[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tyvärr kommer jag inte att åka till kolmårdsbiken imorgon. Fåren vill har deras tå naglar klippt imorgon :)
Det bli klätring under helgen istället, not all is lost!

Men jag vill gärna gör några långloppar under sommaren.

Hoppas ni har det bra bozz och jordan, lycka till!

nu evi hemma tebaka från kolmårdsbiken! de va en kanontävling varmtoch snabbt. förbättrade min tid från förra året med 2 timmar!!tack happy och tack solen.

Tack Bozz för en trevlig dag.

Klarade 5 timmar med 2,5 minut. Det var en riktigt jobbig tävling, fick aldrig någon fart på benen.

Det får bli fler svettoturer framöver.

Nu är det 9 veckor kvar till nästa tävling Mörksuggejakten.

http://www.morksuggejakten.com/index.htm

Vore kul om vi kunde bli ett gäng från Karlstad som åker till Rättvik.

Nu är det sängen som gäller.

Ni verkar ha haft en kul tur i djurparken. Roligt!

Jag har i-landsproblemet om jag ska tro på vind så att det går att vindsurfa idag (premiär i värme!) eller om det blir en Happyrajd. Vill därför inte vara centralfigur i en eventuell tur men vill ändå försöka höra om det är någon på gång. Undrar om någon förstår mitt "säkra-upp-tänk".... :-)

Ps. Vindprognosen säger 5-9 m/s och brädan planar upp i strax över 7 m/s.

Jag hade tänkt mig att dra ut på en tur ikväll vid 18.00.
Tyvärr går inte det för jag blir fanimej aldrig frisk! Feber förra veckan och nu har jag utvecklat ögoninflammation och är helt bomtäpt.. Vi ses väl till hösten eller ngt...

Säg grattis till mig - 6:e veckan på raken med ohälsa..

Det var ju skrutt att höra - inte grattis! Du får jobba på att piggna till fram emot nästa helg då vi ska gästa Kristinehamnarna.

Någon annan därute!?

Bra åkt i Kolmården! Grattis!

Trist Andematt att du är sjuk igen! Krya på dig!

Jag åker gärna en tur idag. Är ledig hela dan, så tiden spelar inte så stor roll.

Oj här var det rappa besked. Kan vi ta en färd kl 12.00?

Pratade just med Slider och vi bestämde att sticka till Brattforsheden. Vi ska ses där kl 15.00. Häng på dit, jag har bil! Hör av dig till mig eftersom jag inte har ditt nummer. I Sådana fall träffas vi för lastning vid 14-tiden hos mig.

Brattforsheden och här sitter jag med ont i benen inte kul. Hoppas det blir fler turer dit.

Mina tankar går till Jordans ben och Andematts bassilusker....

jag kör i em!!en lugnare tur eär betydligt piggare än väntat vid 15.00 kanske?

oj jag va kvar på sidan 37 hade hänt grejer på 38 ursäkta men brattfors känns lite väl tufft tror jag eller!?

Jaha, här är man lite krasslig åsså planerar ni Brattfors.. Jahaja... Män ja´é int´bitter...

;o)

ja kan skippa brattfors o komma hem o läsa en saga eller nåt för dej andematt innan du deppar ihop!? :) tänk på att du är bäst o happy behöver dej!

KJAAAAM på dig bozzebubben =)

Förresten.. Lägg in den här länken som favorit så missar du aldrig några inlägg. Då kommer man till det första med "ny-flagga".

happymtb.org/forum/read.php/1/686523/gotonewpost

Senast redigerad av en moderator:
Som genom ett under har flertalet stockar på SSC08 banan sågats av...
Nu återstår bara en grov sak, den sista i trippeln på väg nerför Halleberg söderut.

Det blir en finfin bana, lite lerigt på ett par ställen idag, sån där som flyger fem meter när den släpper från däcken.

sticker ut o testar ssc08 nu, ska bli kul- har spring i bena idag! tack för tipset alex

ssc va fin nästan torr hela vägen- fick sällskap av "andemattsnörveln" sista loopen -trevligt. imponerande att nån :) har sågat stockarna för hand!!! annars har ja motorsåg om du behöver hjälp!

Götta! Valet blev rätt med en trevlig tur med Slider, HannaK och en uppstickare vid namn P-A som trampade på fint med sitt gamla härke. (Jag känner P-A)

Turligt nog var P-A mera offensiv än mig med kameran så det bör blippa fram några bilder efter hand. Jag ska kolla om det finns något på minneskortet som jag inte behöver skämmas över. Dagens kraschkanon var annars HannaK som stod för två (i efterhand bejublade) framåtkatapulter. En i hög fart med stop i en stubbe, Slider bevittnade och tappade hakan. Den första vurpan var annars två meter ifrån oss andra med magplask rätt i dyn med. En gratis lerinpackning på hela framsidan kroppen. Så ska det se ut när man laddar!

Senast redigerad av en moderator:
Tiki, ladda upp bilder illa kvickt! Lerinpackade tjejjer! Woaw lixom! *himlar med ögonen* =)

/-=*Mini-Snörvel-RR! Söndagkväll på I2*=-\

Jag kunde inte hålla mig inne. En Ipren mot skallebanken och en hel skog att snyta sig i. Lite göjjs i ena ögat har väl inte stoppat nån så jag bestämde mig för att ta en tur med lååååg puls. Fem minuter senare satt jag på sadeln och lallade ut i skogen och vem kommer stroppande på sin vita springare som en räddare i nöden när jag vaar på väg hemmåt om inte bozz. Nu var jag som tur inte i nöd men en kjaaam fick jag iaf ;o)

Goda nyheter: Jag hittade en för mig ny skojjsig stig med ett par hyfsat tekniska partier som jag kommer visa vid tillfälle. Bland annat ett 3-3.5 meter stup som jag tror är körbart om man bara för bort alla gamla rostiga spik i "landnigen". Uppför får man ta på klätterskorna och repen. Ett risigt träd ligger över stigen på ett ställe som vi gott kunde rensa undan oxå så kan den bli riktigt användbar. Inga däckspår där på de blöta partierna..

Tråkiga nyheter: "Trappan" är borta. Tiki, bozz och nån mer (Thomas?) var med mig en gång när vi stack iväg norr om våra vanliga stigar i Tranelund och hittade en liiiiten nefförskörning som upplevdes lite som att köra nefförs en trapp. Där är idag sönderkört av skogsmaskiner och hela grejjen är borta..

*Hmm vet inte om jag direkt uppskattar den fördjupade relationen mellan Andematt och Bozz som kommer fram mellan raderna. Sedan börjar Andematt prata om stup på 3-3,5 m som jag antar att han ska få mig att prova. Ska spiken ligga kvar också? Jag drar mina egna slutsatser kring detta.

Tiki skrev:
-------------------------------------------------------
> *Hmm vet inte om jag direkt uppskattar den
> fördjupade relationen mellan Andematt och Bozz
> som kommer fram mellan raderna. Sedan börjar
> Andematt prata om stup på 3-3,5 m som jag antar
> att han ska få mig att prova. Ska spiken ligga
> kvar också? Jag drar mina egna slutsatser kring
> detta.

Skyll dig själv om du bjuder iväg min gamla blå på det där viset när jag ligger slagen och förkyld utan en gnutta chans att orka med.. Stå ditt kast Tiki. Vår relation blir aldrig vad den en gång var. Idag blev bozz min. Inte din. Min.

;o)

Oj, oj, vilka intriger..

Ja, som sagt bjuder jag på mina vurpor idag :-D (Är dock ganska nöjd med att det inte finns så många bildbevis..) Vill bara upplysa om fyra saker:

1, det var varmt och då är det bra att bada
2, lerinpackning ska va bra för huden
3, man måste ladda och satsa för att klara spångarna (ok, det kanske är smart att välja sina spångar att satsa på..)
4, cykeln mår bara fint

vilken trevlig helg alla verkar ha haft!förutom hanna då men hon skrattar säkert gott åt alltihop oxå snart? o du tiki dina kanelsnäckor smakar fortfarande bäst!kan nån förbarma sej över min gamla sintesi -försöker bli av me den men 3 växlar funkar inte riktigt dom "släpper" kan nån fixa de? vill gärna ha de i ordning innan jag gör mej av me den.

Jag skrattade redan när jag landade första gången, och kommer nog fortsätta ett tag.

Tack för en fin tur i Brattfors! Det var nog tur att vi var där och inte på I2, verkar
som om det var lite heta möten i skogen. Men vuxna män gör saker tillsammans ;o)
Jag fick verkligen se vad som händer när människa möter stubbe i hög fart och en
liten lektion i fysikens lagar. Stiligt var det iaf.
Den här turen får vi göra fler gånger.

Hehe! Man fattar varför tråden hamnat under läsvärt ;o)

Bozz, banan körs moturs. Alltså så som vi körde.

Nåja det slank med lite annat skrot också som togs förra helgen och roar andra. Ha överseende med det.

Du vet Bozz det finns alltid en kanelsnäcka till dig i min kamelpuckel. Det ligger 3 stycken kvar efter idag..... :-)

Tiki skrev:
> ... Må du vurpa likt HannaK!

Men det är ju skojjigt ju =)

andematt skrev:
> Tiki skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > ... Må du vurpa likt HannaK!
>
> Men det är ju skojjigt ju =)
-------------------------------------

:-) Tänkte inte på det..... vurpa som Bozz då!

Ligger inte den där spången uppochner?
PICT2854.jpg ht=512

alexcykel skrev:
> Ligger inte den där spången uppochner?
>

Nä. Moahahahaha!

/Evil A

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp