Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
jordan skrev:
-------------------------------------------------------
> Förra veckans cykling.
>
> Tid
> 13:31:44 h:m:s
> Distans
> 367.15 km
>
> Allt enligt Garmin edge 500.
Såg väl trevligt ut det där Peter!
Här kommer mina siffror för förra månadens cykling.
Nu åker jag till Falun för att cykla ett motionslopp som går över 5 etapper. Längsta etappen är på lördag 168 km. Men vi börjar med en på 130 km imorgon.
Tänkte jag måste få lite motivation att ta mig upp i sadeln igen men det behöver ske lite lugnt, typ en timme i rehabfart. Det kanske inte går ihop med nån fartlek direkt. Finväder idag och regnprognos i morgon kväll... Åh dessa beslut.
Då var gaffeln hämtad och identifierad, lite googlande gav förslaget Manitou Black någonstans mellan 02-06.
Är det någon som har möjlighet att komma med lite tips och hjälp? Jomensåatt kanske? Trevligt sällskap och någon form av bonus utlovas vid lyckat resultat eller som tröst om det inte funkar att laga.
Första etappen av 5 avklarad. 130 km stod på programmet idag. Kände redan imorse att det skulle bli en tung dag. Efter ca 3 mil så kom Baggebo backen som är ca 1,5 km lång men det lutar minst 14% som mest. Så det var ingen lätt match för mina 93 kg att ta sig upp för den backen. Efter den körde jag själv ett bra tag innan jag fick sällskap. Vi depån efter ca 7 mil tog jag följe med ett större gäng. Det gick bra tills bara hade en mil kvar då kom det några riktiga motlut som mina ben inte orkade med. Men är rätt nöjd ändå 31,6 i snitt och nästa 1000 höjdmeter. Imorgon är det bara 90 km skönt. Ikväll ska ja se på velodrom cykling dom ska försöka sätta banrekord på 200 m.
Medan ni andra har lekt ute i älven och på hammarö har jag latat mig i mina föräldrars sommarstuga och rekat stigar eller snarare fina grusvägar.
För bra länge sedan talades det om en happyytorsbyride och varför inte göra slag i saken?? Åka upp till en fin röd stuga på lördag morgon, köra runt 8mil i närområdet. Ta några öl och en grill för att vakna utviulade dagen efter, ta bilen ned till Torsby och köra Abbas 10 milatur med stopp för lunch på Abbas Camping.
Det skulle bli en fruktansvärt hård (med skojsig) "happysvettowolfride". Stugan har sängplatser för totalt 8 pers om några drar med sig täcken å sånt. Sen finns golvyta för säkert lika många till med marginal. Beräknat genomförande (om intresse) i slutet av september innan stugan stängs för säsongen.
Denna väg tog jag, men då körde jag bort mig och fick ta samma väg tillbaks som jag kom varför platten och berget i mitten är mkt symetriskt. Jag fick även gå upp för en backe där vägen löstes upp i täta snår, dessutom besökte jag ett elstängsel och en taggtråd. Vägvalet kan behöva viss revidering.
Sammantaget blir det kanske 5-10% singletrack, 50% mindre privat grusväg och resten officell grusväg/mindre landväg.
Frolicc: Låter ju trevligt måste jag säga. Om det bara inte krockar med något annat så är jag väldigt intresserad om det finns plats för någon som är ny i gänget som jag.
Hade det inte varit för "svetto" i "happysvettowolfride" hade jag nog övervägt att försöka hänga med. Men med min aktuella fysiska förmåga och sadelvana i år kommer jag nog ha mer glädje av att vara kvar hemma är jag rädd.
Gjorde mitt första gym-pass på måååååååååånga år i går eftermiddag. Tror det var 2001 jag senast försökte vara seriös med tyngder. Tror det är världens bästa Bosses förtjänst sen han för ett tag sedan kläckte ur sig "det var när jag såg ut som du gör som jag tog tag i träningen".
Tack, Bosse (tror jag..)! =)
jordan skrev:
> Du kan väl följa med som service "gubbe" och
> dricka öl på kvällen!!!!
Det är helt klart ett alternativ om kära frun inte ska jobba den helgen. Behövs chaufför för langning och eller hämtning av folk o cyklar långt bort? Kock med färdig rykande kryddig pasta efter era strapatser?
Dagens 90 km kändes lite bättre. Visserligen trött i kroppen men rätt ok ändå. Inga riktiga backar dom första milen. Så jag hängde med i klungan. Innan depån släppte jag klungan för att ta ett lugnare tempo. Sista milen var en mardröm. Många backar på en 12% för att som avslutning åka mördarbacken i lugnet. Den hade ett ställe där min gps visade 18%. Idag hade vi besök av Roberto Vacchi som var med och körde. Även om jag är seg är det sjukt kul att åka i klungan när det går i mer än 50Km/h.
Då är stugan "preliminärbokad" till sista helgen i September, alltså 25-26 sep. Hoppas det passar så många som möjligt. Startar en separat tråd när vi börjar närma oss så vi kan organisera bilar, grill och luftmadrasser.
Preliminärt skall dessa nissar med.
Frolicc
Trangärd 1 + 2
Skilgannon
Jordan
Biaz
Andematt?
Lördag: Avresa från Karlstad snuskigt tidigt. Framme så vi kan börja cykla vid 9-10. Vi härjar runt en stund för att vid en racklig kulturminnesmärkt brädhög käka medhavd lunch. Har beställt en GPS så förhoppningsvis kommer det bli lite bättre rutt än vid förra försöket.
Söndag: Efter frukost packar vi bilen och far ned till Torsby där vi hoppar på Abbas tio milare. Lunch hos familjen Abba i mitten.
Tänk på att det är rätt få stigar i området som är cyklingsbara. Mkt av sträckningen kommer att gå längs (visserligen vackra) grusvägar. Ett vettigt rullsnitt är nog 15 km/h. På dag1 är vi egentligen aldrig speciellt långt borta utan möjlighet finns att korta turen om behov skulle finnas. På dag 2 måste vi nog härda ut =)
Tack för hälsningen Bozz och jag saknar er alla förstås. Spikar just nu ihop vårt "cykelgarage" där det ska finnas många cyklar förstås. Får försöka haka på någon happytur innan vintern. Återkommer till cyklingens värld år 2011.....
Dags etapp gick ok. Hamnade i den stora andra klungan. Även idag fanns det några backar. 32,4 km/h med masterstart i 5 km. Ja nu är det bara att vila och äta. Imorgon står 168 km på programmet.
Är det någon som har en dubbelsäng över som kan byta ägare för en billing penning? Allra helst en 2*80cm, enbart madrasser med ben för att det skall bli så lite "extramått" som möjligt. Äldre utseende inget hinder... snarare fördel =)
Det är dåligt intresse kring stadens konung... hrmm. Skärpning!
Hej!
Är det någon som har en extra gaffel som funkar bra som inte behövas? Jag köpte en ny Radon Ram (qlt litening)och det visar sig ha en lång styr näcke (column) då min gaffel är för kort. Det verkar som jag behöver ca. 20 cm längd på gaffeln.
Det här inköp av ramen var inte riktigt planerat... då vill jag helst inte köpa en ny gaffel just nu..
Frolicc skrev:
> Är det någon som har en dubbelsäng över som
> kan byta ägare för en billing penning? Allra
> helst en 2*80cm, enbart madrasser med ben för att
> det skall bli så lite "extramått" som möjligt.
> Äldre utseende inget hinder... snarare fördel
> =)
>
> Det är dåligt intresse kring stadens konung...
> hrmm. Skärpning!
Handla på Solareturen!
Jag har inte anmält intresse men borde nog göra det.
JollyJumper skrev:
> Hej!
> Är det någon som har en extra gaffel som funkar
> bra som inte behövas?
Jag har en RST Gila (tråkig elastomerdämpare) som ligger på hyllan. Har inte kommit på nånting att använda den till ännu. Inte omöjligt att den inte är kapad för kort för dig. Du kan ju testa..
Fick en antydan till positivt svar från CC idag, de ska ordna fram en ny ram till mig (hoppas att det innebär reklamation...?), men det tar åtm. 3 veckor innan jag får cykeln...
Jag kommer inte att köra kl 0900 imorgon men om det är någon som är intresserad av en tur på eftermiddagen imorn så kommer jag och en kille till att köra en sväng. 6-8 mil kanske eller nåt sånt.
Jag hörde om någon som fick kramp i benet av att paddla.... kan det vara en krampepidemi på gång?
Framsidorna på mina lår känns väldigt mystiska när jag går nerför trappor idag. Kan ha att göra med att löpträningen legat på noll den senaste månaden och det blev nog ganska många kilometer igår.
Kramp är det nya modet. Jag är äntligen "inne"!
Yey!
Tänkte kanske kört en liten runda igår kväll men jag hamnade på bryggan med två grabbar, några metspön och en burk maskar istället.. Rätt mysigt det oxå.
Första dagen efter semestern, första dagen på det nya jobbet. 0615 ringde klockan imorse, okristligt tidigt, tyckte nästan det var mörkt ute. Snart lunch och jag är helt slut, arbetstempot är helt borta efter 8 veckors ledighet. Behöver nog en fjärde kopp kaffe om jag ska överleva till lunchen.