[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Kristoffer skrev:
-------------------------------------------------------
> Backintervaller hade ju varit kul. Nu blev det
> bara en kort runda (5 mil).
> Hade tidigare en överenskommelse med mig själv
> om att inte vara inne på Happy under arbetstid,
> övergav detta efter att ha missat ett par
> Happyrides. Så nu är jag inne på sidan men inte
> inloggad under arbetstid.. Kanske dags att även
> se över den principen..

Bevaka tråden så får du alla inlägg som mail = du slipper logga in hela tiden och missar aldrig nånting. Tada!!

> Tuggelite imorgon, finns det någon länk till
> det? Borde köra även om jag är lite sliten. Men
> är det inte allt för jävligt väder..

Tada #2! http://iof1.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_44113/cf_74/inbjudan_vserien_vit.PDF

"Pappa det var skitkul! Får man köra en gång till?" Så lät det om min lyckliga 7åring efter målgång på tuggelite i kväll. Synd att det inte är fler sånna här arrangemang i stan. Tror att det helt klart finns ett enormt underlag att bearbeta, varenda unge har ju en cykel..

mkt trevlig kvällBästa Värmlandsserien jag vart med på.Fint väder.bra bana .mkt fölk!synd att jonas och Frolic slog sej men det va visst inte så farligt.sen var tjejerna med också Bägge Annorna och Erika gött!

Synd att man vurpade men roligt va det. Vill köra fler sådana tävlingar.

Det finns ett öppet datum v 32, Solsta Ck kanske skulle kunna stå som arrangör då?

Nån som hörde hur det gick med grabben som kraschade illa i nybörjargruppen? Styret i magen och otb med platt rygglandning. Rös när jag såg det där..

Hur gick det för alla er andra?

Jag slog mig inte så värst, allt är lugnt. Såg betydligt värre ut för Jonas och för lillgrabben.

Var kraft i benen, eller snarare lungorna som fattades. Intervaller blir nästa projekt.

Kristoffer skrev:
> 172 i snittpuls. Riktigt bra tillställning.
>
> Två sjöar runt är väl nästa projekt..
> http://www8.idrottonline.se/IFKSunneFIK-Friidrott/
> Nyheter/Egnanyheter/Tvasjoarruntsondag12juni/
> Natursköna vägar och stigar skriver de, betyder
> det mtb?

Om Du är upp till tolv år så får Du köra MTB. ;-)

Själv fick jag ihop ett pulsmax på 196 och ett pulsmedel på 187. Vinnare av pulstävlingen? =) Eller är det ett tecken på att man är otränad kanske... Om vi räknar bort de första 200 metrarna så hade jag ett pulsmin på 176.

jansson99 skrev:
> Kristoffer skrev:
> --------------------------------------------------
> > Två sjöar runt är väl nästa projekt..
> > http://www8.idrottonline.se/IFKSunneFIK-Friidrott/

> Om Du är upp till tolv år så får Du köra MTB.
> ;-)

Synd att lillgubben har avslutning med fotbollslaget just då. Han skulle nog gilalt det där.. Får rikta in oss på Karolinertrampet istället.

Snittpulsen för mig va 171 och pulsmax va 185. Handen känns ändå rätt ok ut idag, det värker men inga rörelseproblem med varken handled eller fingrar. Det ska nog lösa sig.

Är det någon mer som tror på idén att Solsta kan stå som arrangör v 32?

Senast ändrad:
Jag var riktigt avundsjuk på er som körde tävlingen igår, verkade som en kul bana. Hoppas iaf att jag fick några bra bilder på er som klarar sig igenom Marcus mycket höga krav på skärpa och ljus :)

Det var inte utan att min puls steg lite också när jag kutade omkring för att fota er på olika delar av banan när ni var utspridda över hala fältet :)

bigfootswe skrev:
> jag är ny här. så ni startar alltså vid kmti?
> när samlas ni då?

Ja…
Vi samlas 18.00…
Vi är allt från nybörjare till elit…
Vi har målsättning att alla som vill vara med ska häng med…
Och en sak till… Bara…
Du vet att du är alltid välkommen…

Senast ändrad:
Ikväll tänkte några av oss ta det ganska lugnt och köra ganska mycket stig för att få tillbaka happykänslan och för att några av oss kört rätt hårt de senaste dagarna. Blir vi många och det finns intresse för det kan vi dela upp oss i två grupper. En snabb och en lugnare. Ses ikväll kl 18 vid KMTI.

Hur svår tekninskt var gårdagens bana jämfört med andra MTB tävlingar? Skulle vara kul att veta eftersom detta var min första cykling med nummerlapp :)
Hade svårt att hänga med på vissa på stigaran men körde om dem uppför igen på eljusspåren.

AddeN skrev:
> Ingen som hade en cykelväska för MTB att
> låna/hyra ut?

Jag har en mjuk att låna ut.

Ikväll var vi 11 st som startade från KMTI och körde G-klaven, getryggen och Thomas stig plus lite mer. Vi avslutade det hela med att reka lite nygammalt som kanske kan vara aktuellt.

Lite nytt folk va med vilket alltid är roligt men tyvärr fick Kristoffer punktering och fick vända hemåt på slutet. Hoppas du tog dig hem ordentligt.

Kom hem senare från jobbet så tog 6 friska karlstad i ensamheten, bara tre kvar.

Jag vet inte om cykel var bästa fordonet för att ta 76, 52 och 55. =)

Jodå jag kom hem.
Riktigt trevliga stigar idag och ett stort gäng. Trist med min punka men i övrigt har de här onsdagarna har blivit riktigt bra.

Havregrynsgröt skrev:
> Hur svår tekninskt var gårdagens bana jämfört
> med andra MTB tävlingar? Skulle vara kul att veta
> eftersom detta var min första cykling med
> nummerlapp :)
> Hade svårt att hänga med på vissa på stigaran
> men körde om dem uppför igen på eljusspåren.

Beror på vilket typ av lopp. Värmlandsserien i allmänhet är väl mer teknisk än gårdagen vad jag minns. Långlopp å andra sidan innehåller ofta en hel del grusväg.

Frolicc skrev:
> Olof skötte fotograferandet med bravur. Bild
> 3-106 fotat av Olof, sen fick mina
> mjölksyradarriga händer ta över.
>
> http://mjonssonfoto.se/?page_id=6&album=11&gallery
> =11
>
> Vill någon ha bilden i full storlek får ni dra
> iväg ett mail.

Roligt med fina bilder.
Tisdagens Värmlandsserie var väldigt lyckad tycker jag, Mycket folk och en rolig bana.
Vet någon om man kan se resultat någonstans??

// Jan

Jag tar en tur på Bonäsleden, åker om ca 1/2-timme från Hammarmacken (som inte finns längre). Om någon vill med, slå en signal.

Tre happyiter irrade runt på I2 under kvällen, riktigt nice tur. Tror vi rundade Jomensåattsbacke ned mot sjutbanan runt fem gånger =)

Enrico skrev:
> Lugn racertur imorgon, 8-9 mil. Nån som är med?

Jag skall köra en lugn tur i morgon på ca 7 mil. Jag startar ca 0800 på Klarälvsbanan/Edsgatan och kör upp mot Deje och vidare över Mölnbacka å hem skulle jag tro. Måste vara hemma senast vid 11.30.

Vad hade du tänkt dig.

Hej,
Första gången jag var med på "Happy ride". Tack för grymt rolig körning!
Tänkte kolla om det är någon ska köra från nya KMTI i morgon eller i helgen?
Hade varit roligt att hänga på =)

Hej! Jag ska snart ta mig ut till Hammarö och Bonäsleden. Åker från Orrholmen om circa 1,5 timmar - dvs. 12:15

Hör av er om ni vill med - Alla är välkomna!

Klocka var en bit före sju i dag när jag glad i hågen startade dagens lilla runda.
Det blev knappt 8 mil i dag. På vägen ner mot Karlstad (banvallen) mötte jag en hel del cyklister på väg upp mot Forshaga/Deje. Synd att jag inte kunde vara ute längre idag. Det var ett i det närmaste perfekt cykelväder för min del. Snittade drygt 25 km/h och körde på ca 75% av max (146slag/min) och det kändes riktig trevligt i dag. kanske kan bil en trevlig VR i år också, trotts allt.

Är det någon "fincykling" i morgon lördag kl 10 00?

Det ser ju ut att bli riktigt fint cykelväder i morgon också. Så jag kan tänka mig en cykeltur på ca 5 mil med start nere vid Kroppkärrssjön/Klarälvsbanan kl 10 00. Och då naturligtvis med ett lugnt och fint tempo på ca 25 km/h.

Solsta kör nog långsamgruppen som vanligt på lördag kl 10:00. Tänkte iallafall dyka upp på mtb och nöta sittställning, ryggen kommer inte överleva lida känns det som...

Tillbaka
Topp