[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Tack Andematt! Kul att du gillar den. Inte bara jag ska ta åt mig äran, Jansson99 m.fl. har också kämpat på i denna utdragna process. Skönt ändå att det i princip är klart. Vi får se om den kommer till nytta.

Tack Skilgannon skoj att höra! Lotta på Smalltown media med kollega har varit noggranna och jätteduktiga. Helt klart går det säkert att få till något liknande i Karlstad. Om det är någon som är pigg på det skulle jag rekommendera att undersöka om det går att göra ett liknande Leaderprojekt. Prata med landsbygdsrådgivaren på kommunen och/eller någon på fritidssidan. Det där styr Bozz upp lätt o smidigt bland sina kumpaner. ;-)

Vårt projekt landade på 230 000 kr + ett par hundra timmar ideellt arbete. Den tunga biten är helt klart att få ett godkännande från markägare för den turen vi ska skylta upp. Ringa dem och försöka få dem att förstå vad det handlade om var inte helt lätt alla gånger.

Klart vi får ta en invigning med brasa, bandklippning av Jansson99, Luc får hetta upp bastun och vedtunnan vid vattnet + rulla på karamellerna i skogen. Ska prata ihop mig med Jansson och återkomma inom kort om ett datum. Förslagsvis under andra halvan av majmånad.

Exot skrev:
-------------------------------------------------------
> Halloj
>
> Har med mitt jobb blivit placerad i Karlstad och
> kommer flytta till er under Januari så har lite
> funderingar. Som ni kanske kan svara på. Har
> kontaktat det kommunala bostadsbolaget för boende
> och väntar på att de ska återkomma. Men tänkte
> att det kan vara värt att kolla om någon av er
> har en kontakt eller rent utav kanske har en två
> för uthyrning helst med garage. Behöver förvara
> mina leksaker någonstans. Kommer jobba i Våxnäs
> så gärna gång/cykelavstånd därifrån.
>
> Vilka områden är bra att bo i och finns det
> några man bör undvika?
>
> Ifall jag inte löser garage till lägenheten
> finns det några kända
>
> Och till er som undrar vad jag är för filur så
> kan jag säga att jag är äventyr sökande 27
> åring ständigt på jakt efter nya upplevelser.
> Oddsen att jag kommer dyka upp på era turer
> framöver är inte höga.
>
> Fortsätt gärna på tråden eller skicka ett PM
>
> Tack på förhand

Ring runt till andra hyresvärdar också. Exempelvis akelius eller din bostad (ingår i balder). Spontant skulle jag säga att det är svårt att hitta lägenhet med garage om garaget skall vara privat och inte bara avskiljt med nät från grannen.

Platser man inte skall bo på är väl mest styrt av fördomar.. =) Bodde på sommaro när jag pluggade vilket får anses som bland de finare områdena i staden med nästan enbart villor, ändå krängde grannen amfetamin och tvättstugan, cykelförrådet och vinden blev länsat mer än en gång av hennes polare.

På Wåxnäs finns området/gatan hemvägen där det är en massa hyresrätter, vet inte vilka som äger dem. Gruvlyckan ligger också nära och där borde det finnas mkt hyresrätter.

Kolla även in en grupp på facebook som heter "Karlstad mountainbikers" där vi också skriver om våra turer. Vi är också ett gäng som tränar med klubben Oktyr www.oktyrmtb.blogspot.com

Hur ser det ut med morgoncyklingen på julaftons?

Själv har jag avsatt tid i kalendern och monterat dubbdäck så jag är redo. Utanför KMTI klockan 09:00 är mitt förslag. Vilka hänger på?

Jag kommer nog behöva köra bil snart efteråt så kommer med en stor termos saftglogg i flaskhållaren. Knykalas? Vem står för pepparkaka?

Tjena karlstad :)
Jag är i Grums p jul och tänkte cykla den turen som ni visade mig för ett par år sedani Karlstad. Men kan tänka mig att haka på kl 9. Är det skogen som gäller? Med eller utan dubb?
Stefan

Hinner inte med något cyklande öht nu för tiden.. Får vara glad om jag hinner snöra på mig ett par skor och strosa runt en halvtimme eller två.

Edit: Det har fixat sig!
God Jul vänner! Hoppas kunna träffa många av er nästa år allt eftersom ryggen blir bättre o bättre!

Senast ändrad:
Hur blött är det i I2 skogen nu? Jag körde bonäsleden här för någon dag sedan och den var väldigt blöt, men det har den å andra sidan varit hela året..

Jag svänger förbi teatern påväg till KMTI så ni som åker till teatern(och inte hittar till KMTI), var där tio minuter innan.

Har inte vågat föreslagit att jag ska cykla på jul afton, hoppas ni får en god tur, jag spanar igenom köksfönstret efter er. God Hjul på er alla och jag hoppas på många och långa turer nästa år. //Jesper

Tack för idag :)
Fina stigar och glada gubbar ;)
Säg till om ni kommer till Gbg så kör vi en sväng...
Och grattis till Lemmy som fyller 66, skål !
Stefan

trevlig tur med en go gubbe från GBG.Frollic hade bästa glöggen och segel Jesper drömde om OS och solen bara skiner.God Jul alla Happyiter och en förhoppning om att nästa år blir lika bra som det förra!

Skilgannon skrev:
> Nån som är sugen på en liten mystur imorgon
> mitt på dagen?

Det hade varit jävligt fint, jobbar dock imorrn. Vad tror du om fredag? Om vädret är ok dvs.

Fredag låter som en plan det med. Kör nog en tur imorgon, bozz skulle hänga på om han kom ifrån jobbet. Troligtvis efter 13 och ett par timmar i sadeln eller liknande. Om någon vill med är det bara att höra av sig, telefunkennummer står i profilen.

Pga det busiga vädret väljer jag att åka till KMTI och träna inne istället för cykling ikväll. Men på lördag, om vädret tillåter, tänkte jag och Frolicc köra nyårsaftonscykling kl 1000 från KMTI för alla som vill.

Senast ändrad:
vi blev 3 som trotsade vädret.. blev en kortare tur.

jag vet ett par katter som behöver ett nytt hem. de är 9 månader gamla och hanar vana vid barn och hundar.

någon som vill ha katt?

de kanske måste avlivas annars

Skilgannon skrev:
> Men på lördag, om vädret tillåter,
> tänkte jag och Frolicc köra nyårsaftonscykling
> kl 1000 från KMII för alla som vill.

Ah, nyårsdagen vore lättare att hinna hänga med på istället för Ivanhoe och backhoppning. Minns en lerig en för många herrans år sedan.. Skitkul! =)

Då det kroppkärrsgänget också skall köra så flyttar jag och Jonas samlingplatsen till kroppkärrssjön så alla kan samlas på samma ställe.

Vi tänkte köra naturliga hetsiga intervaller längs grusvägar, stigar och "förbjudna slingor". Alltså lite sådär småhetsigt, mest för att njuta av crossen =)

Blir det allt för isigt får vi kanske tänka om...

Yey !!!!!! för jag å perra kör iaf !!!! lörda kl 10!! från sjön asså?? jag har cross nu jag med!! så det blir bara grus å skogs stigar vi kör???=)

Jag antar vi blir två gäng som kör imorgon så det är ju bara att haka på det som känns mest intressant. Jag och jonas tar crossen så vi försöker väl hålla oss borta från de rotigaste stigarna. Beror väl lite på isläget också =)

Tillbaka
Topp