[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Vore kul att hänga med men jag sticker nog ut tidigare än så i morrn om jag orkar. Tänkte vara i sadeln vid 8-9tiden så jag är klar vid 12 annars låser jag upp resten av familjen lite tokigt.

happy.JPG
Skojig tur! Ett tilltatagande blålmärke på handflatan efter dyket över styret och den klassika konflikten mellan nybyggare och urskogsbefolkningen, vem vinner kampen? Tack för idag ni som va me!

Var körde ni?

Ska klämma en vita/rimbuster-thomas/G-klav/getrygg osv inom kort. Tänkte ta det ikväll men tanten hade andra planer. :)

Jo, lite riktig stigåka vore kul... Synd att våra tanter hela tiden ska ha andra planer än vi gubbar.

[LVG]
Ser i NWT att det ska läggas ny asfalt i länet, då blir man ju såklart sugen att åka dit o trampa..
http://nwt.se/mera/motor/article1088764.ece
Olsäter-Butorp ska läggas asfalt på en grusväg. Nån som vet om det är afsalt mellan Butorp och ner mot Molkom? Det ser lite grusigt ut på flygfoto men jag har ju aldrig varit där..
[/LVG]

Hej folket!

Tänkte bara försöka göra lite reklam för BSD Bicecamp!
Perfekt läge att få åka på ett närbeläget träningsläger för Mtb!
Mat, sömn, träning och lite livsåskådning i en perfekt blandning!
Kolla bannern på första sidan eller länkarna nedan för mer info!
Ola Hellström från Almby IK kommer lägga upp träningen.

https://www.facebook.com/#!/events/253241581402896/
http://www.bsd.baptist.se/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=34

Från 13 år och uppåt, men verkligen ingen gräns uppåt!

Kul tur igår, jösses vad många det är som cyklar! Bra stigar med lagom tempo, lite väl mycket grusväg kanske... ;) jag och Kim körde lite extra på prästberget, Thomas stig, vita tills benen var trötta.

I går körde jag Mettsorundan 150km i stålande solsken. Målsättning var ett lugnt och fint tempo utan stopp. 150 km är för kort för att gå in i depåer, tycker jag. Hade satt 6timmar som Maxtid d.v.s 25km/h i snitt. Det blev 5:27 och 27.5km/h i snitt och det är helt ok.

Men en sak som jag funderade på är placeringen av depåer. Nu hade jag inget problem med det, men jag tänker på andra som inte hade 4*0.75l och en kamel på ryggen som jag hade.

För hur kul kan det ha varit när dom inte hade en depå i Östra ämtervik, som det enligt kartan skulle vara, eller var det bara jag som missade den? Och depån i Olsätter som inte var med på kartan och som dom dessutom flyttat från tidigare rundor. I.o.f.s till en bättre/trevligaren plats än tidigare eller?

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=116965881733606399392.00048606445350d8ec971

Senast ändrad:
Jag körde med en liten flaska och utan depåstopp.. 3:56 tog det och 37,5 i sitt.
Klarade mitt mål som var att ligga med i snabbaste klungan och inte göra några korkade utbrytningar.
Ångrar mig lite, jag var mer nöjd förra året med en utbrytning och sedan bli avhängd än att bara sitta med och dra lite då och då..

En liten flaska var inte enligt plan, tappade den andra ganska tidigt..

Kristoffer skrev:
-------------------------------------------------------

> En liten flaska var inte enligt plan, tappade den andra ganska tidigt..

Inte drälla med flaskor. Tänk på oss andra som måste plöja fram genom dessa berg av flaskor ni "snabbe" cykliset lämnar efter er. Inte konstigt att det tar sån tid för oss som kommer efter. Är ju som att cykla i ett "bollhav"

Och tänk om du inte hade tappat flaskan. Tänk vad mycket snabbare du sulle kunna varit. Och tänk på alla de utbrytningar du kunnat gjort då. Tänk om;7)

Nä då starkt att gå med i den klungan. Själv släppte jag i knäpparna innan Forshaga. Men det visste jag ju att jag skulle göra.

Håller med, vattenflaskor skall man inte tappa. Har skaffat nya flaskställ för att inte råka ut för det igen. Solsta är för övrigt riktigt billiga på Specializeds 36 grams ställ..

Resultat finns nu på deras hemsida. Klipper man över i excel och sorterar på tid ser det riktigt kul ut, jag har 3:e bästa tid!

vilken dag igår!Solstaloppet med över 200 deltagare.För 5 år sen var vi 3-4 st som samlades vid järnvägen.Igår var vi kanske 500!Häftigt .......tår i ögat........

Hallå!

Tänkte ta med mig skogshojjen nu när jag kommer "hem" till Karlstadtrakten och hälsar på under semestern.

Men jag har ingen som helst aning om var de bra stigarna finns... Så om någon vänlig själ kan tipsa om nån/några bra ställen runt om Karlstad så vore jag mycket tacksam. Gärna lite snabba singletracks blandat med mer tekniska bitar.

Tack och bock på förhand!

// Christian

chreno ////
I2 skogen är full av roliga stigar allt från grusvägar stigar till mer avancerad singletrack vi kör som vanligt onsdagar kl 18 med start från kmti på Våxnäs industriområde när kommer du hit?

kimlill:

Tack för svar!

Jag kommer till Värmland på måndag troligen, men är tyvärr upptagen på onsdag kväll... Annars skulle jag lätt haka på. Men får väl ta och utforska I2-skogen på egen hand och se vart jag hamnar :)

En trevlig Lördagstur blev det i dag. Tacka till de fyra övriga för en trevlig tur upp mot Forshaga. Tyvärr kunde jag inte köra med hela vägen som de tänkte köra så i forshaga tackade jag för mig och körde hemåt själv. Att köra själv har sin tjusning, men visst är det trevlig med lite "gruppcykling". Men det kommer fler trevliga lördagsturer hoppas jag. För min del blev det bara 40 km på lite drygt 1:22.

Hej, om det är någon som vill hänga på och åka utför eller XC i Hafjell så åker vi i "någon" bil från Arvika tisdagen den 7 augusti. Finns intresse kan vi hyra en lägenhet en natt. Hör av dig så försöker vi knô in oss i bilarna så gott det går.

Till, kan rekommendera att hyra en stuga, det är lite halvdrygt att köra till Hafjell, för oss brukar det ta 4,5timme med tanke på norska hastighetsgränser och böter för att bryta mot dem. Jag brukar hyra på norskhytteutleie.dk ( ja, en dansk sida!) som är bra i pris och nära liften. Sörlia är precis brevid liften, rekommenderas.

Tack Thomas för informationen det var ett bra tips. Får kika närmare på det. Du är välkommen med förstås! :)

Tillbaka
Topp