[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Frolicc skrev:
-------------------------------------------------------
> Skulle behöva få tag i lite småplock av grejer.
> Har inte kollat om allt finnes men satsar i
> första hand på bike discount. Någon som vill
> hänga på och dela frakt? Eller det kanske är
> gratis därifrån föresten?

jag kan tänka mig att vara med och dela frakt, tänkte köpa mig ett par nya däck b la.

Skilgannon skrev:
> Racereport från i helgen:
> http://oktyrmtb.blogspot.com/2011/11/kcx-lordag.ht
> ml

Såg på resultaten från helgens SM att veteranklassen kördes på snitt 24,4 km/h. Ett varv på Orrholmsbanan på 7 minuter (ca 2,7 km) ger 23 i snitt. Håll det tempot i 5,5 varv ca (14,5 km) så har man en hyfsad jämförelse med vad som krävdes i Åstorp.

Själv klarar jag nog inte att komma under 11 min på varvet... ;o)

Det är ju lite beroende på bana också. Banan i Sunne var betydligt mer lättåkt och snabbare än vad vår bana på Orrholmen är. Jag menar inte att det var lättare i Åstorp men det kan vara en förklaring till varför snitthastigheten ändå är relativt hög. Sen är det ju också så att det är Svenska Mästerskapen vi pratar om, då ska det gå fort.

Det måste ju vara bättre att träna på en tung bana med tung cykel och alla möjliga andra fel dessutom. Shit så stark jag kommer bli.. ;o)

Jag tävlar inte. Finner ingen speciell tillfredställelse i att vinna och då kvittar det. Att övervinna mina egna gränser är en annan sak.

andematt skrev:
> Jag tävlar inte. Finner ingen speciell
> tillfredställelse i att vinna och då kvittar
> det. Att övervinna mina egna gränser är en
> annan sak.

+1 på det. Att tävla är inte alls min avsikt med min cykling. Att vinna över mig själv är det.

[REKLAM]

Loppis i Orrholmsgaraget!
Lördag 19 november
Kl 10:00 - 13:00
Greeks handelsträdgård och Marsipanbagaren kommer finnas på plats vid sidan av ca 25 dignande försäljningsbord. Tomten är självklart där och tar emot barnens önskelistor!
KBAB bjuder på glögg, kaffe och pepparkakor.

Skicka dit era fruar/sambos/makar och barn medan ni tar en välförtjänt tur i höstsolen, eller kom dit och värm er efter rundan. Vi ses längst in i garaget vid Babordsgatans förlängning!

[/REKLAM]

Igår va vi 6 stycken som trotsade höstmörkret, kylan och halkan. Efter åtskruvning av en lös pedalarm och byte av en cykel efter en punktering provkörde vi crossbanan i Skåre vid Stodeneskolan. Efter några varv körde vi vidare runt i skogen vid Ilanda och sedan över till hertsöga och vidare in i I2 skogen. Som alltid riktigt trevligt med happygänget.

Glöm inte intervallträningen/crossträningen på lördag kl 10 med start på Norra fältet eller 10.30 vid Stodeneskolan. Alla är välkomna oavsett vad man har för cykel.
Mer info här: http://oktyrmtb.blogspot.com/

Senast ändrad:
Glöm inte intervall/crossträning imorrn kl 10 Norra fältet. Vi kommer köra i Skåre vid stodeneskolan så om någon vill ansluta direkt där vid ca 1030 går det alldeles utmärkt.

Mer info: oktyrmtb.blogspot.com

Mycket bra tur idag, 5 st från början sedan 4 st som slutförde. Ca 5 mil, via Härtsöga och sedan via Varpnästjärn till Lillerud och över E-18 på bron, därefter jättefina cykelstigar och löjligt fina singeltraks tillbaka till Skutberget och avslutningsvis dom förbannade backarna utanför Bergvik. Allt avslutades för min del i bastun, mao en riktigt bra söndag. Jag bugar och bockar för sällskapet idag. //Jesper

Önskar låna styrstam av någon för att se om det blir lite bättre sittställning på racern istället för att köpa grisen i säcken o chansa.

Sökes: 90 mm, 31.8 +- 6°

Alternativet blir en mindre ram är jag rädd...

För alla er som gillar att cykla mtb så arrangerar OK Tyr MTB en kick-off på söndag kl 11 vid KMTI. Vi kommer att lotta ut en snygg OK Tyr MTB-tröja för de som är där och är med i eller väljer att gå med i klubben.

Se länk nedan för mer info:
http://alturl.com/6f688

Happy onsdag? Vi kör imorgon väl? Stumheten i benen har släppt sedan i söndags och dom är redo för mer. Jag är där om inget oförutsett inträffar.

Tina87 nu är det KCA som har tiden i våxnäshallen. Alla som kör i hallen på KCA:s tid måste vara medlem i KCA kostar 150 kr. Det har med försäkringar att göra. Ibland händer det att någon kör omkull.

Triathlon klubben har tid 19-20 på söndagar. Även där gäller medlemskap för att träna i hallen. Medlem i I2 IF Triathlon kostar 200 kr per år.

Tydligen så är det en massa barn som tränar mellan 17-18 på innerplan söndagar. Så när man kör på söndagar får man se upp och göra ett avbrott när dom slutar kl 18.

så alla ni som vill köra i hallen se till att lösa medlemskap sen är det bara att köra så svetten lackar.

Frolicc skrev:
> Och triatlonklubben väl?

I2? Eller finns det fler i Karlstad?

Frolicc skrev:
> Och triatlonklubben väl?

Är det I2/IF eller finns det fler här i karlstad?

Tillbaka
Topp