Jag och Erika rullade på i ganska hyfsad fart fram till det började bli rotigt och stenigt. Då tappade vi en del när Erika vurpade och hade det allmänt tufft som ovan skogscyklist. In till växling låg vi rätt långt ner i fältet. Men...
...då gjorde vi en supersnabb växling, sedan skulle vi paddla och det är vi tydligen j*vligt bra på :) Vi avancerade snabbt och hade plockat flera placeringar när det var dags att ge sig ut och springa.
Vi kopplade i draglinan, tankade i farten kroppen med högoktanigt socker och gav oss i väg i jakten på hundmat m.fl. Jag drog och Erika visade att sommarens hårda löpträning gett resultat. Efter ett par kilometer var vi ikapp Frolicc och Mr Trangärd(fick höra efter tävlingen av ett annat lag att de gjort upp att de skulle haka på oss när vi passerade). De hakade på en bit innan vi kom fram till stranden och löpning på hala stenar då de fick ge upp ;)
Vi låg sedan trea när det var dags att paddla igen och hade då tvåan inom sikthåll, så vi körde på allt vad vi kunde och lyckades gå om och rycka till oss en lucka på ca 2 minuter som vi höll hela vägen i mål. Så 2:a blev dagens resultat efter ett par slitiga timmar.
Nu när ni funnit detta intresse bjuder jag på några tips om man vill vara snabb på multisport:
1-SÖLA INTE I VÄXLINGARNA!! en minut av lugn och ro i växlingsrutan är mycket tuff att ta igen ute på banan. Tänk efter hur långt du cyklar/springer på en minut så inser du vikten av detta.
2-(för att uppnå 1:an) Ät/drick i farten, jag brukar försöka göra det strax INNAN det är dags för växling så man är fit for fight när man växlar ut. Ligger man i klunga med andra lag kan detta vara skillnaden på att kunna hänga med klungan eller behöva fundera på mat och dricka.
3- Var väl förberedd! d.v.s innan start skall du veta exakt vilken utrustning du skall ha på respektive sträcka och vad du skall äta och dricka när. Ändra inte detta för stundens infall när du är trött, "följ mat och dryckplanen"