[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Blev inget Bryngfjorn.Blev nattbanan i st som är riktigt bra nu tycker jag.Några reflexer har försvunnit däremot.Åkte förbi Tyr och pratade pannlampor.Den från xxl ska man stryka silikon på kabelingången annars går fukten in va ett tips!

bozz skrev:
-------------------------------------------------------
> Blev inget Bryngfjorn.Blev nattbanan i st som är
> riktigt bra nu tycker jag.Några reflexer har
> försvunnit däremot.Åkte förbi Tyr och pratade
> pannlampor.Den från xxl ska man stryka silikon
> på kabelingången annars går fukten in va ett
> tips!
.........Jag är sugen på nattbanan ikväll. Har inte kört den fullt ut sedan vi rekade om den. Reflexer försvunnit? är det nån surkart som inte tycker de är fina på träden, eller har de bara trillat bort...huuumm!!!

jag också Niklas men det är ju pissväder! Kör gärna om det blir uppehåll.Du kan ju ringa..........Jag har hämtat mer spångar som vi kan lägga ut vid blöta diket innan fältet och även över dom stora rötterna precis innan?

Jag bangade, var inte sugen alls på skogen idag.
Bozz, jag lydde rådet ang lampan från XXL. Ni som har sådana bör nog skruva av fästet och kolla kabelgenomföringen, hålet var stort. Jag kletade dit lite silikon och hoppas på att det blev tätt.

Jag är också rädd för vatten när det kommer ovanifrån så det fick bli en halv timme crosstrainer iaf ska tyvärr jobba i helgen också $$ men hoppas på ledig söndag så man får cykla av sig.

Cyklade från jobbet sent i går kväll - jätteblött och mörkt.
Cyklade till jobbet nu på morgon - blött och mörkt.

Men ändå tänkte jag - fasen vad jag saknar "riktig" cykling... Abstinensattack, hoppas bara tillfällig.

Skilgannon skrev:
> Grusvägsträning ca 1h och sedan ett crossrace
> för de som vill kl 14 imorgon. Samling kl 14
> Norra Fältet. Alla är välkomna oavsett cykel,
> mer info: http://oktyrmtb.blogspot.com/

Grusvägsträningen börjar alltså 14:00? för att efter det köra cx race?

// Jan

Tänkte ta en tur på nattbanan i förmiddags (halkigt), men efter några kilometer dök en skylt upp om pågående jakt. så jag vände hemåt. Vill inte hamna i korset på någon skjutglad tomte!
Tycker det är lite väl många reflexer som försvunnit från banan för att dom bara ska ha lossnat. Jag kollade under träd där jag vet att jag satt upp reflexer ifall de trillat ner, med där låg inga, så någon måste sonika reta sej på dem o plocka ner dom.....jäla skiiit!!!

Orrholmscrossen är född.
orrholmscrossen.jpg

Edit: Jonas, 3 km var väl rätt ok som varvlängd eller? Tror det var lite såhär vi kom fram till när vi rekade förut..

Senast ändrad:
Andematt - ser ju grymt bra ut. Testkörning nästa helg kanske.

Tack till er som va med och körde race idag, grymt kul att vi blir fler och fler. Men jag glömde fråga er om tiderna, Tobias va väl bara nån sekund bakom mig men vad hade ni andra för tid?

Jag körde för mycket fel för att ha några tider att delge. Men det var en kul bana, faktiskt lättare att köra under race än under inspektionsvarvet. Det var ju bara att gasa på..

Crossturen var väldigt kul, perfekt väder och bra bana.
Tid på racet för mig har jag ingen, saknar klocka...
Följer gärna med fler gånger när det passar.
Ser ju kul ut att köra på orrholmen med :-)

jojanon skrev:
..
> Följer gärna med fler gånger när det passar.
> Ser ju kul ut att köra på orrholmen med :-)

@CX-gänget: Säg till när det blir dags att inspektera banan på Orrholmen så hänger jag på och "guidar".

10 gubbar va vi idag.Nåra ville åka fort så det fick bli så.Sören tog oss med på traktor och grusvägar bort åt sörmon och segerstad.Varm och gokväll.Jag vet inte varför men ett tag tänkte jag "Va gött å få va med normala människor"Älskar Happy!

Mycket bra tur idag, och ännu inga fler yrsel attacker, jag får väl göra som vanligt folk och vänta tills helgen på yrsel, det blir så svårt att cykla yr...

samling Karlstad paddelklubb kl 14.00 i eftermiddag för en sväng på Bonäsleden i inte allt för högt tempo. Målbilden är att vara hemm vid 17-tiden.

Min cykel(Pitpro - Pro Lite, Heldämpad carbon-mtb) är förresten till salu nu. Tveka inte att höra av dig om du vill provtrampa. Lägger upp annons när jag fotat å sådär men jag tänkte förvarna här fall någon vill karlstad-happyit ville hinna före.

SRAM X0 och X9 växlar.
Avid Elixir 5 bromsar
Rock Shox Sid Race gaffel
Mavic Crossmax ST hjul

Pris: 20.000kr

Har nyss bytt kassett, kedja, mellanklingan och vevlagret.

Om man är snabb ingår även följande:
+4 par däck för olika underlag i rätt bra skick(Continental RaceKing 2,0 Tubeless, Schwalbe Rocket Ron Evo 2,0, Vredstein Spotted Cat 2,0 samt Michelin XCR Dry2 2,0(hyfsat slitna)
+ Flaskställ i glasfiber med "carbonlook"
+ SPD-Pedaler
+ Några oanvända Continental Supersonic-slangar(180kr/st)

Senast ändrad:
andematt skrev:
> hoppas kunna ansluta vi orrholmens ip och
> välkomna er till Karlstads andra cx-bana. Allt
> hänger på ryggen....

Tänkte precis sms:a dig och fråga om du skulle med. =)

Jag har varit ute med såg och yxa en stund ikväll och satt upp lite slalompinnar och fixat lite stock-hinder. Ryggen hindrade mig dock från att placera ut dem men i morrn får jag be om lite hjälp. Orrholms-banan kommer bli grymt tung men kul!

Längesedan jag hade kul på cykel =) Ryggen höll och banan blev skitbra. Nu är det bara att köra! Passa på så länge markeringarna (björkpinnar) finns och ni kan följa däckspåren i gräset... I morgon är de nog borta. Faktum är att när jag satt banan och vi småsnackade lite innan rek-varvet så rycktes halva banan bort av lekande hundägare. Tacksamt? Yey...

http://www.endomondo.com/workouts/27804673

Tillbaka
Topp