[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Hej!

Har precis börjat cykla mtb efter ett uppehåll på 5-6 år. Ni på den här strängen verkar ha björnkoll på bra turer i Karlstadtrakten. Cyklar en del på I2-området och körde vandringsleden till Kil för ett par dagar sedan (tyckte det var aningen för mycket bärande) och har kört en del på skutberget. Vad kan ni rekommendera? Planerar att köra Finnmarksturen så lite motlut vore inte fel...

Tacksam för tips
Hälsningar
Per

Jag har minne som en guldfisk så jag hänger bara på resten av folket.

Gamla vårridesträckan eller Familjen trangärd långkörare(på förra sidan i tråden) är ju inte helt fel om man vill köra långt.

Är det någon som är sugen på att sambeställa från CRC? Har lite småsaker jag skulle behöva.

Jag är nog sugen på långa sträckan, beror iförsig på hur resten av folket gör.

Kommer med all sannolikhet att köra Abbas under båda dagarna till helgen. Någon mer som skall med och köra?

Långa sträckan är väl det som gäller. Jag åker till kusten några dagar idag så jag kan inte vara med imorn på fartleken. Jag är dock tillbaka på torsdag och redo att köra lördagsträningen och söndagsträningen.

Det vore riktigt kul om vi kunde bli ett gäng som körde i arvika.

jag åker till kusten idag men kommer hem på fredag troligtvis.Blir väl abbas på lördag och utmaningen och glafsfjorden senare

Å fan, var inne på hemsidan och läste och fattade inte riktigt hur de menade. =) Utgick självklart från att det var två dagar som vanligt.

Ja jag vet inte om jag kommer. För hur kul är det att ligga sist och tugga grus hela tiden? Men visst, någon måste ju ligga sist;7) kanske ska komma då. Ja vi får allt se.

jordan skrev:
-------------------------------------------------------
> Yr säger 24 gader och sol imorgon kväll.

En badenbaden kanske skulle sitta fint i morgon kväll då.

MiaMaria skrev:
> Jag kan ta lite av sistaplatsen imöra.

Nähäru den där går jag inte på en gång till, inte den gubben en gång till inte:-)

bellebue skrev:
> Har åkt bil runt vättern idag, är superladdad
> att cykla lika fort imorgon =)

Latmask!

Det verkade vara så lite intresse för sambeställning så jag köpte samma grej från CC. Det skiljde bara några tior i pris.

Jag skulle kunna haka på med ett set belägg till corratechen, ligger på dryga 10 pund. Annars finns allt som kan behövas som lagervaror i mackans garage. =)

Hej!
Jag ska göra en beställning till bike-mailorder.de , en seat post. Finns det någon annan som vill beställa något (i Karlstad) Finns det någon annan som behöver något och vill dela på frakten?

J.J. / Luke

Det kostar 15 Euro per order som jag tror täckar upp tills 4 kilo men inte onormala packet som kostar förstås mer. Vad funderar du på att köpa?

Detective =) Jag köpte till min Hardtail:
1 Cane Creek - Reduzierhülse Sattelrohr für 27, 7,50 €
1 Avid - Ball Bearing 7 MTB mechanische Disc 20 49,90 €
1 Sigma Sport - BC 1009 Topline Radcomputer 15,49 €
1 Reifen 26 - Schwalbe Nobby Nic Evo - Drahtrei 17,45 €
1 Reifen 26 - Schwalbe Nobby Nic Evo - Drahtrei 17,45 €

plus 15 Euro frakt.

Vill köpa en KPS 850 air suspension, telescope (kontorsstol typ :) seat post for 49.99 €

Jag var rätt så nöjd med priserna. Vet du vart jag kan annars hitta KPS:n billigare eller att samordna med någon annan?

Vad har CRC för site?

På www.chainreactioncycles.com kostar ett par Avid Juicy 5 hydrauliska skivbromsar bara 630 kr. Jag skulle absout rekomendera dem över ett par mekaniska. De kostar inte mycket mer på bike-mailorder.

Plus att man på CRC förstår vad de säger. Vill inte upprepa mitt misstag att ringa till vilhelmina tidning och presentera mig på tyska =)

Den här höjen kommer att hållas till mekaniska skivbroms då tänken var att hålla den igång ett år till som min primary.

Jag trodde att det var onsdagar,,,? Ska ni ut ikväll också eller bara ikväll?

Jag ska köra Finnmarksturen förresten - Tänkte kanske göra detta i samband med att samla pengar till någon välgörenhet också. Någon annan som är sugen?

JollyJumper skrev:

> Vad har CRC för site?

http://www.chainreactioncycles.com/

> Idag är det fartlek på Hammarö med Racer. samling Hammarmacken kl 18.00.

Jordan. Och var ligger den där macken då? OM man nu kulle ta sig dit ändå.

Följ cykel vägen som går vid hammaröleden. Det ska vara skyltat klarälvsbanan mörudden om du åker cykelbanan. Annars vid den stora rondellen som ligger vid Coop ta vänster. Vid nästa rondell är du framme.

Å ikväll är det Happyride med samling vid rackethallen som vanligt. Genrep och cykelbesikning så allt funkar inför helgen. =)

Crazy Americans don´t mind to ride with only a front brake ;) but the question is if the others mind... ??

Ingen som har en gammal mek ok (som funkar) ??

Kl 18:00

Vad jag vet är det bara jordan som kör med mekaniska. Prisskillnaden är ytterst liten mellan mekaniska och hydrauliska där hydrauliska vinner prisvärdheten. Om man nu inte har speciella skäl såsom landsvägsreglage eller om man skall ut på cykling i ödemarken. Där det är bra att kunna laga allt på cykeln med tejp eller ett gem.

Exakt, och jag gillar att vara ute i besvärliga terräng och det är bra att veta att under normala omständigheter jag kan laga den, som sagt, med tejp. :) and spit, and a few cuss-words :)

Samtidigt så kräver hydrauliska betydligt mindre service, de behöver "aldrig" justeras. Om man skall ta ödemark som argument kräver det nog att man sysslar med "stellancykling" (Korsa mellanöstern/afrika/"sätt in valfri ödemark" solo med cykel och tält som enda sällskap.)

Det är oftare som avslitna växelöron/bakväxlar´/vajrar tvingar en till stopp än skador på bromsarna. Har hänt mig en gång då min cykel bestämmde sig för att lägga sig ned och attackera en stor sten på marken, stenen vann och slog sönder hantagsfästet i huvudcylindern. Under samma period har jag slaktat tre växelöron, två bakväxlar samt kört av två kedjor.

Men visst, köp mekaniska om du nu vill det =) Men det är inte rätt...

JollyJumper skrev:
> Crazy Americans don´t mind to ride with only a
> front brake ;) but the question is if the others
> mind... ??
>
> Ingen som har en gammal mek ok (som funkar) ??
>
> Kl 18:00

shimano_st_m585_07_m.jpg ht=252

Jag har ett par Shimano Denore LX STI – Hydrauliska skivbroms …
STI-reglageset skivbroms… Bak och fram…
Har används par mil bara… Samlat dam i par år bara…

Allvarligt så finns det i princip inga argument alls för att inte köra hydrauliskt.

Nästan samma pris, otroligt mycket bättre känsla, bättre pålitlighet, enklare att handha, kraftigare bromsverkan mm.

Jag måste absolut hålla med Hundmat: Men visst, köp mekaniska om du nu vill det =) Men det är inte rätt...

Tillbaka
Topp