[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jansson99 vi ska utforska i lugnt tempo. Så det vore kul om du kom.

Vilka andra från Karlstad följer med till Arvika på söndag???

Jäpp jag ska försöka ordna en kvalitetsrajd till helgen i Arvika. Undrar om jag inte ska ut och reka någon kväll. Vissa områden kan jag någorlunda men det vore spännande med lite nya höjder. Det blir backigt till helgen grabbar! ;-)

jordan: orka innebär också "att orka gå upp ur sängen före kl. 11" just nu......

Men jag ska verkligen göra ett allvarligt försök, jag lovar.

vi prata om WHISPERS igår De va allt lång leveranstid på di vinterbyxera!!

Jag blir inte med på söndag, tyvärr. Finns annat som prioriteras högre, faktiskt.

Förresten jordan, hur har det gått med gaffeln? Är det fortfarande helt död?

Japp den är helt dö.

Var hos cykelhandlaren i klaravik idag. Får pris på ny gaffel imorgon. Det blir en enklare för runt 1000 kr tror jag.

Vad vet/tycker ni om Focus cyklarna???

Andematt det är väl högtid nu att baka Lussekatter. Jag som inte har några egna barn (förutommigsjälv) har aldrig förstått hur viktigt det är att baka Lussekatter!!!

En fråga bara.... Är det någon som vill åka skidor med Hanna K och moi den 8-11 januari i Tandådalen/Hundfjället. Pris för 3 nätters boende är troligen 400-500 kr/happyit. Vi åker väl allt möjligt längd, snbd alpint etc. för att variera.

Jordan. Focus cyklar har fått bra recensioner. Jag kollade faktiskt på dem innan jag köpte commencal. Dem är väldigt prisvärda och han på klaravik är ju handlare så det ska inte vara nån problem med servis heller. "Fat Boy" vann bäst i test i what mountainbike

http://www.bikeradar.com/gear/category/bikes/mountain/product/fat-boy-08-28606

den väger runt 13.2 kg, som är vist lite tungt. lägger man ut 24000:- så få man en versting XC cykle.

http://www.bikeradar.com/gear/category/bikes/mountain/product/raven-pro-08-28592

De har allt emellan också, plus några hel dämpad om du vill kudde arslet lite ;-) wiggle.com var den brittiska importören av Focus men det värker som dem slutat sälja cyklar? kan det vara sant?

Tiki skrev:
-------------------------------------------------------
> Fina cyklar det där Jordan. Kanske dessa är
> fultyskar men Radon funkar nog det med.
>
> http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Radon-QLT-Rac
> e-5-0_id_23462_.htm

Inte för att jag vill vara negativ men den där Radonen du länkar till Tiki ser ut som att den ber om rambrott ovanför framväxelinfästningen där dämparen är fastsvetsad..

Föresten Thomas, gammal keyboard? Vad bjuder du? =) Jag har allt på lager i mitt garage.

andematt skrev:
> Inte för att jag vill vara negativ men den där
> Radonen du länkar till Tiki ser ut som att den
> ber om rambrott ovanför framväxelinfästningen
> där dämparen är fastsvetsad..
---------------------------------------
Inte meningen heller att man ska ha cyklarna för länge så man blir trött på dom.

Förresten pratade Bozz och jag om pannlampetur ikväll. Ser ut att bli sista kvällen med minusgrader sedan blir det bara klafs-klafs så det gäller att passa på. Fler med?

Haha! Bra anledning att köpe nytt där Tiki.. Spendera dig lycklig.

Av samma anledning som ni önskar pannlampetur tar jag ut ungarna på deras nyköpta lagg om de orkar efter skola o dagis.

hinner nog inte ikväll. kulturmöte sen opereras vickan idag så jag hälsar nog på. ja ringer om de blir nåt spontant

Det kan säkert vara något för Brattforsheden Jordan. Ska ta och ringa fritidsförvaltningen i Filipstad och se om de har något intresse av utveckla området. Fast det är ju någon som ska göra jobbet också....

Okey nu drar jag ut med pannlampan själv då eftersom alla verkar mörkrädda. Skyll er själva som Bozz hade sagt. :-)

Frolicc, jag kan vara intresserad, vad har du för nåt? PM PM PM!

Testade SPD för första gången förut, cyklade runt kvarteret med pendlaren med fötterna fastfjättrade i pedalerna. Känns som om jag står tätare med fötterna än på plattisar. Ska nog testa i skogen senare i veckan. Utan dubbdäck. ajajaj.

Nån i röd/svart lycra som körde i skogarna vid stockfallet ikväll?

Edit. Det blev Shimano DX-sulor och CrankBros CandyC-pedaler i den bästa kulören. Ja, rosa alltså. :)

Senast redigerad av en moderator:
Hello hello!
Jag hoppas att allt är bra hos alla på happy forumet! Jag har varit borta ett tag i linköping men nu är jag tillbaka i molkom och har tänkte att följa med på ett tur nån gång. Kör ni med dubb däck nu?! har inte cyklat sedan sommaren!

Körde en fin-fin runda på I2 och kom hem med en lika skinande cykel. Såg spår från en massa djur längs våra klassiska sträckningar. Passerade också ett rådjur på nära håll som satt lugnt och stilla bredvid där jag cyklade. Jag passade på att blända upp Silvans 20 watt rakt i fejjan men den verkade inte bry sig om försämrat mörkerseende eller sitt eget liv - nä nä!! Rådjuret verkar tro att alla är med i Bore SK.

Ja helt sanslöst skillnad Jordan och det är svårt att förklara bort med moms. Man undrar ju om den svenska försäljaren lyckas kränga till det priset? Måste vara till folk utan internet vart de nu finns?

Konstigt att man oftast ska behöva blicka mot Tyskland/England för att handla billiga surf- och cykelprylar. Det går inte att förklara att vi köper av låglöneländer heller. Hade annars varit roligare att gynna det lokala.

Bozz, Jordan mfl? Blir det någon skridskoåkning imorgon? Är nog intresserad av att ta några varv.

Såg att ni undrade lite över Focus. Jag har själv två olika Focus MTB. En First Expert (dubbeldämpad) och en Raven Expert. Båda är mycket sköna att köra på men ska man skilja dem åt så är First Experten gjord för mer stökig terräng men främst snällare mot ryggraden :-)

Raven Experten är racig och kräver "fasta tyglar". Destå fortare destå bättre kan man säga! Dubbeldämade hojen väger ca 12.5kg och den andra runt 9.5kg Detta känner man av men då det går att låsa både fram och bakdämpare så är den även helt okej på grusvägaran! Jag har tidigare kört främst GT Zaskar och även Lightning (titan) men jag gillar Focus skarpt! Om du Jordan är sugen på att testa så är det bara att komma förbi. Min dubbeldämpade är föresten till salu

http://happymtb.org/annonser/index.php?page=view&id=26878

Mvh
Kalle
070-4450016

Carer567 tack för inbjudan att prova din Focus. Det gör jag gärna vid tillfälle.

Du kanske ska med ut och åka i helgen???

Lördag blir det runt Karlstad och söndag åker vi till Arvika.

Jordan, ang. ny cykel. Jag vet inte hur intresserad du är av att meka, men köper du hos cc så ingår följande:

"Livstids Servicegaranti medföljer alla sålda cyklar* och omfattar all typ av justering** samt byte av hos oss köpta komponenter***. Arbetet utförs i vår verkstad i Karlstad och tid bokas via vår kundsupport. OBS! Alla komponenter som skall bytas måste vara köpta och finnas på plats i Karlstad (välj hämtas Karlstad som leveransalternativ) eller tas med när du kommer med din cykel.

* ej democyklar
** omfattar inte hjulriktning, service på dämpare eller skivbromsar
*** se komponenter på cyclecomponents.com"

Ibland kan det vara skönt att lämna ifrån sig cykeln istället för att pilla själv.

Eklund tack för tipset.

Jag har funderat på en Full-D.

Jag håller just nu bara på att kolla upp lite olika cyklar. Köpet blir till våren.

Just nu är min cykel inne och får en ny Gaffel på klaraviks cykel. Så på lördag och söndag blir det åka av!!!

Kommer att cykla på fredag eftermiddag om någon vill hänga på. Åker här ute på Hammarö.

jag åker nog säkert imorgon vid 17.30. då blir det paråkning hanna -säg inget till tiki;) ikväll kör björn o jag stockfallet m pannlampa 18.00 kroppkärrssjön

bozz skrev:
> jag åker nog säkert imorgon vid 17.30. då blir
> det paråkning hanna -säg inget till tiki;)

My lips are seeled. Lite hemligheter får man ha.

Jordan det är bara att du säger till när du har lust och tid så får du ta dig en runda på vilken av dem du vill!

Mitt tips vad det gäller att välja dubbel eller enkel dämp är att fundera på hur man främst kommer köra. Är det mest grusväg och enklare stigar så passar det nog bäst med en enkeldämp men är det mycket rötter och stenar OCH man känner att man hällst vill sitta ned och trampa så föredrar jag nog en dubbeldämp. Men idag har D D blivit så pass alround så de funkar på allt :-) Tänk bara på att en D D består av fler delar och att dessa delar måste gå att få tag i! Jag hade en GT som det var svårt att få tag i delar till = dyrt då det blev till att slänga den ramen.

Tack för inbjudan om en tur i helgen! Får tyvärr besök (julhandling) så det blir nog svårt att komma loss men det kommer fler helger !!!!!!

Ursäkta att jag klampar in, ville bara posta en bild till JoMenSåAtt:

iskander.jpg ht=544

Ingen fara the_TnT du är välkommen här. En gång såg jag Jomensåatt täcka in hela kostcirkeln vid ett stopp på en bensinmack i Lappland.
CRW_2070_RJ.JPG ht=725

Heldämpat är för fetton! =) Glöm dock inte att om du verkligen skall beställa en FAT så gör det nu så kanske du har den innan sommarn är slut. Fast jag tycker du borde låta bli...

Just nu sitter jag och RAW konverterar massa bilder på mig själv iklädd happytröja. Varför inte göra sig fin när man ställer in studioblixtarna liksom. Inser att jag måste få bort några kilon... eller komma över en tröja i större storlek.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp