[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

jag är otroligt sugen på att ta en fjälltur som ett gäng gjorde i sommras i abisko. den tråden lär ju ingen här ha missat. nu ligger ju abisko bra många mil bort från karlstad så för att vara realistisk så har jag tänkt mig en resa till förslagsvis sälen, där har man både bikepark och fina leder på "fjället" som man redan annonserar ut som bra cykel leder. det vore roligt om vi kunde bli ett gäng som åker.

jag hade tänkt mig några dagar där man kan åka downhill en dag eller så varvat med långa AM/XC turer på fjället.

finns det något intresse för detta?

måste ha något att se fram emot nu när snön snart anländer....

Vad duktiga ni är som cyklar!jag väljer jogging och simning idag.Hoppas cykla snart men på sön ska det visst bli 10 kallt och snö................:(

Cykeln är helt ner demonterad för service och det behövdes. Jag måste skaffa nya styrlager, hjullager och packning till baksvingen. Det märks att man inte servar cykeln lika ofta som förr innan big familj, det sliter ont på cykeln.

Tack för idag! S***n vad kul det är att cykla i skogen.

Planet-X har för övrigt en ganska trevlig rea för tiden, var det inte någon som letade hjul?

Hade lagt på dubbdäcken och gjort iordning allt för en körning, men sedan kom verkligheten i kapp mig, vattkoppor och feber i familjen, då kan inte 50% av skötarna roa sig. Men jag är inte bitter. Hoppas på fler kvällar

Väntar på en pannlampa från DX som inte skickats ännu. Det är snart en månad sedan jag beställde och betalade. Förhoppningsvis har jag den till nästa höst och då ska kroppen vara redo igen.

Väntar också på en ny kortare styrstam till racern en lätt historia från Ritchey i färgen "Wet Black" - oemotståndlig för 35€ inkl frakt från bike-discount.

SirN skrev:
-------------------------------------------------------
> Skilgannon skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vart är bilderna på crossen Sören?
>
> Inte helt komplett än, väntar på ny sadelstolpe
> i carbon..
>
> Men här finns en bild tillsvidare:
> http://www.focus-bikes.com/typo3temp/pics/FO11_mar
> es_cx_1_red_02_1a4743ef1b.png

Galet fin!

Jag kan tyvärr inte, julbestyr och snuva sätter käppen i hjulet. Men går allt enligt plan försöker jag på onsdag, hoppas vi ses då.

Idag var vi två tappra som begav sig ut i skogen vid 10 från Kroppkärssjön tog en sväng till Alster efter vandringsleden det var soligt och trevligt :)

Julafton låter trevligt får kolla hur julen är planerad här går det o trycka in i planeringen så kommer jag gärna.

Haha, ja ser man på... fiskefilm =)

Hoppar happyturen ikväll, blev spinning på lunchen istället så man kan gå på afterwork med gott samvete.

Kom lite sent till KMTI, men det var väl ingen annan än jag som cyklade idag? Det blev iaf en bra runda, då jag drog söderut mot Skoghall och Lillängshamnen för att få medvind hemåt. Det blev en sväng på Bonäsleden, vidare via Kilene ner till Rud, och sen en härlig resa i medvinden tillbaka!

för övrigt trodde jag inte att cykcross skulle vara så roligt. trodde det mer va landvägscykling. sjukt bra att köra intervaller någongång så där

Kan skriva under på att CX var bra mycket mer intensivt än jag trodde innan jag testade. Usch så trött man bidde! ;o)

Har förresten fått på en kortare stam på racern nu, men när ska man hinna känna resultatet i dessa tider...

Har jagat reservdelar till skogsmaskinen, så nu ska jag nog snart kunna börja sätta ihop den igen. Mycke som ä slitet när man inte servar som man bör med jämna mellanrum!!!

Halloj

Har med mitt jobb blivit placerad i Karlstad och kommer flytta till er under Januari så har lite funderingar. Som ni kanske kan svara på. Har kontaktat det kommunala bostadsbolaget för boende och väntar på att de ska återkomma. Men tänkte att det kan vara värt att kolla om någon av er har en kontakt eller rent utav kanske har en två för uthyrning helst med garage. Behöver förvara mina leksaker någonstans. Kommer jobba i Våxnäs så gärna gång/cykelavstånd därifrån.

Vilka områden är bra att bo i och finns det några man bör undvika?

Ifall jag inte löser garage till lägenheten finns det några kända

Och till er som undrar vad jag är för filur så kan jag säga att jag är äventyr sökande 27 åring ständigt på jakt efter nya upplevelser. Oddsen att jag kommer dyka upp på era turer framöver är inte höga.

Fortsätt gärna på tråden eller skicka ett PM

Tack på förhand

Mtb på jul låter ju lovande, det ser ju inte ut som man kan åka skidor! Man fick ju upp sina förhoppningar när man landade på Arlanda i morse och det snöade.. men de förhoppningarna dog snabbt när man satte sig i bilen och insåg att det blev mindre och mindre snö ju närmare karlstad man kom.

Är det möjligtvis så att någon Karlstadsbo har en gammal trainer/spinning/monark hoj de vill låna ut alternativt sälja så är jag väldigt intresserad. Mina knän fungerar inte riktigt så bra som jag hade hoppats just nu.

J

Planerar att cykla som vanligt på onsdag..nån annan som kommer till KMTI kl 18 eller kan jag lika gärna skippa den hålltiden?

Tillbaka
Topp