[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
KONAmi skrev:
-------------------------------------------------------
> miamaria du bor väl i haga har jag hört?

Stämmer! Och vill gärna med. Är lite sliten men det kanske kan avhjälpas med lite mat.

blir lite sen från jobbet ,men skicka mig ett sms så jag får ditt nr så meddlear jag tid, skulle tippa att det blir runt 18.00

Inkludera mig i lördagsturen. Suget att få cykla är just nu abnormt och ohanterbart. Kl 10 sharp!

Host! Pust! Stön! Frust!

Nån som vill cykla med mig om ett halvår när jag återhämtat mig och tränat upp mig....

Tänk att vissa personer kör skitlugnt och jag orkar inte hänga på när jag kör järnet!

;)

Jag stämplar ut för en veckas semester nu, återkommer på cykelturerna V16. ;)

Jävlar vilken tur det blev. KONAmi drog upp ett hysteriskt tempo i backarna, gjorde mitt bästa för att hänga på men förjäves. Dags att pumpa däcken kanske...

Har varit mätarverkstad i min lägenhet nu. Undrar när jag är redo att lägga varan i korben, måste samla mod.

det var en kul tur igår med en hel del fartlek. Uppförsbackarna slukades i ett våldsamt tempo i kamp med frolicc. Kul med lite högfartsåka ibland.

Sitter och hoppas det kommer en RR från förmiddagsgängets tur. Undrar lite hur underlaget är där borti österled inför min egen solorunda i eftermiddag.

bozz skrev:
> tiki o ja tar en tur till i I2 skogensnart om nån
> vill me!?

Jag drar från racketcenter 16:00.

Jag och Erika var ute i 2,5 timmar och avverkade både skutbergets mountainbikebana och det mesta av gröna milen(med inslag av g-klaven). Skönt väder måste jag säga.

Ett tips: var på solsta cykel i förmiddags. Köpte en vindtät överdragsjacka i andasmaterial för 395 silverdaler. Måste säga att jag tyckte det var bra valuta för pengarna efter en första provtur i blåsten.

Det blev bara två bilder idag men skulle allt sevärt dokumenteras från dagen hade en bild till varit tillräckligt.

Nåja dagens rajd inleddes genom att förskräckta småbarnsföräldrar promenerade vid Göbbholmen och fick skåda en Happy-kalsongchock.
Bozz-chockerar.jpg ht=544

....Sedan skulle det varit en bild här från när en kändis i gruppen gjorde en frivolt vid träbron i den djupa svackan/ravinen på Frödingeleden och hojen hamnade i bäcken. Men vi får hopppa den.....

Här kommer nästa parkering i skogen mot slutet av vita slingan. Ja just det, vi drog ett varv där också.
Bozz-loop.jpg ht=544

Mer än så blev det inte men det var en skön dag, tack för den. Nu drar jag till Suomi nå`n dag. Tja!

Senast redigerad av en moderator:
Lite bilder från min eftermiddagstur på lördagen som blev en härlig naturupplevelse likväl som en geggcykling och svettorunda.

Efter att ha kört från Heden till Alsters Herrgård den "snabba" vägen möttes jag av motorvägsbygget när jag skulle ut på Frödingleden.
DSC00124.JPG ht=544

Fotisättning oundviklig när man skulle genom det här lilla hindret.
DSC00125.JPG ht=544

Bävern verkar inte gilla leden. Stigpolisen har fällt många av träden med markeringar på. Dessutom tvärs leden som här! J*la Skitbäver.. Här får man om man vill jobba på sin spångest - jag gick.
DSC00126.JPG ht=544

Våren har kommit till Alsterdalen. Undrar om Fröding skrivit något om årets första Vitsippa?
DSC00135.JPG ht=544

Sedan bar det av upp på den vanliga delen av "Göstahultarn" som var ovanligt kladdig. Cykeln fick agera modell i finvädret uppe vid grillplatsen.
DSC00137.JPG ht=544

Fram till grusvägen efter Göstahultarn var det från hemmet 15.5 km enligt lst.gis webkarta. Dit tog det 1h07min med massa fotograferande och svärande över bävrar enligt ovan. Bilvägen upp till Vallargärdet som faktiskt bara tar tjugo minuter blir en trevlig sträcka där vi får trampa ut 44/11 på två ställen under VårRiden.

NKLJ förde mig hem i den kalla motvinden den sista biten. Totalt enligt Gröna webkartan mätte min tur 3.85 mil. 2h 15min med en hel del pauser.

Döden kändes påtagligt närvarande på hemvägen..
DSC00139.JPG ht=544

Senast redigerad av en moderator:
Sugen som fan på en skogstur och har precis byggt klart polarns skogsräser med gott resultat men är förkyyyyld. :(

Så hojjen då, en Sunn Totall softtail (i stål förstås) från 90-talets slut med en tidsenlig sur-marzocchi fram. Singlespeedifierad och uppfräschad överallt. Verkar funka.

Tack du, bozz! Gött med lite vårtecken i skogarna.
Hörde dessutom ett gäng tranor på fälten ovanför Alstersjön och Koltrasten vid Edsgatan.

Det var en skön tur i solen. Åkte Bonäsleden från Mörudden. Mycket vatten på sina håll.

Najsa bilder Andematt. Spooky med döskallen bara. Jag ser framemot någon tur till helgen. Kanske går det att slänga in en runda någon kväll här också. Nu ska jag i alla fall ut och busa på stadens gator med min stora Specializerade Hit. Tänk om minifuhrern dyker upp och skäller lite!? *Hua

Tiki, du kanske ska ta och hämta får(?)-kraniet och sätta den som ett "kylarornament" på din stora Hit.. Kanske det blir situationen mer intressant om din urbana antagonist då dyker upp? =)

..är det du Tiki som glider runt på dansgolvet på framsidan av ekonomidelen av dagens NWT?? misstänkt likt...

bozz skrev:
> nu ha ja beställt!!

Tid hos frissan eller vad? =)

mongoose teocali jättefin från evans cykles-ska komma om en vecka !tänk att man fortfarande vill ha leksaker!!

torsdag 16. 15 ska ja ut me 2 tjejer på g-klaven!! nån mer? tiki räknar ja som självskriven.

haha, tyckte också jag såg en tiki i tidningen =)

Bosse, hur länge skall ni köra?

Härligt bozz. Både till cykeln och cykelturen, låter trevlig.
Den cykeln hade jag också tittat på.
Hade gärna följt med på torsdag men är så attans förkyld så
jag får nog ta det lugnt några dagar. Jag var ute och rekade
lite stigar här i kr-hamn igår inför kommande happyrides.
Börjar torka upp äntligen.

ja tror inte de blir så långt. den ena tjejen e vältränad men nybörjare -så ja vet inte riktigt vi tar de lugnt tror jag- men de blir nog vid 16.30 vid toyota

Härligt Bozz du tar ett stabilt kliv in i fettovärlden. Numma! Bozz Bozz...Bozz! *uppsträckta armar*

Här har man jobbat på badboy imagen hela året så plötsligt framställs man som ett jättefan till Sven-Ingvars. Djupt tragiskt och de måste photoshoppat in mig där. :-) Nu förstår jag hur Diana hade det....

Vid toyota? Vid willys "typ alltså liksom asså herregud"?

Ringer om jag skall med, annars åk utan mig. Jag kommer nog inte att hinna...

bozz skrev:
> ja tror inte de blir så långt. den ena tjejen e
> vältränad men nybörjare -så ja vet inte
> riktigt vi tar de lugnt tror jag- men de blir nog
> vid 16.30 vid toyota

bozz skrev:
> torsdag 16. 15 ska ja ut me 2 tjejer på
> g-klaven!! nån mer? tiki räknar ja som
> självskriven.

---------------------------
Jäkla tidigt asså! Fast å andra sidan ligger jag över 6 timmar + i flex efter 6 arbetsdagar. Tänkte solen kunde börja gassa så man kan börja shortsåka. Då känns det mer befogat och kapa dagen.

Andematt: Fårkraniet där hoppas jag du håller rätt på. En perfekt prydnad när vi har fotosessioner.

Boka in 10:e maj i kalendrarna, då har Kristinehamn Adventure Multisport (vaddenuheter) invigning av en skogsslinga för MTB och hoppkillarna har invigning av sin bikepark. Jag tänkte åka dit och hälsa på, cykla lite hopp, cykla lite skog. :)

tiki -har du ett eget rum i arvika!!? klart du ska me idag med sånt trevligt sällskap!o du i em ska de bli strålande sol!!

bozz skrev:
> tiki -har du ett eget rum i arvika!!? klart du ska
> me idag med sånt trevligt sällskap!o du i em ska
> de bli strålande sol!!
---------------------------
Jovars här i Arvika finns det gott om plats för alla så jag fick ett eget rum. Har inte du det?

*Ho ho strålande sol.... finns det någon solgaranti?

va synd att rummet brann upp då!SMHI har lovat sol i em!!miamaria kanske oxå följer med på dagens "feministtur" som de verkar bli?

bozz skrev:
> miamaria kanske oxå följer med på
> dagens "feministtur" som de verkar bli?

Är trött på att sacka efter... behöver träna med först...
Eller rättare sagt, blir det sol står jag och väljer på mtb, cykel eller löpning...

miamaria de blir bara jag och nybörjaren idag 16.30 vid toyota du behöver inte skämmas fr nåt bara kul om du e med!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp