[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Bozz trött idag efter jobbet.

Frolicc, Bozz och alla ni andra vad ska vi köra till Helgen. Blir det Hammarö???

Tiki nästa helg ska vi inte ta och åka till Arvika???

jag e me i helgen men inte för tidigt som ni väl redan förstått!!;)ska bli fint väder men kalllt . jag har köpt "hajdräktunderställ" så jag blir livsfarlig i helgen ,bara så ni vet!det ergonomiska utförandet gör att man utnyttjar alla sina muskler maximalt :) !!!

Underställen satt ju som en kondom så bara de hålller fukten borta och värmen inne så är de kanon! För en gångs skull var träningskläder från lidl inte baggy.

Har blivit osäker på helgen äventyr... är ju skidpremiär på tv =) Blir kanske cykel framför tv:n

Frolicc skrev:
-------------------------------------------------------
> Har blivit osäker på helgen äventyr... är ju
> skidpremiär på tv =) Blir kanske cykel framför
> tv:n

Om skidor på tv har en chans mot cykel "in real life" så är det något fel. Jag kan inte minnas att du någonsin har cyklat så lite som du gjort sedan du köpte den nya cykeln, och när du väl är ute så kör du på en fulsingel?? Är du sjuk?(eller vill du inte smutsa ner fincykeln?)

52d
jordan skrev:
> Det kanske blir en tur med långfärsskridskor
> under helgen.
>
> http://www.solstaskaret.se/skridskonet/film/filmli
> nk-v.asp?idFilmLink=251
>
> Vilken tid kör vi imorgon???
>
> Och vart ???

I morgon kör ni till Orrholmsgaraget 10-14 och dricker glögg (min fru langar) och kollar på julmarknadsloppisen med knallar, levande musik och folkfest.

Andematt ordnar du med tidtagning så kan vi ju köra några varv!!!

Konami nu ska jag läsa om dina multikompisar i VF.

det är reportage i NWT också, men då om tjejerna i klubben som skall göra tjejklassikerna på en dag imorgon...

Kass, du är bara avundsjuk för att jag har en biltematrainer och inte du. Så det så!

Frolicc skrev:
> Kass, du är bara avundsjuk för att jag har en
> biltematrainer och inte du. Så det så!

ok då.. Jag är väääldigt avundsjuk på att du "cyklar" i vardagsrummet. Givetvis är det fel av mig att inte inse att cykelns främsta syfte är att ha något att väga och putsa på ;)

Hej

På tal om långfärdsskridsko, ligg lågt ett tag då isarna ännu inte är stabila (förutom på Tingvalla...). Om det är någon som är sugen på att prova på, men inte bli medlem i Solstaskäret har även Friluftsfrämjandet Karlstad-Hammarö långfärdsskridsko på programmet (jag är en av ledarna). Turer erbjuds både för nybörjare och erfarna. Vi har uppstartsträff med information i början av December (återkommer med plats och datum). Vi har även ett antal skridskor för utlåning om man vill prova innan man ev. köper.

Wow en svettofajt! :-) Keep punchi`n!

Jag tar gärna en tur under förmiddagen imorgon innan besöket dyker upp ca kl 14. Fast ni kanske siktar på heldagstur.

Jordan: Arvikatur nästa helg låter vettigt. Jag har någon karta med MTB-leder utmärkta. Jansson99 kanske ska vara med?

Tiki jag kan både lördag och söndag nästa helg, du får planera in så kommer jag.

Tiki ska vi börja med glögg kl 10 imorgon i Orrholmsgaraget??? Så kan vi hämta upp Bozz på vägen.

Kanske läge för stockfallet imorgon???

jordan skrev:
> Tiki jag kan både lördag och söndag nästa
> helg, du får planera in så kommer jag.
>
> Tiki ska vi börja med glögg kl 10 imorgon i
> Orrholmsgaraget??? Så kan vi hämta upp Bozz på
> vägen.
>
> Kanske läge för stockfallet imorgon???
----------------------------------
Stockfallet it is kl 10.00 - låter bra.

Hör du nu det Hanna K! Drick inte upp min glögg ikväll så jag kan fira med boysen i garaget imorgon.

Låter som om jag får dra med mig ungarna ut i garaget och morsa på lite kännt folk i morrn. Kul!

Tiki skrev:

> Hör du nu det Hanna K! Drick inte upp min glögg
> ikväll så jag kan fira med boysen i garaget
> imorgon.

Meh, Orrholmsgaraget/Andematts fru skulle väl fixa glögg eller? Då kan jag dricka upp din ikväll. Om du inte ska fylla camelbagen förståss. Lite russin och mandel på det så klarar man en heldag på cykeln.

HannaK skrev:
> Tiki skrev:
>
> > Hör du nu det Hanna K! Drick inte upp min
> glögg
> > ikväll så jag kan fira med boysen i garaget
> > imorgon.
>
> Meh, Orrholmsgaraget/Andematts fru skulle väl
> fixa glögg eller? Då kan jag dricka upp din
> ikväll. Om du inte ska fylla camelbagen
> förståss. Lite russin och mandel på det så
> klarar man en heldag på cykeln.

Se, det krävs en riktig kvinna för att förstå vad en riktig man säger.

*Ahh dumt att chansa jag åker och köper. Det känns inte riktigt rätt att lasta Andematts fru för Hanna K:s överintag av glögg.

Kul att happyspotta så många happyiter i garaget på julmarknad/loppisen! Till o med Thomas var däe fast knuffandes fyra hjul ;o)

För er som inte vet vad det handlade om: http://www.orrholmen.nu/

Hoppas ni fick en skön vintertur, ni med rätt antal hjul mellan benen.

Hockey = is så det är sånt man gör på skridskor.. Det måste vara det jordan o bozz vill ha med oss på..

Köpte förresten längdskidor till grabbarna idag men tyvärr fanns det inga stavar till Edvin (1.30) så är det nån som har ett par i den längden över så vet ni vart ni ska skicka dem.

Märkte idag att det behövs dubbdäck.

Han som vi träffade i skogen och som har cykel affären på Strand körde på Schwalbe ice breaker med 360 st dubb. Såg ut som om han hade ett grymt fäste.

Vilket inte jag hade.

Har ni några fler förslag!!!

Jag tror säkert jag kan gräva fram stavar som passar en 130cm grabb. Om jag inte redan gett/sålt bort dem.

Ice spiker ser iallafall coolt ut, längtar till sjag får prova dem i skogen.

Jag köpte ett par Schwalbe Ice Spiker från CRC nu när vi beställda. Sitter monterade på cuben. Jag köpte ej pro då de är rätt mkt dyrare än de vanliga.

Låter trevligt Frolicc, hör av dig om du hittar ngra stavar.

Dubbdäck is the shit när skogen ser ut som den gör med våta frusna hällar och snö.

Kom till orrholmen med fyra hjul men åtta rullade därifrån. Sulky i fint skick för 80:- får anses vara ett fynd. Ångrar att jag inte prutade på en gammal keyboard som en tant hade på sitt bord. Jaja, den är väl där nästa gång med kan jag tro... :)

Tack för glögg och kaka Andematt & Co, så trevligt har jag aldrig haft i "garra" sen jag tände eld på papperskorgar där som 12-åring.

Vill sända ett tack till fru Andematt som bjöd Tiki på glögg imorse. Kanske bjöds det även på snällhets-pepparkakor för jag fick en HEL MUGG glögg ikväll :)

*Ahh bahh nu var min glögg slut igen. Måste ta o gömma flarran fortsättningsvis...

Happyfärd imorgon samling kl 11.00 på torget featuring Bozz och Tiki i nuläget.

hockey o öl mat på pitchers kl 16.00hälsar tiki o bosse!

VA FAN GRABBAR... inte bara töligt att ni fortsatt på två hjul efter min tidig adjö, utan ta ni öl o mat efteråt under tiden jag jobbar. Det få vara replay på det där, helst när jag kan hänga på. tack för en skön tur. WallE var ju skit bra också. x

kall men fin tur idag Skyll er själva säjer ja bara. g-klaveno getryggen var verkligen fina idag inge halt utan bara gött

Bozz och jag hade en förträfflig runda i solen med bra grepp under sulorna på I2. Det är suveränt före och inte som förväntat, klaffsigt i skogarna.

På gamla milspårets andra spång ljöd Bozz ett euforiskt läte över den nya spången. Inom loppet av en tiondel senare gick framhjulet genom isen direkt efter spången och Bozz fick flyga.... Allt gick ju bra så vi kunde bara garva åt det hela.

Jordan: Jag är nog inte rätt person att fråga i de här sammanhangen men nedanstående gaffel är beprövad och prisvärd. Vet inte om det är något mer än lockout-funktionen som skiljer den du nämner och den här:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=21563

Imorgon på förmiddagen blir det en tur ut till Bonäs om det inte kommer för mycket snö.

Det är ju kallt! Jag fryser som en blöt hund inomhus trots dubbla strumpor och tjock tröja. Jag är helt klart inte redo för nån vinter ännu.

Lillgrabben är sjuk idag så det blir till att fylla i en massa intyg på dagis igen.. Jobbigt! Fast rätt mysigt ändå. =)

Visst är det skönt i värmen!!!

Är det någon mer som ska köpa dubbdäck??? och i sådana fall vilka ska ni köpa???

Arvika på söndag. Jag kommer om jag orkar. Har cyklat för lite HELA hösten (hmmm. jag har inte cyklat alls sedan Glafsfjorden runt) och jobbat mer än vad som är nyttigt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp