[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)
Skilgannon skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Har varit i Åre i veckan och kikat på Haglöfs
> Åre Extreme Challenge, hade ju funderingar på
> att ställa upp i duo-tävlingen men min kompanjon
> och jag tog beslutet att inte köra pga av
> forspaddlingen. Men nästa år blir det av.
> Träningen inför detta började idag. Tror också
> att jag såg Olof Solberg däruppe, både i
> starten, och i målet, tyckte att de sa hans namn
> i högtalarna. Grattis i så fall.
Självklart var jag där. Forsen var vildare än någonsin :) gick galant på träningsrundorna men på tävlingen blev jag trängd strax efter ingången till forsen och slog runt. Klarade dock resten utan bad trots en smal och rank kajak. Löpsträckan var lika tung och jävlig som vanligt ;) utan konstigheter. Cyklingen däremot var inte att leka med, blötare och mer sugande vägar får man leta länge efter.
Spurtade iaf in på en 19:e plats i Herr SOLO av 153 anmälda.
Kan verkligen rekommendera dig att vara med! forsen är inte så svår som den ser ut, och vad gör det förresten om man trillar i? det är ju bara att simma in till kanten och hoppa i kajaken igen ;)
-------------------------------------------------------
>
> Har varit i Åre i veckan och kikat på Haglöfs
> Åre Extreme Challenge, hade ju funderingar på
> att ställa upp i duo-tävlingen men min kompanjon
> och jag tog beslutet att inte köra pga av
> forspaddlingen. Men nästa år blir det av.
> Träningen inför detta började idag. Tror också
> att jag såg Olof Solberg däruppe, både i
> starten, och i målet, tyckte att de sa hans namn
> i högtalarna. Grattis i så fall.
Självklart var jag där. Forsen var vildare än någonsin :) gick galant på träningsrundorna men på tävlingen blev jag trängd strax efter ingången till forsen och slog runt. Klarade dock resten utan bad trots en smal och rank kajak. Löpsträckan var lika tung och jävlig som vanligt ;) utan konstigheter. Cyklingen däremot var inte att leka med, blötare och mer sugande vägar får man leta länge efter.
Spurtade iaf in på en 19:e plats i Herr SOLO av 153 anmälda.
Kan verkligen rekommendera dig att vara med! forsen är inte så svår som den ser ut, och vad gör det förresten om man trillar i? det är ju bara att simma in till kanten och hoppa i kajaken igen ;)