[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Är det någon som fortfarande har semester och vill köra en långride imorgon görmiddag? Tänkte mig ca 4-5 timmar. Skall försöka lägga mestadels stigar så långt det går...

Ähh, piss. Går inte att lagra så långa rutter i min forerrunner. Vill ha min nya GPS NU!!!!

Omformulerar min ovanstående fråga... någon med en GPS som vill följa med imorgon?

frollic -jag vet en tjej som skulle vart med på lördag men hennes kompis blev sjuk..om du vill ha nån att tävla med.Jag tänker oxå på Linda Aronsson?

[OT]
Är det någon som har ett par gamla datorer över? Jag hade påhälsning av herr Åska (och herr Översvämning) i fredags och skulle behöva få igång ett fungerande kontor igen så fort som möjligt.

Jag har en gammal HP laptop som skärmen inte fungerar på, men datorn går bra kopplat till min tv. Jag har funderat på att bli av med den faktiskt..

Hej!
En kollega som är duktig landsväg cyklist funderar på att bli en "jedi knight", dvs köpa mountainbike. I första hand kanske man vill testa med en begagnade i bra skick, hardtail antar jag. Någon som har något bra att sälja? Han är som sagt en duktig cyklist redan och väger kanske 70-75 kilo skulle jag gissa.

Hör gärna av er.

Tyvärr blir det ingen fartlek för mig, har alldeles för mycket att sätta mig in i på mitt nya jobb. Blir nog bara en kort löptur istället

Jag hoppar över fartleken idag och följer Skilgannons exempel och tar en löptur istället. Har redan cyklat en liten tur idag och känner mig lite småseg i låren.

Senast redigerad av en moderator:
Vi har ändrat eftersom det är roligare att åka i större grupp och dom åkte samtidigt som oss. Så det är skoghalls CK klubbstuga vid det som tidigare hette riksågverksskolan. Tyvärr kan jag inte vara med men alla ni som kan åk dit.

Efter att ha sett velodromen i Falun så Ska jag åka dit och gå grundkursen. Det blir någon gång innan jul. Troligen i slutet av oktober. Häng med du också.
Läs mer här yaarena.se

Någon som har tänkt åka glafsfjorden? Om vilken distans? Har inte riktigt bestämt om jag ska åka. Känner mig lite krasslig efter veckan i Falun och den här veckan har jag börjat (redan gjort lite drygt 24 timmar på två dar) jobba. Sedan är det ju Winnerbäck på fredag också.

Vi samordnar velodromen för alla som vill testa.
Herr eller Fru Trangärd?

Alla ni som vill planera in en väldigt kul cykeltävling. Skriv in den 2-6/8 2011. Mer info kommer. Nu vet ni iallafall när ni ska ha semester.

KONAmi skrev:
-------------------------------------------------------
> Är datum för stadens konung spikat?
Tyvärr..

> om det blir
> den 12:e kan jag vara med, och det vill jag gärna
> :)
+1

jordan skrev:
> Vi samordnar velodromen för alla som vill testa.
>
> Herr eller Fru Trangärd?
>
> Alla ni som vill planera in en väldigt kul
> cykeltävling. Skriv in den 2-6/8 2011. Mer info
> kommer. Nu vet ni iallafall när ni ska ha
> semester.

Och för de som inte redan vet så kan det vara en fördel att vara medlem i CK.SE, om man ska köra där.

"För guldmedlemmar på Cykelklubben.se ingår alltid fri hyra av bancyklar."

http://www.cykelklubben.se/cykelklubben/om/benefits.asp

http://www.yaarena.se/808.php

jordan skrev:
> Någon som har tänkt åka glafsfjorden? Om vilken
> distans? Har inte riktigt bestämt om jag ska
> åka. Känner mig lite krasslig efter veckan i
> Falun och den här veckan har jag börjat (redan
> gjort lite drygt 24 timmar på två dar) jobba.
> Sedan är det ju Winnerbäck på fredag också.

jag hade väl tänkt mig köra den långa om det blir lite fler folk som åker med.

Kan också tänka mig att köra i kristinehamn om det är någon annan som är sugen på det och inte har någon att köra med.

hur är det med happyridestatusen ikväll?

Jag tänker åk upp till Arvika i helgen och köra långa varvet runt Glafsfjorden.
Å andra sidan hade jag tänkt vara med på Happyriden idag men det vart inte så.

Tänkte jag skulle slippa Happyfolk igår kväll och smet iväg till Orrleken på familjekväll (utan mobilen), men icke! Först kommer bozz invinglande och snackar med varenda kotte. Sen dyker Trangärds upp på säkert avstånd. Slapp snacka med er iaf och för att göra plågan än värre ser jag farbror hundmat himself Frolicc nere i kanotstället mot slutet av kvällen.

Tur att mina grabbar vann 1:a och 2:a pris i tipspromenaden så jag hade något kul att tänka på när vi gick hem..

Håll er i skogen för böfvelen!

Nu har jag äntligen tagit tummen ur och beställt en ny hoj efter typ 4 års frånvaro. Verkar som om några av er bor på Orrholmen, kul. Ingen som kan tänka sig att inviga mig i Kd-gänget och dra med mig ut någon gång när cykeln anländer från Tyskland?

For the record:
overzealous som troende ensam rättsägare... ...eller kanske gick upp på fel sidan imorse
rocketbikejumpwater.jpg ht=343

Vilken typ skriver inlägg 06:57 :P

JollyJumper skrev:
...
> Vilken typ skriver inlägg 06:57 :P

Sitter man ensam och käkar fruklost när resten av familjen har sovmorgon måste man väl roa sig på något sätt och vad är då bättre än att leka lite på happy? =)

ahhh - därför latt du så sur.... Chin up Buckeroo - The song of the whipperwill will keep you company :)

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

My dear JJ friend.. In Sviden vi hävv watt vi kallar ironi. But the internet klarar inte that.. Neither does the yankees as it seems. ;o)

det var kul att paddla igår iaf även om Markus var lite bitter över att jag "gnällde" på honom hela tiden ;)

Kvällens höjdpunkt/lågvattenmärke var nog grenremmen på bosses flytväst, say no more.

Får vi äran att ta emot några av er Karlstadsbor på Karolinertrampet i helgen? Motionsarrangemang på jäkligt fina stigar runt kroppefjäll i Dalsland, lagom långt att åka för en dagsutflykt.
www.karolinertrampet.se

Mvh
Markus

Tillbaka
Topp