[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

bozz skrev:
-------------------------------------------------------
> ok jomensååååå och andra ska vi försöka
> idag? Kroppkärr 18.00? MTB

Ja kommer...men det blir lugn körning va?

remz skrev:
> bozz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > ok jomensååååå och andra ska vi försöka
> > idag? Kroppkärr 18.00? MTB
>
> Ja kommer...men det blir lugn körning va?

Om ni cyklar asfalt kan jag också komma, tror jag;)
Sen överväger jag att ta en lite längre tur i morgon typ >15 kanske tom 19 mil.
Någon som ska med på en lugn och fin tur upp till Munkfors och lite till i morgon.
Snitta 25 är tanken.

Verkar som om min tjänsteresa är flyttad till Torsdag. Det blir alltså lagtempo med solsta för mig på onsdag, någon som vill hänga på trots allt? Pebben? Om du fixar 19 mil måste det väl gå med 9?

Jag kommer ikväll, möjligt att jag hänger på dig också pebben (ska kanske vara flytthjälp men vet inte än).

När hade du tänkt åka och från var isf?

Tackar! Cykeln är riktigt potent. Lite inkörning så blir det nog ännu bättre. Och Frolicc...det där med o vända styrstamen får nog vänta. I jämförelse med sittställningen på min gamla cykel så är den här redan ett par hundra gånger räjsigare. Eller ett par tusen kanske.

Frolicc skrev:
> Verkar som om min tjänsteresa är flyttad till
> Torsdag. Det blir alltså lagtempo med solsta för
> mig på onsdag, någon som vill hänga på trots
> allt? Pebben? Om du fixar 19 mil måste det väl
> gå med 9?

Ja men att finåka 19 mil i 25, är en sak. Kör 9 mil, med snitt >30, det är något helt annat det;)

Alce.

Kl 0800. Från Korset sommarvägen/Edsgatan. Kan det vara något.

Vallen upp till Munkfors och där ett litet vägval. Över Sutterhöjden eller runt, dvs upp till Uddeholm: för att Sedan köra ner över Älvsbacka och Molkom.

Herr Trangärd.

Vi ska inta säga något till MM om denna fina cykel, på lördagscyklingen. Men håll den gömd;7)

Senast redigerad av en moderator:
Alces skrev:
> Pebben: Det låter bra, det är utanför nån
> slags anläggning med massa paraboler du menar?

Japp. Vid parabolhuset. Jag kommer uppifrån universitetet, på sommargatan, kl 07.55 ;7)
Någon mer som ska med och finåka i morgon, någon?

Tänkte försöka råda bot på knaket från sadelstolpen på racern. Har köpt någon snitsig antislide pasta att kleta på sadelstolpen som tydligen skall vara the grej. Hur hårt vågar man dra åt en sadelstolpsklämma som greppar om kolfiber? Jag har momentnyckel.

Föresten, den som rent spontant kan laga en lockout på en Manitou R7 får gärna komma förbi Pihlgrensgatan. Det finns gott om kaffe, kakor och vad helst som kan önskas. Solsta förmedlar i princip inte servicen längre då det förra året tog 3 månader för att gaffeln skulle materalisera sig.

Frolicc: Jag tror att Manitou brukar ha helt OK servicemanualer att följa. Är säkert inga problem att fixa, säkert bara för lite olja i höger innerben. (fast jag har ingen koll på hur just Manitou ser ut innuti)

Aj då, det låter inte alls bra. Jag hoppas på snabb läkning.

Som drottning av vurpa sitter jag just nu och ber en tacksamhetsbön över att aldrig gått värre än det gjort för mig.

Alces skrev:
> bozz,
> http://cyclecomponents.se/1/sv/artiklar/shimano-xt
> -cs-m770-kassett.html
> en sån ska du ha, tyvärr är den slut. Jag är
> inte hemma nu, men jag kan kolla senare vart vi
> får tag på en bäst
>
>
> Pebben, Det blev visst flytthjälp imorgon ändå
> fick jag just veta, så jag kan inte =(

Det var ju synd det. Men då kanske det blir en annan gång istället.
Flytta på;7)

Frolicc skrev:
> Tänkte försöka råda bot på knaket från
> sadelstolpen på racern. Har köpt någon snitsig
> antislide pasta att kleta på sadelstolpen som
> tydligen skall vara the grej. Hur hårt vågar man
> dra åt en sadelstolpsklämma som greppar om
> kolfiber? Jag har momentnyckel.

Brukar stå på klämman. Min säger 4-5 Nm, funkar nog med lite mer också.
Men knaket beror nog inte på själva åtdragningen. Med pasta borde du klara dig med lite mindre moment än du använde utan - utan att stolpen glider.

Hejsan Hopsan…

Jag är på benen…
Knäna är som 70- tal tapet…
Stora fina blommor…
Hakan blev det fyra styngen ’’bara’’…

Det var allt från en omplåstrad…
Tobias ’’Biaz’’ Jonsson

Hej mina vänner.

Det bidde inget långpass i dag. Vad bidde det då då? Jo ett snabbdistans pass, i stället.

Men jag vill utfärda en liten varning om "lagning av väg" eller vad man nu ska kalla det.

Någon har lagat vägen som går öster om och parallellt med 63, i höjd med N Forsum, med oljegrus.

Bitvis är vägen inte alls bra att cykla på söder ut mot Alsters ka och vidare ner mot Karlstad/KRP.
Man bör vara speciellt uppmärksam när man kommer till brom över alster ån vid Gunnerud.
Den är inte så kul att cykla över nu.

Bilagor

• 006.JPG
    006.JPG
    41.3 KB · Besök: 30
Fick en spricka i ramen under senaste rundan med bozz och biaz, nån som vet nåt bra(!) ställe där dom svetsar aluminium?
Var till svets och smide och skulle få gaffelröret förlängt i våras, men det gick av på första rundan så dit vill jag inte gå iaf.

Oj, blev lite sen. bl.a. en otäck trafikolycka med köer vid avfarten från E18. Byter om nu och hastar mot Hammarmacken, hoppas du är kvar när jag kommer, Biaz (hittade inget telefonnummer till dig...)

Ingen cykling för mig igår, heller.. Men snart så. Lämnade in avhandlingen till tryckeriet idag. Inte helt klar iof, men ett steg närmare. Men gårdagskvällen bjöd på en mycket bra teaterföreställning. Elling var väl duktig, men snacka om att den coole jeans-jacke-killen som hängde vid korvkiosken lyfte hela föreställningen!

Nån som ska köra Metsos jubileumsracerlopp, 29 maj?

HannaK skrev:

Elling var väl duktig, men
> snacka om att den coole jeans-jacke-killen som
> hängde vid korvkiosken lyfte hela
> föreställningen!

:)
Precis som Elling säger senare i föreställningen är det statisterna som verkligen utsätter sig för något.

HannaK skrev:

> Nån som ska köra Metsos jubileumsracerlopp, 29 maj?

Vad är detta för ett lopp. Är det LVG eller?

Premiären avklarad.!Toppentur idag på Bonäsleden, visst var det lite vått, Jordan, men torrare är många sommardagar. Jag kom hem torrskodd och en tjusning med Bonäs är ju det fuktiga. Nytt, lite bredare bakdäck gjorde susen, vilket grepp! Det enda som inte var på topp var motorn, behöver nog trimmas in några gånger...

Metsos jubileumsracerlopp, 29 maj.

Ja detta ska jag nog köra. Sen är frågan bara vad det blir. Kort och lite snabbare eller lite längre och lite långsammare. Men hur som, så blir ett bra avstamp inför onsdagens lilla resa.
Då ska jag ner till "Medligahavet" i 14 dagar. Sen kanske det inte är den bästa uppladdningen inför VR, då jag kommer hem onsdagen innan VR. Men så kan det gå;) Aldrig får man vara riktigt glad;)

Och jag fnular på hur jag ska göra i dag. Långt och lite långsammare eller kort och lite snabbare? Dessa val hela tiden.

Har fortfarande min skogspremiär för året kvar att njuta av. Lvg har det blivit, men bara en knapp handfull rundor. Fantastiskt, tror jag närmar mig tio körda mil utomhus i år! Och jag som skulle köra mer än någonsin var det planerat.. Jisses.

Är det någon mer Happyit som skall vara med på cykelorienteringen på I2 ikväll?

Start vid våxnäshallen mellan 18-19
Startavgift 50kr, hyra av sportidentpinne 20kr
banlängd, 10 eller 15km
Kartställ finns ett par för utlåning
Det är några killar från TYR som arrangerar.

det är ju hemmabana så det borde inte vara så svårt ;)

Det är inte så svårt! Ganska enkel orientering jämfört med vanlig orientering!

Svårigheten blir att välja den snabbaste vägen/stigen till varje kontroll.

Jag tycker alla borde testa och vara med och skapa en rolig grej som kanske kan bli en återkommande varje år.

Kom till Wåxnäs-hallen klockan 18.00-19.00 och testa mountainbike med ytterligare en dimension!

Det finns utövare på alla nivåer anmälda. Duktiga rutinerade och nybörjare med både mountainbike och orientering!

Ses ikväll!!

Efter solstas pass i onsdag har jag ont i halsen men om jag hinner från jobbet i tid kan jag dyka upp och rulla med i lugnt tempo.

Även jag räknar med att cykla orientering i kväll. Lite Ågren för det, det var längesedan jag orienterade och inte har det blivit speciellt mycket mtb under våren. Men när nu tillfälle ges..

Lycka till ikväll allihopa som ska MTBO. Vill ni köra landsväg i lungt tempo Max 25 km/h kommer ni till kroppskärrssjöns parkering imorgon senast kl 10.

Pebben skrev:
> Vilka cyklar i morgon då? kl 1000 från "sjön".
> Jag är allt lite sugen på det iallafall.

De två råsnygga och trevliga turledarna cyklar i alla fall imorgon. Förhoppningsvis dyker ett glatt och härligt gäng upp.

Tillbaka
Topp