[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har en fråga till happykarlstad. Håller precis på att byta växelöra och upptäckte då att hjulaxeln är rätt sned. Inte själva axeln i hjulet utan den genomgående axeln som snabbkopplingen sitter fast på. Min fråga är, gör det något att den är lite sned? Och vad heter en sådan om man vill köpa den exempelvis från CC?

Den var fräsch och säkert prisvärd Frolic men bara tanken på fler cyklar i förrådet - nej tack!

Bakväxeln blev också skrot upptäckte jag så extra bakväxel tar jag icke med på vårriden. Det får numera bli någon annans ansvar.

Det är mothållspluppen som är helt bortslipad. Tror ni att det går att lägga på lite mer metall där och få det att hålla med hjälp av lödning?

Om någon karlstadbo skall beställa från utlande vill jag gärna vara med och sponsra frakt och få skicka med en bakväxel och kanske lite annat smått och gott

Det gör inget att den axeln är lite sned. Det blir dom alltid om man kör lite hårdare.

Och Frolicc, var nu en snäll medborgare och stimulera ekonomin i landet genom att slösa dina pengar på CC. ;)

Jag hade mer bike-discount i åtanke med CC får blir sista utvägen om ingen vill dela upp de 120 spännen i frakt =)

6ggr upp (och ner givetvis, som någon hade påpekat om jag inte nämnt det)för bryngfjordsbacken i kvällssolen blev dagens facit. gött med mjölksyra ;)

körde jakobsbergsspåret me vikkan o min nya mongoose - börjar gilla den skarpt redan ,vikket flyt i skogen !de va precis vad man behövde efter "hells trail " igår även kallad kilsleden.

Lånar tråden lite !

e d någon som vet hur liften i sunne kommer att gå under försommaren ?

Mvh Patric

Ps. elle rvet någon som jag kan kontakta om det hela

# Härligt bozz, blir det den nya på lördag eler håller du dig på scotten?

# tenglad, det där kan säkert Thomas..

# Förresten, när jag tvättade cykeln idag var bakdäcket platt. Smygpunka. Dessutom uptäckte jag att de där smala muttrarna på hjulaxeln där nere i navet satt löst. Glapp! Gött att få det fixat.. Undrar om det var orsaken till gnisslet i bromsoket som hittades nu..

nån som hänger med på en hård svettoride banvallen forshaga tur och retur på onsdag kväll?

ska man köra finnmarksturen får man nog köra lite tempo också. Vita slingan och G-klaven känns inte representativ för långloppsterrängen...

Tengblad, inga regelbundna öppettider i Sunne i sommar. Håll utkik på happy för meddelanden om Sunne! Jag skriver nåt så fort jag hör nåt.

är det någon här som e rutinerad på luftning av bromsar? min bakbroms känns inte så distinkt som den borde(som frambromsen gör). Jag bjuder på fika om någon har lust att hjälpa mig.

Har du skiftat slangar? =)

KONAmi skrev:
-------------------------------------------------------
> är det någon här som e rutinerad på luftning
> av bromsar? min bakbroms känns inte så distinkt
> som den borde(som frambromsen gör). Jag bjuder
> på fika om någon har lust att hjälpa mig.

nej jag har inte skiftat sida på dem än. tror jag skiter i det och helt enkelt vänjer mig vid nuvarande placering. Inte för att jag använder bakbromsen särskilt mycket men det känns lite oproffsigt med en svampig XTR-broms...

ere nån som har spd skor o pedaler st 36 typ? vickan vill pröva o kanske köpa

jag har ett par pedaler i verktygslådan som du kan få låna(och sedan köpa mycket billigt om det känns bra), skor är det värre med...

Frolicc skrev:
> Bakväxeln blev också skrot upptäckte jag så
> extra bakväxel tar jag icke med på vårriden.

Vad håller ni på med? extra bakväxlar?!!

Demontera den där instabila kedjespännaren och satsa på en singleator från Surly istället.

There can onle be ONE!

du kan få dem för en hundring om det känns rimligt när du sett dem. Kan komma förbi dig med dem efter dagens runda om det passar, vilket borde bli vid 19-tiden.

har du möjlighet att hämta pedalerna bozze? mina ben känns aningen tunga för tillfället.. jag e hemma hela kvällen med undantag för några besök i tvättstugan.

vi kan avvakta lite konami hon skulle ev få skor +ped nya för 500:- vi får hörs vidare om det. tack ändå! ja tog en tur på vita me mongoosen, träffa en kille på en kona som va fr arvika o han ville köra me oss . hur blir de på lördag!

bozz skrev:
...> hur blir de på lördag!

Det tar vi i den strängen som nu passerat 100 poster =)

jag cyklade förresten förbi en man på racer(iklädd märkesriktiga racerkläder) strax innan råtorp igår. Snittade 29,3km/h över 43,2 km. Gissa om jag var nöjd när jag segade mig förbi :)

5c0
KONAmi skrev:
> jag cyklade förresten förbi en man på
> racer(iklädd märkesriktiga racerkläder) strax
> innan råtorp igår. Snittade 29,3km/h över 43,2
> km. Gissa om jag var nöjd när jag segade mig
> förbi :)

Känner igen känslan. Blev omkörd av en sån där på väg hem längs NKLJ vid Edsgatan för något år sedan och lyckades haka på med den blå som HannaK köpte. Skitig efter en lerig tur passerade jag honom i 35, drog upp tempot till 38-40 km/h och såg att han tog rulle, sen växlade vi om att dra ett par ggr till kroppkärssjön där jag tyvärr fick håll... Surt men jag var rätt nöjd ändå ;o)

idag vilar vi va? vad gör man åt "en stor knut"på baksidan av låret. end seriösa svar emottages!

Har du fått en muskel bozz? ;o)
Låter som varmt bad, massage och mjuk streching skulle kunna lösa upp en sån grej. Seriös gissning..

Vila är nog ingen dum idé.

Tack för en underbar tur i det fina vädret igår! Allt flöt på fint och alla verktyg (utom konami's fil) var onödig extralast.

Om min lön behagar att dyka upp någongång så kommer jag göra en beställning från CRC i veckan som kommer. Är det någon som vill vara med och dela på frakt? Eller ännu bättre, komma över fraktfrittgränsen?

Häggs verkar skita i min beställning av nya öron så tar CRC istället, behöver ju ändå köpa en bakväxel. Eventuellt skall jag inhandla lite kläder också.

Tack för en trevlig tur igår.

Gps info

86,74 km, 3795 kal, 15,3 km/h, 143 medelpuls, 177 maxpuls, 816 meter uppför och 813 meter nerför.

Mmmm nu var "hon" ren och fin igen. Passade också på att byta växelöra och vips nu pekade växelföraren precis som önskas. Min cykling tycks äta dessa öron. Nu var det tredje i ordning på mindre än två år.

Tiki, vänta bara tills du kommer igång med DH-åkandet! Hahaha, du kan börja prenumerera på växelöron redan nu så du ligger lite före! ;)

Frolicc, ursäkta min okunnighet, men vad är CRC? Har de skor? (Tänkte slå till snart på skor och pedaler..)

Dohh! Jaha det var usla nyheter du kommer med Thomas. Varinga köper man ett öra till storheten då?

HannaK skrev:
> Frolicc, ursäkta min okunnighet, men vad är CRC?
> Har de skor? (Tänkte slå till snart på skor och
> pedaler..)

CRC är förkortning för http://www.chainreactioncycles.com/ som är trevliga att köpa delar från.
Pedaler: http://www.chainreactioncycles.com/Categories.aspx?CategoryID=681
Skor: http://www.chainreactioncycles.com/Categories.aspx?CategoryID=1164

Fast dessa pedaler från biltema är minst lika bra som Shimanos billigaste, faktiskt motsvarande Shimano 540 (m.a.p. vikt):
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=93675
Och kanske du kan hitta ett par bra skor hos CC trots begränsat utbud. Där går det ju att prova passform dessutom.
http://cyclecomponents.se/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?avd=1&funk=steg_tva&artgrp=456

Äsch "hundmat" skulle ju svara.. Ja ja han får väl klippa in mitt svar då ;o)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp