[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

jordan skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det några Happy turer nu för tiden eller är allt organiserat av OK Tyr MTB!!!!

Hej Jordan...
Jo men vist finns den kvar...
Det beror på vilka som kommer...
Jag är lite småförkyld så det lär bli Happy rundan för min del...
Vid KMTI...
Onsdagar 18:00...
Välkommen...

Klart det är Happyturer fortfarande, dock så hakar lite löst folk från OK Tyr med. Men 18:00 på onsdagar ÄR Happyturer. ;)

Jag passade på att cykla i I2 skogen nu på återbesök i Karlstad. Det är verkligen många fina stigar där, någon motsvarighet i Gävletrakten har jag inte hittat än. Men vad har hänt med stig och terrängcyklingen? Av spåren att döma kör 80% grusväg/motionsspår på conti raceking. Mitt på stigen vid några av skogens finaste/roligaste tekniska partier skådade jag nya livskraftiga bestånd av extremt långsamväxande levermossor;-) Är det Cykelvasan som sabbat mtb kulturen redan? (Disclaimer - jag vet att "alla får väl cykla som de vill" och att snabb grusväg också är kul. Däremot vänder jag mig emot utvecklingen mot mer och mer oteknisk XC och att ett lopp påverkar åkningen så mycket. Jag är lika skeptisk till Vätternrundans dominans inom lvg)

Annonsera här nästa gång du ska cykla stig, och visa oss sämre cyklister hur det ska gå till, du verkar ju vara på det klara med vad som är mtb .

Ser fram emot att ta del av kunskapen.

alexcykel skrev:
> Jag passade på att cykla i I2 skogen nu på
> återbesök i Karlstad. Det är verkligen många
> fina stigar där, någon motsvarighet i
> Gävletrakten har jag inte hittat än. Men vad har
> hänt med stig och terrängcyklingen? Av spåren
> att döma kör 80% grusväg/motionsspår på conti
> raceking. Mitt på stigen vid några av skogens
> finaste/roligaste tekniska partier skådade jag
> nya livskraftiga bestånd av extremt
> långsamväxande levermossor;-) Är det Cykelvasan
> som sabbat mtb kulturen redan? (Disclaimer - jag
> vet att "alla får väl cykla som de vill" och att
> snabb grusväg också är kul. Däremot vänder
> jag mig emot utvecklingen mot mer och mer oteknisk
> XC och att ett lopp påverkar åkningen så
> mycket. Jag är lika skeptisk till Vätternrundans
> dominans inom lvg)

Håller med föregående talare, det vore ju kalas om du hade möjlighet leda en rajd och visa smultronställena :)

Henrik, hör av di till mig eller Thomas nästa gång så tar vi en tur tillsammans!

Vi är annars en liten tapper skara som håller stånd mot grusvägsmarodörerna.

jordan skrev:
> Är det några Happy turer nu för tiden eller är
> allt organiserat av OK Tyr MTB!!!!

Är det något fel med att cykla med OK Tyr MTB?

Tvärtom Jonas, det var fruktansvärt bra för flåset.
Att det blir sån lite aktiviteter i happytråden beror ju bara på att det är få som skriver här när de vill ut. Tyr är organiserat, happy är allas kaos. Om ingen gör kaos blir det inget kaos...

Gårdagens happyspotting:
Bozz.jpg

Såg även Jordan men han fastnade för otydligt i linsen. Det finns hopp för alla. George 76 år (eller var det 79?) körde långa klassen i Triathlontävlingen i Arvika.
George.jpg

Tycker man att det saknas en ride är det väl bara att ordna en =)

På onsdagar verkar det vara en massa knasigt folk med allt från näst intill slicks till feta downhilldäck. Bara att välja gäng och ha kul.

Det har väl aldrig varit så mycket folk som cyklat i karlstad som nu? Det räcker nog både till happy och ok tyr. Jag trodde det var vi multisportare som stod för grusvägssmisket ;)

är det någon som vill ut och åka stig imorn?

vad tror ni om en vända till brattforsheden (visst är det så det heter det som ligger strax före filisptad?

> vad tror ni om en vända till brattforsheden
> (visst är det så det heter det som ligger strax
> före filisptad?

Där skulle jag gärna vilja cykla nån gång, har inte varit där än.

Ja då var det slut cyklat för ett tag då. I går var det en lastbilchaför som tyckte att lämnaföreträde för en cyklist som cyklar i en rondell kan inte vara så viktigt. Så nu har jag ingen cykel på ett tag.

Som tur var var det två bilister som stannade och som jag uppfattade ringde den en Polisen omedelbart. Tyvärr så hinner även en Lastbil en bit på 5-10 minuter, som det tar för Polisen att komma ut och på plats på E18.

Polisen var hem till mig på kvällen och fotade, tog uppgifter mm. Så detta kommer, hoppas jag, lösa sig med försäkringsbolaget.

Sen får jag inte tag i företaget i fråga. Dom ha bara en ”svarare”. Men detta får Polisen och försäkringsbolaget lösa. Jag vet att fordonet är försäkrat i ”Volvia” och det är ju en bra början.

En ny cykel? Tja varför inte en Wilier Zero.7 Camp. Record, Ksyrium SL. Bra pris nu på CM ;7) Ja bra och bra föresten. 49995: - kan det vara ett bra pris? Men min kostade ju 45000:- så kanske. Men nä det är allt bra mycket pengar.

http://www.cykelmagneten.se/index.php?main_page=product_info&cPath=437_438&products_id=2445

Men jag kan inte fatta vilket jävla flyt jag hade. Helt jävla sjuk när man tänker efter. Kunde lika gärna glidit in under lastbilen.

Bilagor

• Olycka 25 Juli 2012 012.JPG
    Olycka 25 Juli 2012 012.JPG
    64.4 KB · Besök: 85
bellebue skrev:
> Men fy!
>
> Var det på den turen där vi följdes åt upp till Forshaga?
>
> Hoppas det ordnar sig med hoj och kropp.

Nej det var på pass två, senare på dagen. Men samma som då Forshaga ToR. Hojen är skrot, jag är i princip helt ok.

Hel kropp är viktigare än hel cykel. Som du säger, du hade nog en hel del tur i den situationen för det låter som det skulle kunna gått väldigt, väldigt fel...

bellebue skrev:
> Ok, kroppen är viktigare att den höll, bajken fixar sig men tråkigt att inte kunna cykla på
> ett tag...

Förästen körde du upp till Munkfors eller svängde du av vid Olsäter? Och om du svängde av. Körde du över Nilsby hem eller?

Är det någon som vill ut och cykla stig! Har inte cyklat sedan midsommar, så kroppen är under nedbrytning. Så det kanske inte blir jätte tempo, men det går alltid cykla fortare om man är fler än en. /soffpotatisen/

Tack för idag Happy och Ok tyr, en bra start för mig som inte cyklat sedan midsommar. Bra med teknikträning, men det gick sämre än vanligt. Börja tänka på vad man gör medans man cyklar, annars kör jag ju bara. Det blir ju två grejer att hålla reda på, jag är ju en man, så det funkar ju inte ;-)

Några planerade turer i helgen? Befinner mig för närvarande i Karlstad med husbil + mtb men hittar garanterat inga stigar!! En uppsamlingsplats skulle jag nog däremot kunna hitta med hjälp av GPS :)

//Jonas

Thomas skrev:
> Fyterackarn, det där kunde ha slutat illa. Skrapsår?
>
> Pajade ramen? den ser lite skum ut på bilden.

Jag missade faktiskt överöret, som jag antar att du syftar på. Fin liten vinkel har det;7)

Precis. Hade det varit MTB kunde det varit design men på LVG tror jag inte det. Så ramen är bruten av olyckan där?

skrev:
> Thomas skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Fyterackarn, det där kunde ha slutat illa.
> Skrapsår?
> >
> > Pajade ramen? den ser lite skum ut på bilden.
>
>
> Jag missade faktiskt överöret, som jag antar att
> du syftar på. Fin liten vinkel har det;7)

Japp och inte bara där. Sitt/sadelröret eller vad det nu kallas är också knäckt. Den ramen fick sig allt en redig omgång för att inte nämna styret.

Så nu letar jag febrilt efter en ny Ram/cykel.

Thomas skrev:
> Precis. Hade det varit MTB kunde det varit design
> men på LVG tror jag inte det. Så ramen är
> bruten av olyckan där?
>
> skrev:
> -----
> > Thomas skrev:
> >
>
> > -----
> > > Fyterackarn, det där kunde ha slutat illa.
> > Skrapsår?
> > >
> > > Pajade ramen? den ser lite skum ut på
> bilden.
> >
> >
> > Jag missade faktiskt överöret, som jag antar
> att
> > du syftar på. Fin liten vinkel har det;7)

Tyvärr måste vi i tävlingsledningen i OK Tyr MTB meddela att morgondagens DM-tävling/Värmlandsserien bakom KMTI är inställt pga säkerhetsskäl. Regnet har försatt banan i ett skick där vi bedömer att det är för farligt för deltagarna att köra.
Naturligtvis kommer vi att genomföra tävlingen vid ett senare tillfälle och datum för detta meddelas inom kort.

Någon som vill följa med till Säfsen och cykla v35 tors-sön 30/8-2/9. Jag har bokat en 6-bädds timmerstuga. Stugan är gratis, jag vann ett presentkort förra hösten när abbas hade träff vid Brattforsheden. Det finns 4 platser kvar.

Tack för en skön mtbtur idag. Kul när det dyker upp några stigar som man inte cyklat på förut! Vi var 4st idag, Bozz, Kristoffer, Niclas och en ny bekantskap med namnet Patrik, tror jag.

Tillbaka
Topp