[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Frolicc skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Ikväll då? HappysoftSSride? Racerride?
> Intervallride? Kom med förslag!!

Paddling. För varmt för cykling.. Är iof lite sugen på landsväg, ska fundera på saken.

Ett förslag till ändring är att om vi inte skall köra mer än cirkus 2 - 3 timmar bör vi kanske starta lite senare för att slippa den värsta värmen.

18:30 vid badplatsen kroppkärr, tisdag, distanstempo?

Paddling ikväll alltså? Någon som har en kanot att låna? Frågan är om kanon är lämpligt med tanke på min brända högerarm. (Kör inte mc i 30 mil med skinnstället uppknäppt i handleden. Hade en fin fin illröd kil inbrännd. =)

Frolicc skrev:
> Ett förslag till ändring är att om vi inte
> skall köra mer än cirkus 2 - 3 timmar bör vi
> kanske starta lite senare för att slippa den
> värsta värmen.
>
> 18:30 vid badplatsen kroppkärr, tisdag,
> distanstempo?
>
>
> Paddling ikväll alltså? Någon som har en kanot
> att låna? Frågan är om kanon är lämpligt med
> tanke på min brända högerarm. (Kör inte mc i
> 30 mil med skinnstället uppknäppt i handleden.
> Hade en fin fin illröd kil inbrännd. =)

Tisdag 18.30 kroppkärr it is... Ses imorgon.

Då är det bestämmt!

Imorgon 18:30 vid kroppkärr, tar med karta på rutt.

Jomensåatt, vad hade du för runda i tankarna? Jag kan vara körbar från cirkus 17:30 till sena natten =) Hur gick det med beställningen på grejer föresten?

KONAmi skrev:
> du kan låna min kajak om du vill, så kan jag
> filma... ;)

Hänger gärna på både ikväll och imorgon, tror inte jag kan vara ute före 18.30-19 ikväll dock.

Jag tycker att vi tar det lite senare ikväll, 19:00 kanske? då är det iaf inte fullt så varmt ute förhoppningsvis.

Tur, vet inte vad sägs om teknisk stigletande på I2? Typ i området nära Våxnäs? Annars funkar ju Vita eller någon av standardslingorna.

Beställningen skickar jag ikväll tänkte jag, var borta hela helgen så det hanns inte med.

Låter bra med 19... då hinner man fixa lite käk innan också. Kommer med SS:en

Underbar tur ut till Bonäs och så blev det rekordtid igen.

Imorgon blir det racer på Ö:a

David & jag ökar på deltagarantalet med tandemracer-körning imorgon med gänget som samlas kl 18.30 vid Kroppkärrssjön.

Superfin ride med eknor och jomensåatt, tekniskt och intervallmässigt. Fick med mig kliande utslag på benen och armarna hem också. Kört in i en giftek?

Kalastur med Frolicc och Eknor!! Tack för sällskapet, det vart lite tekniska stigar, en del vita slingan och en god portion nya stigar, kalas!

Någon som är sugen på en Happy-Grill-och ölkväll på fredag?

PS. Fan, de har inte inne ett av de däcken jag ville ha från Actionsports.de..... ska maila dem.

Jag tar min Motobecane och kommer till Kroppkärrsbadet ikväll. Blir väl mest att se er andras bortflyende ryggar för min del, men alltid trevligt att starta samtidigt i alla fall.

Hanna, att se ryggar är min uppgift. Sno den inte för mig är du snäll.

Jag hade nog också gärna cyklat men jag tror värmen har däckat mig. Jag är mer förtjust i busväder.

Bah! Då får du väl va där och bevaka dina ryggar, annars är de mina :)
Håller dock med om att det är lite för varmt för annan aktivitet än vattenrelaterad.

Tandemracer... måste ju va grejen i motvind på platten =) Dags att göra ryck i backar med andra ord

JoMenSåAtt skrev:
> Någon som är sugen på en Happy-Grill-och
> ölkväll på fredag?
-----------------------------
Låter najs! Låter gött att grilla när värmen väl är här. Enligt Windguru ska det bli ett väderomslag på måndag med lite svalare väder. Då var värmen över för denna sommar, kul för nya semesterfirare *Mohhaaaa ha ha*
http://www.windguru.cz/se/index.php?sc=54240

Jag har tänkt att åka till Gesunda igen till helgen om någon vill med för övrigt.

Veckans andra hårda tempointervall avklarat. Imorgon blir det hård köra till Bonäs igen.

Lördag kommer jag att ge mig av kl 07.00 ska köra alster skattkärr ulvsby upp till Forshaga. Inga stopp på vägen men ett lugnt tempo hela tiden blir det. Häng gärna med vet jag.

Söndag kl 11 i Skruvstad är det 88 km motionslopp racer. Du kommer väl Miamaria?

Tack för en riktigt skön tur ikväll! blev lite sent bara...
Nästa gång kommer jag med lvg-däck istället dock :)
CykelcrossKarlstad-Deje-Karlstad2009-06-30.jpg ht=562

Gårdagsturen orsakade en större politisk debatt än jag kunde ana. Se solsta CK's forum för info.

Hoppla..

Tyckte i alla fall att det var en fantastiskt fin och trevlig tur, hade dock lite väl låg nivå i energidepåerna från Deje och hem. Men inget som inte gick att återställa med ett lass mat, lite bullar och choklad. Har dock lite skumma ryckningar i tummar och pekfingrar, felaktig styrefattning?

DSC00020.JPG ht=544

En bild från gårdagsturen. Man borde alltid ha en turistbuss (tandemcykel) att ta rulle på i nedförsbackarna.

Tack för en riktigt trevlig tur igår. Det får vi göra om snart. Jag måste bara få lite mer mil i benen så att jag hänger med bättre...

Du har missat det hela, du fick ju bästa sällskapet, varför vill du cykla snabbare då?

joohan skrev:
> Tack för en riktigt trevlig tur igår. Det får
> vi göra om snart. Jag måste bara få lite mer
> mil i benen så att jag hänger med bättre...

Haha, pissa inte i fel pool! Lite småfånigt med Solstas reaktion men de kanske har rätt tunt med folk på sina träningar? Jaja, tur jag inte är landsvägsplågare eller solstamedlem.

Solsta CK fick sin första(?) topp-10-placering i svenska DH-cupen i söndags när Björn kom 10:a i Elitklassen. Go björn!

Någon veckas värme och lite åska i luften brukar göra sitt för folks humör och temperament.

Slider skrev:
> Tiki du är för söt i lila lyckra :)
-----------------------------------------
Tack Slider, jovars jag ansträngde mig särskilt för att få suget i blicket. Förresten så googlade jag på Lyckra och fick upp något som hette Lycra. Verkar vara det där sköna tajta plagget du menar?

Är det någon som stöttar "det lokala" och vill åka till Sunne och åka nedför på lördag? Slider? Jomensåatt? Någon annan?

Jag är i Arvika denna helg. :)

Nya banan är åkbar hela vägen nu för den som är intresserad. Justeringar ska till förstås men vägen är liksom dragen uppifrån och ner nu. Kör så mycket ni kan där, om Stefan vill öppna övre liften.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp