;) Å då menar jag att det inte går att cykla ner från Universitet till Kroppkärrssjön/badplatsen. För det är väl vid P-platsen, vid badplatsen vi samlas?

Vi som har beställt Canyon cyklar. Kommer dom vecka 22. Vore det kul att ha en gemensam premiär tur den helgen. Vore kul att cykla runt Glafsfjorden motsols. Alla ni som inte har beställt får gärna hänga med också.

Tyvärr uteblir jag från lördagens tur. Efter förhandlingar med motparten har jag förlorat på teknisk K.O. Kära frun jobbar lördag.

Dessutom kommer lillgrabben börja spela i Man Utd på lördag förmiddagar med början i maj så det ser glest ut för min del med cykeltillfällen. =(

Det är bara att komma. Tycker man det är kul och vill fortsätta vara med, är det väl bra att bli medlem.

Andematt redan börja spela med Man U inte illa.

Solstaträning alltså... hmm

Är det verkligen okej att skriva om sånt på ett happyforum? Eller var det på deras forum man inte fick va happy? =)

Jag dyker upp på lördag... i happytröja såklart!

Den kortärmade happykondomen får allt vänta lite då det är helt omöjligt att få in något under den. Min långärmade som jag som tur var beställde i en storlek större borde dock funka. =)

Är det någon som har lust att hänga med ut på en sväng ikväll? Cirkus vid 18:00 och vi kör i kanske 1,5 -2 timmar. Tänkte köra runt lite på I2, eller kanske över till Skutberget eller varför inte bonäsleden?

Hej Frolicc,

Väldigt sugen på en tur, men kan inte i kväll. Skriv en rapport om status på Bonäsleden om du tar den, är spekulant på en premiärtur där i morgon eller till helgen.

Frolicc skrev:
> Den kortärmade happykondomen får allt vänta
> lite då det är helt omöjligt att få in något
> under den. Min långärmade som jag som tur var
> beställde i en storlek större borde dock funka.
> =)
>
> Är det någon som har lust att hänga med ut på
> en sväng ikväll? Cirkus vid 18:00 och vi kör i
> kanske 1,5 -2 timmar. Tänkte köra runt lite på
> I2, eller kanske över till Skutberget eller
> varför inte bonäsleden?

jordan skrev:

Hej Jordan.

En stilla undran, är det ok att cykla på MTB, under förutsättning att man klarar av att hålla 20-25km/h tempot, eller är det enkom LVG, som gäller. Inte för att jag någonsin kan tänka mig att köra på en MTB, utan för att en annan ev kan tänka sig att göra det, om det är ok.

Och en sak till. Jag har noterat att info om detta har kommit ut på några andra forum och där tiden 10.00 är angiven. Och då tycker jag för att minimera risken för missförstånd mm. att mitt "förslag" om att starta Kl 09.00 utgår. Jag tror att det blir lättast så.

Kl 10.00 vid P-platsen, blir bättre än bra;) Å hoppas att vädret blir som det ser ut att bli.
En stor fet Sol;)

Jag behöver uppgradera min gamla racer för att ev. följa med på någon landsvägstur, behöver nya pedaler. Vill kunna använda mina skor med SPD och är intresserad av begagnade pedaler. Någon som har ett par för mycket?

"29 april 18.00 blir det mtbcykling för kommunanställda.Pröva på med ett 10-tal anmälda.Vore kul om några från Happy följer med och kan ev. låna ut ngn cykel?!Vi träffs vid rackethallen."

låter som en lagom årets skogspremiär för mig :)

är det någon av er andra som har för avsikt att köra någon deltävling i värmlandsserien MTB? eller har ni konverterat till räjser allihop? ;) Riktigt kul förra året så jag är sugen på att köra några av tävlingarna i år också.

Programmet för Värmlandsserien 2010 MTB spikades enligt nedan:

Vecka 18, 4/5 – Kristinehamn

Vecka 20, 18/5 – Filipstad

Vecka 22, 1/6 – Forshaga

Vecka 32, 10/8 – Karlskoga

Vecka 34, 24/8 – VAKANT

Vecka 36, 7/9– Arvika, tillika DM

Eklund, jag har ett par shimano M515, välanvända men funkar jättebra. bytte pga uppgradering, du kan få dom om du vill.

Jomensåatt, torsdag blir suvveränt! Spikat!

Jag tar med en Fullers golden pride, en Leffe Brun samt en Coopers Best extra stout. :)

Kartmaterial? Jag har nån karta över Sanna, eller delar av Sanna iaf. Tar med den ock.

Dagens ros till Bosse som tappert släpade hem mig från I2 skogen trots grusvägar och uppförsbackar.

Säg INTE "Kedjebrott, nää sånt händer ju aldrig" i början av en tur!

Hej på er alla.

Men vad är nu detta då. Snö! En jädrans massa snö som dinglar ner på mina fina asfaltsvägar.
Ska det vara så? Nej det ska det inte.

Ja ja. Någon som ska med på en lung och fin tur på ca 7-7.5 mil. Kör kl 0900 från Universitetet och sedan upp mot Molkom, sedan över Mölnbacka och därefter Klarälvsbanan ner till Karlstad.

Men visst fan tar det emot när man tittar ut;(

Tillbaka
Topp