[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Bra kämpat i ösregnet!! Lycka till i kommande bravader.

Jag tyckte det räckte gott med de kortare sträckorna. Simningen är helt klart en förbättringsgren, cyklingen var riktigt kul och löpningen mest en pina. Men det var kul i alla fall.

Det var skoj att se lite Karlstad-folk här igår. Välkomna tillbaka!

Ride report från dagens hårda regntur.

Planen var som sagt att köra en 8,5 mils runda som jag ruttade om så att den råkade bli "lite längre". Dörr till dörr 10 mil uppskattade jag... (jag fick faktiskt rätt på den punkten... typ)

Gruppen bestod av fyra starka, Enrico, undertecknad, Skilgannon samt en norrman som egentligen var Karlstadbo (Hette du tomas?).

Grusvägsracing när den är som bäst, benen var starka och kilometrarna tickade på. Någonstans på vägen tilltog regnet och mellan Skruvstad och Edsvalla sjönk energinivåerna till under fotknölarna (iallafall hos mig). Vid edsvallakorset togs ett enhälligt beslut att ta närmsta vägen hem. Något som besparade oss cirkus 15-18 km cykling. Dörr till dörr fick jag ihop 97 km. Detta innebär att det är en höstride på gång med massor av grusväg. Minst 115 km dörr till dörr utlovas, då skall hela rundan avklaras!!!

Väl hemma gick jag i full cykelmundering raka vägen in i duschen. In med några marmeladmackor och däckade i soffan, helt knäckt.

InfrAbbas.jpg

Till de som var med, det går att ta sig förbi tomten och gräsåkrarna("jalet") genom att man svänger av höger strax innan på en grusväg. Då kommer man till Markvattnet via den asfaltsväg som vi kom ut på.

Tack för en trevlig, om än blöt, runda.
Jag skulle säga att det var tre stycken starka och en gnällig, blöt och frusen stackare (jag). Jag har, efter 15 mil i helgen, kommit på att jag hatar att cykla i regn.

Låter som ni hade en trevlig runda idag :)

Triathlon var inte så illa, om man bortser från simmandet. Övergången till att springa var inte heller kul, men efter att Bosse kommit ikapp mig och muntrade upp mig fick jag iallafall lite fart - Tack Bosse!

7:e plats i kort motion och 3:e snabbaste cyklist i klassen. Borde nog simma lite mer, eller lite till att börja med.

Måste faktiskt säga att jag kände mig oförskämt pigg idag. Blev lite sliten på slutet men min påse med nötter piggade upp på trossnäsvägen. Jag hann få av mig kläderna i hallen innan jag marscherade in i duschen, somnade en sväng i soffan framför sista tour de france etappen men vaknade och såg sista 6 milen.

Rundan idag var riktigt fin, tack frolicc för ruttandet.

Markismannen skrev:
-------------------------------------------------------
> Låter skitbra, ses på onsdag!

Markismannen är borta! Hittade min gamla profil igen... :-)

Kristoffer skrev:
> Låter som ni hade en trevlig runda idag :)
>
> Triathlon var inte så illa, om man bortser från
> simmandet. Övergången till att springa var inte
> heller kul, men efter att Bosse kommit ikapp mig
> och muntrade upp mig fick jag iallafall lite fart
> - Tack Bosse!
>
> 7:e plats i kort motion och 3:e snabbaste cyklist
> i klassen. Borde nog simma lite mer, eller lite
> till att börja med.

Första-tiden verkar misstänkt, en dam långt ner i resultatlistan som cyklade 10 min fortare än vinnaren.. Så du hade nog andra bästa tid. Grymt trampat!

Kul bilder Frolicc! Du har även lyckats fånga min bror med familj som bakgrund på några bilder. Men nästa år får du vara med som deltagare!

HannaK skrev:
> Första-tiden verkar misstänkt, en dam långt ner
> i resultatlistan som cyklade 10 min fortare än
> vinnaren.. Så du hade nog andra bästa tid. Grymt
> trampat!
>
> Kul bilder Frolicc! Du har även lyckats fånga
> min bror med familj som bakgrund på några
> bilder. Men nästa år får du vara med som
> deltagare!

Det lär ha varit damen som kom in för växling efter första varvet på hojen...
På en helt vanlig standardcykel skulle hon växla som 1:a...
Kändes... osannolikt... ;-)

Hon blev as-förbannad när en funktionär upplyste henne om läget...

Tack själv trailrunner och alla ni andra som va med idag. Kul med så mycket nytt folk varenda onsdag. Hoppas ni inte tyckte att rundan var alltför stökig.

vi körde bara teknisk stig och hittade nya roliga stigar på stockfallet och rud.Riktigt roligt i 3 timmar!Tack för det.

mycket bra stigar, hur roligt som helst. den där 8mils tävlingen som går på söndag. var var det nora eller norberg? kan nån fixa en länk?

Trodde bara ni var två först när vi såg bozzzzze och någon mer stå och hänga vid golfbanan, men sen kom ju ett helt gäng till. Kul att det är så många på onsdagsraiderna nu :) Kanske man skulle haka på nästa vecka... var ju ett tag sedan nu.

Instämmer med Frolicc att lördagens tävling i Torsby förmodligen blir en trevlig tillställning. Betydligt närmare än Norberg(söndagens tävling i långlopscupen) och många fler karlstadbor framförallt ;)

bigfootswe skrev:
> om det är många som ska till norberg i helgen
> kan vi kanske styra upp lite samåkning om det
> inte redan finns.

De flesta skall nog till Torsby... Rätt långt att åka till Norberg över dagen.

jag vet inte riktigt i vilken tråd jag skall ställa frågan men jag vet att det finns mycket kunnigt folk här..

jag ska köra engelbrektsturen nu på söndag. det är min första tävling och jag har lite funderingar på vilka däck jag skall köra. har ett 1,9 brett och ett par som är 2,25 breda. 1,9 rullar ganska bra och har ganska bra fäste men är det mycket mjukmark så är det andra bättre. vilket tror ni blir bäst?

/Rickard

bozz skrev:
> klart vi kör nästa onsdag ......fattas bara!

Härligt, då dyker jag upp med min svarta.

Nu är Melvin anmäld till Värmlandsserien!
"Nybörjarbanan kommer endast att innehålla grusväg."
När jag läste detta för Melvin blev han besviken. Jag vill ju köra mountainbike, pappa!

Någon mer happyit i 054- gruppen som har barn som vill vara med och cykla? Borde kanske gå att få ihop till en barn/knatte-grupp vid sidan av de som redan kör på onsdagarna! Vore skitkul eller!

andematt skrev:
> Nu är Melvin anmäld till Värmlandsserien!
> "Nybörjarbanan kommer endast att innehålla
> grusväg."
> När jag läste detta för Melvin blev han
> besviken. Jag vill ju köra mountainbike, pappa!
>
> Någon mer happyit i 054- gruppen som har barn som
> vill vara med och cykla? Borde kanske gå att få
> ihop till en barn/knatte-grupp vid sidan av de som
> redan kör på onsdagarna! Vore skitkul eller!

En liten stig är det allt men banan är platt i alla fall. :)
Vore ju grymt kul om det kunde bli en barngrupp som tränar ihop också

Senast ändrad:
Tur att skrotet man bär med sig kommer till nytta någon gång :)
Hur många förväntar ni er kommer att köra på tisdag?

/Martin

ja det va nytt rekord igen.25 st från start!Fast nytt rekord i "dnf"oxå tror jag............;)Varmt och svettigt många vurpor och en lättare ögonskada men ingen som ville bada med mej.kan nog bli ett 50-tal på tisdag.

Jag körde över en madrass med racern idag. En riktig resårmadrass med träram och stålfjädrar, tror det var en IKEA Sultan.

Var upp till Olsäter och hem igen, på vägen hem mellan Skived och Skåre, i höjd med Almar, låg det en tapad madrass på körbanan. Hade jag varit mer uppmärksam hade jag nog hunnit stanna men nu gjorde jag inte det. Madrassen låg med träramen uppåt, jag körde rätt in i den och över. Var kvar på cykeln men vinglade ner i diket.
Styret och vänster bromshandtag vred sig. Höger styrändesplupp saknas och lite skrap på mig och sadeln, i övrigt inga skador.
Lite imponerad av min Look och mina Eastonhjul, ingen punka, inget trasigt vad jag kan se.
En bil med två städ-töser stannade och såg efter så att jag var ok.
Så om någon behöver en resårnadrass ligger det numera en i diket..

Lite vardags-edge på cykelturen alltså :)Tur att det gick bra med både dig och hojen.

Men jag måste ändå fråga, hur kunde du missa att det låg en säng på vägen? gick det inte att väja och köra bredvid?

När jag körde racer seriöst i min ljuva ungdom var det en i träningsgruppen som körde in på bakluckan på en parkerad bil. Han följde de vita vägmarkeringarna i gatan på ett tempo utan att titta upp. =)

Men ändå, frågan är om det inte måste klassa som klantigare att köra på en madrass ute på en träningsrunda.

Tillbaka
Topp