Lite bilder från min eftermiddagstur på lördagen som blev en härlig naturupplevelse likväl som en geggcykling och svettorunda.
Efter att ha kört från Heden till Alsters Herrgård den "snabba" vägen möttes jag av motorvägsbygget när jag skulle ut på Frödingleden.
Fotisättning oundviklig när man skulle genom det här lilla hindret.
Bävern verkar inte gilla leden. Stigpolisen har fällt många av träden med markeringar på. Dessutom tvärs leden som här! J*la Skitbäver.. Här får man om man vill jobba på sin spångest - jag gick.
Våren har kommit till Alsterdalen. Undrar om Fröding skrivit något om årets första Vitsippa?
Sedan bar det av upp på den vanliga delen av "Göstahultarn" som var ovanligt kladdig. Cykeln fick agera modell i finvädret uppe vid grillplatsen.
Fram till grusvägen efter Göstahultarn var det från hemmet 15.5 km enligt lst.gis webkarta. Dit tog det 1h07min med massa fotograferande och svärande över bävrar enligt ovan. Bilvägen upp till Vallargärdet som faktiskt bara tar tjugo minuter blir en trevlig sträcka där vi får trampa ut 44/11 på två ställen under VårRiden.
NKLJ förde mig hem i den kalla motvinden den sista biten. Totalt enligt Gröna webkartan mätte min tur 3.85 mil. 2h 15min med en hel del pauser.
Döden kändes påtagligt närvarande på hemvägen..